שתף קטע נבחר

העולם שייך לצעירים

טויוטה מציגה את ה-CCX. חטיבת "המכוניות לצעירים" מראה את העתיד

הפרסומת הישראלית הישנה שטענה כי "העולם שייך לצעירים", כנראה משפיעה על יצרני הרכב היפניים בתחילת 2002. חודשים ארוכים ידעו לספר מקורות בטויוטה על הקמת חטיבה חדשה שתייצר מכוניות לצעירים. בתערוכת דטרויט 2002 מאשרת טויוטה את השמועות.

CCX

התפיסה לפיה צעירים זקוקים למכוניות שונות מאלו אותן מייצרות טויוטה ולקסוס, באה לידי ביטוי במכונית קונספט חדשה העונה לשם CCX. כמו הונדה עם המודל X, גם רכב זה מיועד לצעירים פעלתניים במיוחד. הנוסחה דומה למדי: שטח ונפח מטען מרשים, כניסה נוחה, חומרי פנים קלים לניקוי ורצפה עמידה במים. וכמובן שאסור לשכוח את הדגש על האפשרות להטענת מטען ארוך וכבד כמו גלשנים, ציוד סקי, בלוני חמצן, חבלי סנפלינג, ציוד באנג'י ועוד, כיד הדימיון הטובה עליכם.
בנוסף דאגו מהנדסי החברה לשש נקודות עיגון קבועות בתא המטען, לציוד כבד במיוחד. חמש נקודות עיגון נוספות מאבטחות את חגורות הבטיחות מלפנים, לשימושים ספורטיביים במיוחד. לא ברור בדיוק מדוע, אבל גם בהונדה וגם בטויוטה מאמינים שהצעיר (האמריקני בעיקר) עסוק בהתניידות קבועה בין חוף ים ואתרי סקי מזדמנים.
ה-CCX עוצב על-ידי טויוטה יפן, אך עתיד להיות מיוצר בסדנת פרוגטי באיטליה. הרכב עושה שימוש במנוע בנפח 2.4 ליטר ומתגלגל על צמיגים שמנמנים בגודל 225/45 וחישוקי "18. כמו במודל X של הונדה, גם כאן לא מדובר בהנעה כפולה - בחירה שאולי נראית תמוהה למדי בכל הנוגע לצעירים. אולם רצוי לזכור שמערכת הנעה שכזו מייקרת את הרכב. ואחרי הכל, הרעיון מאחורי כל אותם כלי-רכב "צעירים" הוא שימושיות אמנם, אבל לא על חשבון המחיר. הרי עבור מחיר גבוה, יש להם כבר לקסוס כנראה...

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טויוטה CCX...
לצעירים...
ולמטען כבד
חומרי הפנים עמידים וקלים לניקוי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים