שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    גלית בן-שמחון: "אני רוצה הרבה כסף ומהר"
    גלית בן-שמחון, סמנכ"לית השיווק של יס, הודיעה בשבוע שעבר על התפטרותה לטובת ניהול מיזם חדש בתחום הסחר דרך הטלוויזיה. בראיון בלעדי לממון, מנתחת בן-שמחון את הצליעה הראשונית של חברת הלוויין. מנמקת את ההחלטה להצטרף דווקא היום לאופנת הסטארט-אפים הטכנולוגיים (התשובה בכותרת), יורדת על המנהל הישראלי הממוצע, ומסבירה למה היא מעדיפה להעסיק נשים. וחולקת עצות מניסיונה לבחורה צעירה מעיר רחוקה, שרוצה להגיע הכי רחוק שאפשר
    נגד המגמה סולדת מהפוליטיקה ניהול נשי השאלון 

    גלית בן-שמחון, תיכף בת 39, נחשבת "מניה חמה" בשוק השיווק והניהול בארץ. היא היתה ממקימי הבנק הישיר הראשון, חברת הביטוח אי-איי-ג'י וחברת הלוויין יס, בה שימשה עד כה סמנכ"לית החברה לנושאי שיווק. בנוסף היא מגדלת שני ילדים, עידן בת ה-16 ונמרוד בן התשע, וחיה עם חברתה לחיים, אהבתה הגדולה, ג'יין, בת 42, בדירה נאה בצפון תל-אביב. יש לה תואר שני במינהל עסקים, וחוץ מכל זה, היא גם שותפה מייסדת במינרווה", פאב המשמש מקום כינוס לקהילה הלסבית בתל-אביב.
    בשבוע שעבר הודיעה בן-שמחון לדירקטוריון יס כי החליטה לפרוש, ובדעתה להקים מיזם פרטי שיעסוק בטלוויזיה אינטראקטיבית, בעיקר סחר באמצעות הטלוויזיה (טי-קומרס). בימים אלה היא מגייסת משקיעים כדי להקים את החברה. בהודעה שיצאה לעיתונות אמר מנכ"ל יס, שלמה (מומו) לירן, כי הוא מצטער מאוד לאבד את גלית בן-שמחון, שתרמה תרומה מכרעת לחברת הלוויין, אבל הוא שמח מאוד בשבילה".
    חברת יס הצליחה להגיע ל-260 אלף משקי-בית מחוברים, אבל לא הצליחה לספק שירות ראוי, וכרגע חברת בזק מנשימה אותה ומזרימה לה מאות-מיליוני דולרים. בן-שמחון טוענת בתוקף שיס היא בכל זאת הצלחה גדולה, שקרתה למרות הקשיים שהוצבו, לדבריה, בפני החברה בתחילת דרכה, מבטיחה שהשירות עוד ישתפר, ומעריכה שיס תגיע ל-60% מהשוק.
    היום, יותר מתמיד, אנחנו בשיא, היא אומרת, עדיין יש בעיות לוגיסטיות כי זו חברה בצמיחה. אנחנו מגייסים 20 אלף לקוחות חדשים בחודש, והמערך הלוגיסטי שלנו באמת צריך להשתפר. בתוך שנה וחצי הגענו ל-260 אלף בתי-אב, וזה כולל התקנה, הרכבה, שירות, שיחות ואישורים מוועד הבית להתקנת צלחת לוויין והתקנת רשת בתוך כל בית, כולל שניים-שלושה ממירים".

    יש ליס עתיד?

    "החברה תצליח, ולדעתי היא אפילו תעבור את התחזית העסקית. הציבור ימשיך לעבור מהכבלים ללוויין. היעד של החברה הוא להגיע ל-600 אלף מנויים בשנת 2005. זה יעד סביר, ומומו לירן הוא מנהל מוכשר מאוד".

    מה יקרה אם בזק תפסיק את הזרמת הכספים?

    "בזק לא תפסיק את הזרמת הכספים, כי בזק רוצה להצליח ולשרוד, וטלוויזיה רב-ערוצית היא תחום חשוב ואסטרטגי עבורה. בסוף לחברת הכבלים המאוחדת יהיה נתח של 40% מהשוק וליס יהיה 60%. ואפילו יהיה להיפך - עדיין זו תהיה הצלחה עצומה ללוויין".

    כמי שהיתה בחברה מהיום הראשון, מה את יכולה לספר על הדינמיקה הראשונית. למה ציפיתם?

    "היה מונופול של חברות הכבלים, והיו ציפיות שנשבור אותו. היתה גם ציפיה שנהיה כמו סלקום, ששברה את המחירים של פלאפון, ובעניין זה לא הצלחנו להיות זולים יותר מהכבלים. נכון שבאותו מחיר לקוח של יס מקבל תמורה גבוהה יותר עבור כספו, גם באיכות השידור וגם בהיצע העצום של תוכניות, אבל מאחר שהמוצר שלנו טוב יותר, הוא עולה כסף רב, ולכן לא הצלחנו לתת מוצר זול יותר מאשר המתחרים.
    עם זאת, צריך לזכור שאנחנו לא מוכרים סובארו, אלא מרצדס. לגבי מספר הלקוחות, אני חושבת שהצלחנו יפה מאוד".

    היית אחראית על קמפיין הפרסום האליטיסטי של החברה בטלוויזיה ובעיתונים, שלא טיפל כלל ביתרון הזמני שעמד לרשות הלוויין, כמו חבילות ערוצים ומחירים, איכות תמונה וקול ועוד. למה?

    "בשלב הזה כבר ידענו שרבים רוצים לעבור אלינו, ולכן עשינו קמפיין שאינו מכירתי-שיווקי, אלא תדמיתי. הקמפיין אמור היה רק לתת תחושה של משהו שאליו רוצים לברוח, של החופש לבחור, והוא אמור היה רק לחבר רגשית את הקהל אלינו. מה שקרה, שלא הערכנו, הוא שהקמפיין הוביל להתנפלות, ובאופן לא צפוי ולא מתוכנן חטפנו 20 אלף טלפונים ביום של אנשים שרצו לקנות מנוי. המערכת שלנו לא עמדה בעומס ופשוט קרסה. אנשים התעצבנו וחיכו בתור ארוך שנמשך שלושה חודשים. אני מבטיחה לך שלמרות שהשירות שלנו לא מושלם, הוא ישתפר".

    למה הודח המנכ"ל הראשון, איתן רוב?

    "הוא לא הודח. בשלב ההקמה איתן רוב היה המנכ"ל המתאים לאותה תקופה, והוא נלחם ברגולטור, בבעלי המניות ובמתחרים, והוא נשחק. כשהמערכת קמה, היה צריך כוחות מחודשים, ואז הוא עזב".

    נגד המגמה
    .

    בכתבה על ערוץ בריזה שפורסמה במוסף 7 ימים טענת שאת גאון בשיווק. איך מתבטאת גאונותך?

    "זו היתה פליטת-פה, כי המראיינת, אריאנה מלמד, היא חברה שלי, ובין חברים מדברים חופשי. אבל האמת היא שאני טובה מאוד בשיווק. תראה, כל אחד חושב שהוא מבין בשיווק. בכל החברות שעבדתי, כל המנהלים היו בטוחים שהם מבינים בשיווק. אבל שיווק זה תחום מורכב, וצריך לדעת את המחקרים, צריך להבין אותם, וגם צריך תחושה טובה. כדי להיות מנהל שיווק טוב צריך להכיר באמת את הלקוח שלך ולדעת מה הוא רוצה, וזה דורש ממך להכיר את עצמך, וזה חלק מבגרות. צריך שיהיה לך ביטחון עצמי, צריך שתהיה מסוגל לאהוב את עצמך, גם את החולשות שלך, את החוזקים, את הפחדים שלך. אם אתה מכיר את עצמך, ובטוח בעצמך, ואתה לא מסלף את המציאות, יש לך תכונות שמתאימות לשיווק. רוב האנשים הם מניפולטורים כלפי עצמם, ולכן גם כלפי אחרים. מובן שגם צריך ללמוד ולקרוא מחקרים כל הזמן. תכונה חשובה נוספת היא חוש הומור. בעולם העסקים מחפשים אותך ומקנאים בהצלחות שלך, ואם אתה מבין מאיפה נובעת הביקורת, מאיזה סוג של חוסר ביטחון עצמי, אתה תדע בעזרת הומור להתמודד עם זה יפה.

    הרבה פעמים היו לי עימותים עם אנשים, ואמרתי להם: 'זאת אני. דפוקה. זה מה יש. מה לעשות? ללכת לקחת פרוזק?'"

    למה החלטת, באמצע הזינוק בקריירה שלך, לפרוש לדרך עצמאית?

    "אני כבר שלוש שנים ביס, ואני בונה את עצמי כבר שנים למשהו שיהיה שלי. הבנק הישיר הראשון, חברת הביטוח הישיר אי-איי-ג'י, להקים את יס, וכל העיסוק שלי במכירה ישירה או בשירותים ישירים - כל אלה היו בנייה עצמית שלי למשהו שיהיה פעם שלי. תמיד עבדתי בשביל אחרים. בגילי, תיכף 39, עם הניסיון והבגרות שלי, עם האופי היזמי וחסר-המנוח שלי, עם האומץ שלי, עם האמונה שלי ללכת על דברים שמרגשים אותי, זו החלטה טבעית. אני יודעת שאני גם בשיא שלי ביס, ולכן אני יכולה כעת למנף את ההצלחה שלי בשביל עצמי".

    קצת לא אופנתי היום להקים סטארט-אפ טכנולוגי.

    "דווקא היום, אחרי שהאינטרנט הכזיב, יש לי הזדמנות להיות ראשונה. כך יהיו לי פחות מתחרים, ילכו איתי אנשים עם חזון ואנשים שמאמינים ביכולות שלי. אני נפגשת עם המון אנשים, גופי השקעה, קרנות ושותפים אסטרטגיים, והתגובות נפלאות. הקבוצה היחידה שאיתה סגרתי ועליה אוכל לספר היא קבוצת 'שחר', שמספקת את השירותים לחברות הביטוח בארץ - אינסטלציה וחשמל, ביקור רופאים. הבעלים הם 'פי-בי', שזה הבנק הבינלאומי הראשון ומשקיעים פרטיים. זו קבוצה שצמחה יפה בשנים האחרונות, ויש להם מערך שירות ולוגיסטיקה נפלא, השירות שלהם תמיד מעולה עם 95% שביעות רצון, ואני צריכה, למיזם החדש שלי, מערך חזק ותומך של לוגיסטיקה וסניפים.

    מדובר במול (קניון) וירטואלי, כמו פורטל אינטרנט, רק שהוא בטלוויזיה, ומותאם אליך אישית. ממש כמו אמזון. אתה תראה סרט, תידלק על פיצה, תלחץ עם השלט על טייק-אוויי, ואז יעלו התפריטים, אתה תרכיב לעצמך את הפיצה, תעשה 'אנטר', והפיצה תגיע אליך הביתה עם שליח. דוגמה אחרת: אתה מחפש מתנה לאמא שלך ורוצה להשקיע בזה סכום של 150 שקל, אבל לא יודע מה לקנות לה. תיכנס למול הווירטואלי שלנו, והמערכת תמליץ לך מה מתאים, לפי שאלות מסוימות שהיא תשאל אותך (מין מקבל המתנה, גילו, דרגת הקרבה אליך וכדומה). המערכת תסרוק אם המתנה נמצאת אצלה במלאי, ותוך יום או יומיים המתנה תגיע לאמך. כך זה יעבוד עם מוצרים ושירותים אחרים, כמו חבילות נופש וטיול. היתרון הוא שטלוויזיה יש בכל בית, ואינטרנט נמצא רק בכשליש ממשקי הבית. אנחנו נשרת את לקוחות יס ואת לקוחות הכבלים, ואני רק אספק את הפלטפורמה. למעשה, מדובר במועדון לקוחות גדול, שהוא צופי הטלוויזיה. ההשקעה במיזם נעה בין 3 ל-5 מיליון דולר, ולפי התוכנית העסקית, היא תחזיר את עצמה בתוך שלוש שנים".

    איזה יתרון יש לך מול חברות המספקות את הטכנולוגיה עצמה, כמו חברת DSN?

    "זו חברה טכנולוגית, וייתכן שאקח חברה כזו או אחרת כשותפה, אבל אני לא חברה שמפתחת טכנולוגיה, אלא חברת שירותים, המקימה פלטפורמה באמצעות כלים טכנולוגיים. בסופו של דבר אני חברת שירותים, המקימה ומנהלת מועדון לקוחות גדול מאוד".

    מה היה השיקול המרכזי שלך בעזיבת יס ובהקמת המיזם החדש? כסף, אתגר, ניהול?

    "כסף, אני רוצה הרבה כסף ומהר; אתגר, תחושה של חופש, והעובדה ששנים אני חולמת על משהו שיהיה שלי".

    יש לך אופי של יזמית, וכאן דרוש אופי של מנהל. את לא חוששת?

    "לא חוששת. ואני יודעת שלא אכשל. אין לי קושי לנהל. ובכל מקרה, אם יהיה לי קשה, וגם אם לא, אחרי שלוש שנים אמנה מנכ"ל אחר במקומי ואלך ליוזמה אחרת. לא צריך להתחתן לכל החיים".

    מאיפה הדחף הזה לעשות כסף?

    "אני אוהבת לחיות, לבלות, לצאת, לבזבז כספים על עצמי, על חברי ועל משפחה. כסף זה אמצעי לחיות, לבלות, לעשות כיף. אני אדם עם ז'ואה-דה-וי (שמחת חיים, בצרפתית). חוץ מזה, אחוז מסוים מהמחזור שלי ילך לטובת הקהילה. אני מתחייבת שכל רכישה של לקוח, הוא יוכל להחליט לאן תלך התרומה שלי: לאיידס, נשים, ילדים. אני אתקשר להודיע ללקוחות שכך וכך כסף עבר לזה ולזה. זו מחויבות שלי. אנשים צריכים לדעת שהם חיים במעגל, וכדי לקבל צריך לתת, ומי ששומר לעצמו ולא נותן - לא יקבל. זו תובנה שלי שמבוססת על ניסיון, שרק במקומות שבהם הייתי מוכנה לתת - קיבלתי פי-אלף יותר בפרגון, באהבה ובכסף. אני אדם שמאמין בקארמה ובגלגול נשמות, ואני יודעת שאדם מקבל מתנות רק אם הוא יודע להשתמש בהן. הידיעה הזו תשפר את איכות החיים בישראל".

    חזור למעלה
    סולדת מהפוליטיקה
    .

    בינתיים מספר הילדים שמצטרפים למעגל העוני הולך וגדל. מה דעתך על הפערים החברתיים-כלכליים במדינה?

    "הפער נובע מזה שהחברה צריכה לעבור שוק. לא התפכחנו. זה תהליך איטי. החברה הישראלית והעולמית סובלת. הסיבה: אנחנו עושים משהו לא טוב. והחובה שלנו, של היותר מודעים והיותר ערים, זה לנסות לצמצם פערים חברתיים, לתרום יותר, לתת מהכסף שלנו בחזרה לחברה. עשירים רבים שאני מכירה נותנים. אנשים חושבים שאם יתנו - לא יהיה להם. אני רוצה לאמץ את המודל של מקימת 'באדי שופ', שאומרת שהיא הצליחה רק בזכות זה שהיא תורמת".

    אז לדעתך צמצום הפער צריך להיעשות בדרך של נדבה?

    "זה צריך להיעשות בדרך של חינוך ובדרך של תהליך, וכל תהליך הוא איטי. אני מאמינה בניו-אייג', ולכן אני מאמינה בהתפתחות אישית ובהגברת המודעות. ברגע שתהיה מודעות - אנשים יבינו ויתנו".

    כלומר, העניים והמקופחים צריכים לחכות עד שאנשים שיש להם יקבלו מודעות?

    "אז מה אתה מציע?"

    אולי זו חובתה של המדינה, ולא משהו שצריך להיות תלוי בטוב לבם של העשירים והעשירות?

    "אני חברת מפלגה רשומה במרצ, אבל אני לא מאמינה גדולה בפוליטיקאים. מה עוד שגדלתי בבית פוליטי, של משפחת בן-שמחון המרוקאית מאשדוד (אביה, שאול בן-שמחון, היה פעיל פוליטי במפא"י שנים רבות - ד.ג), וראיתי מה עשו לאבא שלי, כך שיש לי רתיעה ברורה מפני פוליטיקה".

    אולי צריך ללמוד בעניין הזה מש"ס, ולא ממרצ?

    "אני לא יכולה להזדהות עם ש"ס ועם רטוריקה דתית. אולי אם היתה קמה מפלגה של נשים, נשים חילוניות מודרניות, היא היתה מצליחה לעשות משהו. בכל מקרה, אני נגד מאבק ומלחמה, אלה בדרך-כלל כלים של גברים, והם לא תמיד כלים יעילים. בכלל, כעס, זעם ומרירות אינם כלים יעילים בחיים. אני מאמינה בתהליכים, בשינויים שנעשים שלא באמצעות כפייה, כי אנשים מתנגדים לכפייה".

    יש כלים פוליטיים, כמו מיסוי, העדפה מתקנת, תקציבים לחינוך.

    "אני בעד מיסוי כבד על עשירים. אני אמא חד-הורית ומשלמת 60% מס, אבל הבעיה היא שהפוליטיקאים יתנו את הכסף למטרות שהם מבינים, ואני לא יכולה לדעת לאן הכסף הולך. הבעיה היא הפוליטיקאים, ולכן הפוליטיקה לא נראית לי דרך ראויה להיאבק בעוני. הדרך שלי היא דרך של שכנוע וחינוך, שבה אדם יבין שזה טוב בשבילו לתרום ולתת. מובן שאני בעד העדפה מתקנת ובעד כספים לחינוך ולפריפריה. כאשר אני מטיילת ביפו ורואה את העוני וההזנחה, מתכווץ לי הלב". בשלב הזה עומדות דמעות בעיניה של בן-שמחון.

    חשבת להצטרף לגוף מחאה, כמו הפנתרים השחורים בזמנו?

    "אני בעד הידברות. צריך להגיע למודל או להסכמה לאומית רחבה, שבה כלכלנים ידברו עם פוליטיקאים ויגיעו להבנה מה לעשות. בכפייה, בחוקים, במלחמה, לא מצליחים, רק בשיתוף פעולה. אני מאמינה בנשים, בתנועה של נשים, כי לנשים יש יותר מודעות לסביבה ולקהילה. אני מבינה נשים ויודעת את כוחן".

    מה דפוק בשיטה? מה מקבע את הפערים ואת המצוקה?

    "מי שטוב לו, ויש לו כסף, רוצה לקבע את השיטה. אנשים רבים בארץ ובעולם הם קמצנים ותאבי בצע. אין להם מודעות אישית ולא חברתית, הם עושים מיליונים ולכן אין להם עניין בשינוי. הם רק לא מבינים, שרוב העשירים לא נהנים מהכסף שלהם, ורק עשיר עם מודעות ונתינה יכול ליהנות מכספו. מצד שני, צריך לזכור שאנחנו מדינה צעירה. אני אדם אופטימי מאוד ואני יודעת שיהיה טוב, זה רק שאלה של תהליך ושל הבשלה".

    חזור למעלה
    ניהול נשי
    .

    טענו נגדך שאת מעדיפה לקבל נשים לעבודה על פני גברים.

    "אני מתחברת יותר לנשים, כי נשים הן אינטליגנטיות יותר ומוצלחות יותר כמנהלות וגם כעובדות. נכון שיותר קשה לנהל נשים. גבר הוא טיפוס של יס-מן (אומר הן) מטבעו. הוא יצור צייתן. תנחית לו הוראה והוא יבצע בלי לערב רגשות. אשה היא אותנטית יותר ונאמנה לעצמה ודעתנית, וקשה להנחית עליה פקודות בלי להסביר מדוע, מה שכל-כך קל לעשות לגברים. נשים מנתחות יותר, ולכן ההחלטות שלהן יותר טובות. הן מתייחסות לסביבה שלהן, בעוד שגברים עושים ניתוח רציונלי חסר רגש. אצל נשים יש שילוב של הרגש, ולכן ההחלטות שלהן יותר מדויקות".

    על-פי הקריירה הארוכה שלך כאשת שיווק, את יכולה לאפיין את המנהל-הגבר הישראלי?

    "מעטים המנהלים הגברים שהם מוכשרים. רובם קיבלו את התפקיד לא כי הם ראויים, אלא בפרוטקציה ובפוליטיקה. לרובם יש המגבלות האופייניות לגברים: הם מוגבלים כי הם עובדים מהאגו, מתוך עמדה של חוסר ביטחון וחוסר מודעות עצמית, ולכן הם עסוקים באיך ההחלטות שלהם נראות. הגברים פחות מחוברים לעצמם, פחות אותנטיים, ורובם אינם ישרים והגונים עם עצמם, ולכן אינם ישרים והגונים עם אחרים".

    מה את יכולה לומר לבחורה בת 21 מערד שרוצה להשתלב בעולם העסקים ולהגיע גבוה כמוך. מה היא צריכה לעשות, ממה היא צריכה להיזהר?

    "היא צריכה לדעת שהכול אפשרי. מה שהיא רוצה - היא יכולה להשיג. היא טובה ואין מישהו שיותר טוב ממנה. שתאמין בעצמה, שתסמן מטרה, ותכפיל אותה, כי אנחנו נורא קשים עם עצמנו וביקורתיים עם עצמנו. היא צריכה לכוון לכוכבים. ממה להיזהר? לא לחשוב שהיא לא מספיק טובה, לא ליפול למניפולציות של אנשים חלשים שיגידו לה ככה, לקרוא הרבה ספרים, בעיקר ספרים רוחניים של ניו-אייג'. צריך ללמד את זה בבית-ספר, אפילו ללמוד בודהיזם. זה נותן הרבה כוח לאנשים. המדינה לא נותנת כוח לאנשים, והשילוב של מזרח רחוק ומערב נותן יותר כוח והופך את האדם ליותר מאושר".

    חזור למעלה
    השאלון
    .

    על כמה צריך לעמוד שכר המינימום?

    5,000 שקל

    כמה ישתכר העובד הזוטר ביותר בחברה החדשה שלך?

    "בין 5,000 ל-6,000 שקל".

    יש מקום להנהיג שכר מקסימום?

    לא. למה? אין מקסימום בשום דבר".

    תעסיקי, במישרין או בעקיפין, עובדי חברות כוח-אדם?

    "חלקית כן. למשל, שליחים. עובדי שירות, אלה שבאים במגע עם לקוחות - לא. אלה יהיו רק עובדי החברה".

    השלימי את המשפט הבא: מובטלים הם אנשים...

    "שאינם מאמינים בעצמם. יש עבודה לכולם, ומי שמובטל לא מאמין בעצמו מספיק. או שהוא אדם שאינו גמיש מספיק במחשבה וביכולת לעשות סוויץ'. יש עבודה - למי שרוצה".

    השלימי את המשפט הבא: מזרחיים הם אנשים...

    "חמים ואוהבים".

    השלימי את המשפט הבא: נשים הן...

    "דבר מדהים".

    את מטפחת דימוי כוחני ועצבני? זו טקטיקה להתמודדות בעולם גברי?

    "לא. אני לא מטפחת את הדימוי. כוחנות זה דבר שנובע מחולשה, ואם יש לי את זה - אשנה את זה. אפשר להשיג בלי כוחנות ובלי אגרסיביות. אני אוהבת בגרות ותקיפות, אבל אסור לנשים לסגל לעצמן תכונות גבריות שליליות וליפול בפח של ההתנהגות הגברית".

    איך את מפנקת את עצמך?

    "יוצאת המון לבלות, בארים, לשתות, לנופשים מבודדים. לא נוסעת לערים כמו ניו-יורק, כי זה לא פינוק בשבילי. אני צריכה מקום עם הרבה טבע ונשמה, ולקרוא ספרי ניו-אייג'".

    באיזה מכונית את נוהגת?

    "מאזדה 626".

    מהו היעד התיירותי החביב עלייך?

    "סיני".

    הבילוי החביב עלייך?

    "בארים. יש בהם אווירה קצת סליזית (זימתית, נלוזה. ד.ג), אותנטית, אנשים שונים, קשר בלתי אמצעי. אני גם הולכת לבאר שאני שותפה בו, מינרווה".

    מי החברים והחברות שלך?

    "יש לי המון. בעיקר אנשים מתחום התרבות והרוח, יוצרים. אריאנה מלמד, שהיא המנטור התרבותי שלי, הסופרת אלונה קמחי, דליה שלף, מנהלת המגזין יס ומנהלת יס פלוס והשותפה שלי במינרווה, עינב גלילי, וכמובן ג'יין, חברתי לחיים, שאיתה אני חיה כבר כמה שנים ומתה עליה. דני ששון היא המנהלת הראשונה שפגשתי בבנק לאומי, ועד היום היא מנהלת בכירה בבנק. היא גדולה ממני בעשר שנים ויש לנו חיבור מדהים, כמו משפחה. הילה להיס, מנהלת שיווק ביס, איתה עברתי צמיחה רוחנית ורגשית, ואיתה אני מדברת על הרוח והנפש. שרי אנסקי המדהימה, והיתה גם מיכל ניב המנוחה".

    איזה סרט ראית באחרונה ואיזה ספר קראת?

    "ראיתי את 'מולן רוז'' וקראתי את 'שיחות עם אלוהים'".

    האם לדעתך סמים קלים צריכים להישאר לא חוקיים?

    "לא. צריך להתיר לצרוך כאן מריחואנה וחשיש".

    איזה משקה אלכוהולי חביב עלייך?

    "סמירנוף עם תפוזים".

    אילו דברים תעשי כשאת מבוסמת?

    "אהיה יותר חברותית ופלרטטנית".

    על איזה משפט שאמרת את מתחרטת?

    "יש הרבה. תמיד אני אומרת משפטים שלא צריך להגיד".

    על איזה מעשה את מתחרטת?

    "כלום".

    מה לדעתך חושבים עלייך העובדים?

    "חלקם אוהבים אותי ומעריכים אותי, וחלקם מפחדים ממני אבל מעריכים אותי. כי אני אומרת מה שאני חושבת, ואין לי עכבות. מעריכים אותי כי אני אדם אותנטי, שאומר להם לא לשקר לעצמם".

    מה לדעתך חושבים אלה שלא אוהבים אותך?

    "שאני אגרסיבית וכוחנית, ויש לי יותר מדי ביטחון עצמי".

    איפה תהיי בעוד חמש-עשר שנים?

    "אני רוצה לפרוש לפנסיה ולעשות דברים עם הכסף שעשיתי, ולעשות דברים לא ממקום של חובה. פחות להיות עבד של החיים".

    איזה ערוץ חביב עלייך, איזו סדרה חביבה עלייך?

    "'הקרב על הרייטינג' ב'יס פלוס'".

    האם הבורגנים משקפת לדעתך את המציאות הישראלית?

    "לא. ממש לא. זו מציאות של נישה".

    איזה צעצוע אלקטרוני חביב עלייך?

    "זו שאלה אינטימית (צוחקת). אי-מייל".

    איפה את קונה בגדים?

    "בנסיעות שלי, בלונדון ובניו-יורק".

    מה מוציא אותך מהכלים?

    "חוסר יושר ושקר".

    מה עושה לך את היום?

    "אמת, אותנטיות והבעת רגשות".

    אילו דברים את מדחיקה?

    "כאב".

    מה עושה לך הפרסום?

    "אני אוהבת את זה. זה טוב לי ומקדם את עסקי".

    יש מנכ"ל, מנכ"לית, שמשמשים לך מודל לחיקוי?

    "מומו לירן וגם יונה פוגל".

    המשפט הכי סקסיסטי שאמרו לך, ואיך הגבת?

    "אמרו לי המון, ואני מטפלת בהם בהומור".

    הדבר שאת הכי גאה בו בחיים.

    "יש כמה: הילדים שלי, ההישגים שלי בעבודה, בחברה ובחיים".

    במה את הכי מתביישת?

    "פעם פיטרתי מישהי בטלפון. הייתי צריכה להתאפק. זה היה אימפולסיבי. יכולתי לנשום קצת אוויר, ולפטר אותה למחרת במשרד".

    חזור למעלה
    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    גלית בן שמחון. נשים מנתחות יותר טוב
    YES. הצלחת יתר
    מומלצים