תקלת מחשוב ביו.פי.אס מעכבת משלוחים במכס הספרדי
ל-ynet נודע כי חבילות רבות שהועברו מישראל לספרד על ידי חברת הבלדרות ups ישראל מתעכבות שבועיים בנמלים ולא עוברות למכס הספרדי. למרות התקלה - החברה לא מיידעת את הלקוחות
חבילות ומכולות שנשלחו לספרד מישראל באמצעו חברת השילוח הבינלאומי יו.פי.אס (UPS), מעוכבות כבר כשבועיים בנמלים בספרד עקב תקלה במחשבי החברה. כך נודע ל-Ynet. אנשים וחברות ששלחו חבילות באמצעות החברה, לא מצליחים לשחרר אותם, והדבר גורם לחלק מהם נזק כספי ותדמיתי גדול. מדובר במשלוחים רבים שנשלחו החל מהראשון בינואר. יתרה מכך, החברה אף לא יידעה לקוחות על התקלה למרות שידעה עליה, וכאלה שביקשו לשלוח באמצעותה חבילות לספרד, לא קיבלו מידע על הבעיה.
זה גם הסיפור של ג', יצרן תכשיטים, שביקש להציג את מוצריו בתערוכה במדריד שנפתחת היום (ה'). ב-4 בינואר ביקש ג' לשלוח את מוצריו לספרד באמצעות UPS. החברה קיבלה את בקשתו ולא מסרה לו על כל בעיה. ג', אגב, בחר בחברה זו מאחר שהיא מתחייבת על הגעת המשלוחים ליעדם תוך שלושה ימים, ולדבריו הוא עשה זאת למרות שהמחיר שנדרש ממנו היה גבוה במעט מזה שהוצע לו על ידי המתחרות.
כעבור מספר ימים, התקשר ג' לשירות הלקוחות של החברה כדי לברר מה עלה בגורל החבילה. לתדהמתו, נאמר לו כי עקב בעיות מיחשוב במכס הספרדי, הנמצא בברצלונה, החבילה מתעכבת. לג' התברר, משיחות עם חבריו, כי אינו הראשון ן שנתקל בבעייה. לדבריו ולדברי חבריו, אלפי חבילות מתעכבות, אך החברה אינה מזהירה את הלקוחות מעיכוב צפוי. ג', שזו לא הפעם הראשונה שהוא שולח חבילה לחו"ל, ידוע כי הבעיה פתירה, וניתן לעזור ללקוחות שזקוקים בדחיפות לחבילתם (הוא כאמור הפסיד תערוכה במדריד בה היה אמור להציג את מוצריו) - שימוש בעמיל מכס לדוגמה. אלא ש-UPS נמנעה מלעשות זאת. בנוסף, עד היום הוא לא קיבל מידע לגבי פתרון אפשרי של הבעיה.
אגב, מבירור שערכנו בקרב מתחרותיה של החברה (החברות די.אייץ'.אל ופדרל אקספרס) עלה כי אין להן כל בעייה עם המכס הספרדי.
תגובת החברה: החלפנו את המחשבים
מחברת יו.פי.אס נמסר בתגובה, כי אכן חלו עיכובים במספר מצומצם של חבילות שנשלחו לספרד, שנגרמו עקב החלפת מערכת המיחשוב של החברה וקשיים בהסתגלות למערכת. החברה לא ידעה על הבעיות ולכן לא הודיעה ללקוחות על העיכוב הצפוי. עוד נמסר מהחברה, כי ג' יפוצה בהתאם לנוהלים.