שתף קטע נבחר

פסיפיקו קלארה

קרייזלר מציגה את הפסיפיקה. נראה שגם ה-SUV הזה יבלה בעיקר בכביש

ה-SUV החדש של קרייזלר, העונה לשם פסיפיקה, זכה מייד עם הצגתו למחמאות רבות. אבל אלו הגיעו בעיקר מאנשי קרייזלר. ההשוואה המיידית שבחרו אנשי החברה הייתה לנוסחאות חדשניות ומוצלחות מהעבר, כמו הצגת המיניוואן הראשון ב-1983 (הוייאג'ר) והשיבה לתחום ההוט רוד עם ה-PT קרוזר. אלא שקשה להתעלם מהעובדה ש"ה-SUV לשישה" החדש של קרייזלר אינו מהווה ממש נוסחה חדשנית, בטח לא בהשוואה להצלחות העבר של קרייזלר.

בוקר טוב

לא צריך ללכת רחוק מדי כדי להבין שכביש-שטח מפנק המיועד לשישה נוסעים אינו המצאה חדשה או נוסחה לא מוכרת. השילוב בין מיניוואן-סטיישן-שטח-יוקרה זכה כבר לפופולאריות רבה אצל כמעט כל יצרן שמכבד את עצמו מאז תערוכת דטרויט של 2001. אז נכון שהפסיפיקה משתמש במנוע ה-V6 בנפח 3.5 ליטר של קרייזלר. ונכון שהרכב החדש עושה שימוש בסממני עיצוב ייחודיים לחברה, כמו הגריל המוכר שהשתלט על החזית. אבל זהו עוד SUV בעל הנעה כפולה ומנוע חזק (250 כ"ס), ולא הרבה יותר מזה. אפילו חברת האם מרצדס הציגה נוסחה דומה תחת השם GST באותה התערוכה.
האמת היא שדווקא אחד הדברים היותר מעניינים בפסיפיקה הוא חוסר המקוריות. מבט חטוף מהצד מעלה שאלה לגבי מעורבתם המסתורית של מעצבי ב.מ.וו בפרויקט. מי שלא יראה את הסמל הענק של קרייזלר מלפנים ואת הסבכה הקדמית הייחודית, יכול בהחלט לחשוב שחלפה על פניו X5 ממהרת.
למרות זאת, הפסיפיקה גדול משמעותית מהמקבילה של של ב.מ.וו. עם ממד אורך של 505 ס"מ וממד רוחב של 198 ס"מ, הפסיפיקה ארוך ב-39 ס"מ ורחב ב-11 מה-X5. גם אורך בסיס הגלגלים, 295 ס"מ, מתאים ליעד המוצהר - הסעת שישה נוסעים בשלוש שורות מושבים ובנוחות מרבית.
מתלים עצמאיים, שלדה אחודה וצמיגים בחתך נמוך 255/50 על חישוקי "19 לא משאירים ספק לגבי תחום המחיה הטבעי של הרכב הזה. למדרכות תל-אביב יש סיבה נוספת לחשוש.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קרייזלר פסיפיקה...
לא ממש חדשנית...
אבל מתאימה לזרם
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים