שתף קטע נבחר

הנמכרות בע"מ

עם פרסום נתוני הרישוי הסופיים מגיע הזמן לבדוק מי היו הכוכבות הגדולות של 2001 מבחנת המכירות בפלחי השוק השונים

לפי חברת Jato, האוספת את נתוני מכירות כלי הרכב בישראל בהתאם לדו"ח הרישוי של איגוד יבואני הרכב, מסתבר כי בשנת 2001 עלו על כבישי הארץ בדיוק 153,029 כלי רכב חדשים, לא כולל מוניות, וכלי רכב המשמשים את כוחות הביטחון. ונכון, מדובר בירידה של 8.4 אחוזים לעומת אשתקד, אך לאור מצב המשק בשנה החולפת, אפשר בהחלט לומר כי המכה שנאלצו היבואנים - חלקם לפחות - לספוג, נותרה קטנה מהצפוי.

כדאי לא לשכוח כי דירוג המותגים, או היבואנים בשוק הרכב הישראלי, לא תמיד מושפע דווקא ממצב המשק. לעיתים קרובות, אסטרטגיה שיווקית של היבואן המקומי, של היצרן בחו"ל, מלאי זמין או ענייני תקינה אירופאים, משפיעים על הצלחה או כישלון בארץ, ללא קשר לאיכות המוצר. כך שאנו בחרנו להתמקד דווקא בדגמים שנמכרו כאן, ללא קשר ליבואן המקומי. או בקיצור, לספר לכם על המכוניות המצליחות בפלחי השוק השונים. לפניכם - מנצחות שנת 2001.

 

סופר מיני

 

אחת המנצחות הגדולות של השנה היא ללא ספק הסופר-מיני של פיז'ו. העיצוב שובה העין הפך אותה ללא ספק לאופנתית מכולן, ואפשר לה, יחד עם מבחר דגמים מעניין, להביא ניצחון גדול על הקטנה של פיאט, זו שבשנים האחרונות הייתה בדרך כלל הפופולארית ביותר.

עם זאת אין לזלזל בהישגה של פולקסווגן פולו, שלמרות תג-מחיר לא-זול הצליחה לנשל מהמקום השלישי מתחרות קשות כמו האקסנט של יונדאי (3650) ורנו קליאו (2721). כדאי להזכיר כי האקסנט סבלה בכל מקרה מירידה משמעותית במכירות, למרות שהמתחרה המושבעת - דייהו לאנוס - יצאה למעשה מהתחרות בשל הקשיים במפעל הבית.

1. פיז'ו 206 - 5352, 2. פיאט פונטו - 3917, 3. פולקסווגן פולו - 3718

 

משפחתי/קומפקטי

 

למרות הספדים, וותק מרשים ותחושת "נמאס-לי", שמרה מאזדה לאנטיס על מקומה הראשון בקבוצה החשובה ביותר בשוק הרכב המקומי. הלאנטיס היא בקלות (עדיין) המכונית הנמכרת ביותר בארץ, ואל תזלזלו בהישג זה. למרות משבר ההיי-טק (או אולי בגללו), המשיך הקהל הישראלי לשמור אמונים למשפחתית של כ-ו-ל-ם.

אסור גם לזלזל במכירות טויוטה קורולה, שהצליחה לקסום לרבים למרות שדגם חדש כבר נמצא בפתח. בקרב בין פורד פוקוס לפולקסווגן גולף ניצחה הראשונה. ההגינות רק מחייבת להזכיר כי אליו היו מוסיפים גם את נתוני המכירה של הבורה (2589), גרסת הסדאן של הגולף, היו המכוניות מחליפות מקומות.

1. מאזדה לאנטיס - 11,593, 2. טויוטה קורולה - 5504, 3. פורד פוקוס - 5280 , 4. פולקסוואגן גולף - 4916, 5. רנו מגאן - 3925

 

משפחתיות גדולות

 

קבוצת המשפחתיות הגדולות להטה ב-2001 עם מתחרות חדשות, מחירים תחרותיים הנגזרים ממגבלת "קבוצה 3", ואם תשאלו אותנו, תמורה טובה מאי פעם לשקל. לאחר שהתפזר עשן ההשוואות, הביקורות ומבחני הדרכים, שרדה פולקסווגן פאסאט הוותיקה את האיום, ונותרה ראשונה בהפרש ניכר.

במקום השני נמצאת מאזדה 626 הוותיקה לא-פחות, שהצליחה אף היא להתמודד התחרות הרעננה, גם מבית. ובאופן מפתיע מעט, גם לפיז'ו 406 הייתה עדנה. אגב, בקרב העיקש מפתיחת העונה בין העולות החדשות - סיטרואן 5C ופורד מונדיאו – זכתה דווקא המכונית הצרפתית לאמון הקהל ובהפרש ניכר: 1108 מול 517.

1. פולקסווגן פאסאט - 3884, 2. מאזדה 626 - 2331 , 3. פיז'ו 406 - 1781

 

יוקרה קטנה

 

בעיקרון זוהי ליגה כל-גרמנית, אם כי גם ה-S60 של וולוו מכוונת לשם ובצדק, ואף השיגה תוצאות נאות. אודי נצחה כאן בגדול, למרות שמרבית חודשי השנה מכרה עדיין את דגם ה-A4 המוחלף, זאת בזמן שהחדש הוצג ברחבי העולם זה מכבר ותכניות יבוא ארצה (כולל מחירים) היו ידועות לכל.

בדרבי היוקרתי בין ב.מ.וו למרצדס התוצאה צמודה. סדרה 3 הייתה אמנם פופולרית יותר, אך אילו נפריד בין גרסת הקופה (61) לסדאן (219), תהפוך דווקא מרצדס C לזוכה במקום השלישי.

1. A4 אודי - 1024, 2. S60 וולוו - 802, 3. ב.מ.וו סדרה 3 - 280, 4. מרצדס C - 263

 

סאלון

 

בקטגוריה זו נרשם הישג מצוין לאודי A6, שנטלה את כתר "הסאלון הנמכרת ביותר" מהמנצחת המסורתית של הקטגוריה, וולוו. וגם כאן היה לנו כמובן קרב גרמני ראש-בראש, אם כי הנמחת במקרה זה היא דווקא מרצדס, עם ה-E היוצאת. זו גברה על סדרה 5 (302) של ב.מ.וו לאחר קרב צמוד.

1. A6 אודי - 513, 2. S80 וולוו - 464, 3. E מרצדס - 316

 

פאר

 

ספינת הדגל של מרצדס ממשיכה להוביל את קבוצת הפאר, אבל גם סדרה 7 זכתה להצלחה בסוף דרכה, בעיקר תודות למבצעי מכירות נאים ומשתלמים כנראה לכולם. חשוב לציין כי בניגוד לקטגוריות יוקרתיות אחרות, קטנות יותר, לא הצליחה כאן אודי להותיר רושם כלשהו עם ה-A8 הגדולה. בתחרות בין הגרמניות על הבכורה ניצחה כאן שוב מרצדס עם ה-S, בפער יחסי ניכר מב.מ.וו.

1. S מרצדס - 205, 2. 7 ב.מ.וו - 131, 3 .A8 אודי - 14

 

מיניוואן

 

קטגורית המיניוואן המצליחה כל-כך באירופה - ובעיקר בארצות הברית - עדיין לא השתרשה מספיק בארצנו. רנו סניק המצליח, שבאירופה נמכר בכמות גדולה בהרבה מהמגאן, הוא המיניוואן הנמכר ביותר בעיקר בזכות מחיר נוח ושם טוב. לא במפתיע, שאר המיניוואנים שבשלישיה הפותחת הם מהסוג הגדול ומרובה המושבים. קאיה ממשיכה להצליח עם הקרניבל, שנהנה כזכור מעוד שנה ללא תחרות בגלל השילוב ללא תחרות של דיזל ואוטומט. מעניין לציין שהספייס וואגון הוותיק של מיצובישי, שהוחלף כבר לפני שלוש שנים(!) עדיין רושם מכירות נאות (540).

1. רנו סניק - 1422, 2. קאיה קרניבל - 667, 3. מאזדה MPV - 574

 

שטח

 

למרות תחרות עזה "על הנייר", הפאג'רו של מיצובישי הוא ללא ספק הקינג המוחלט בשטח, עם ניצחון גדול על היריב האיכותי מבית טויוטה. הטרופר הוותיק של איסוזו שומר עדיין על פופולאריות וגבר על יריב לא צעיר וממש לא יקר - הטארנו מבית ניסאן עם 722 יחידות שנמכרו השנה החולפת.

1. מיצובישי פאג'רו - 1262, 2. טויוטה לנד-קרוזר - 886, 3. איסוזו טרופר - 855

 

ג'יפונים

 

בקטגוריה האופנתית של רכבי שטח קלים, נערך במהלך השנה האחרונה קרב עז בין ארבעה מותגים. במפתיע, ניצח לבסוף הגראן ויטארה של סוזוקי, אם כי בהפרש זניח, כאשר הקדים את הקאיה ספורטאז' בשתי יחידות בלבד. הפתעה מרעננת בקטגוריה - אם כי בהתאם לפופולריות בארה"ב - הוא הסנטה פה של יונדאי. זה האחרון "חדר" לקטגוריה עם מכירות של 200 כלים, ועוד אחד. הטויוטה ראב 4 האופנתי אך גם יקר יותר, גבר על ה-CRV, המתחרה המובהק מבית הונדה (159) שמכירותיו הופסקו לפני סוף השנה עם החלפת הדגם.

1. . סוזוקי גראן-ויטארה - 220, 2. קאיה ספורטאז' - 218, 3. יונדאי סנטה-פה 201, RAV4 טויוטה - 196

 

מסחרי קטן

 

שוק המסחריות הקטנות מתנהל עדיין בשליטה מוחלטת של הכלים הצרפתיים. הרעיון והמקוריות המוצלחת עדיין לא זכתה כאן לסיכון ממשי, והדובלו של פיאט שאמור היה לפחות לנסות, נותר הרחק מאחור (710). אגב, בראש הרשימה עומדת הרנו כמובן, אך יש לזכור כי הפרנטר הוא בעצם ברלינגו, תחת שם פיז'ו. בכל זאת, כתר הבכורה בקטגוריה האטרקטיבית הזו של השנים האחרונות לקנגו.

1. רנו קנגו - 3815, 2. סיטרואן ברלינגו - 3520, 3. פיז'ו פרטנר - 1234

 

טנדרים

 

בזכות גרסת אוטומטית-כפולת הנעה ומושכת, וללא ספק תדמית טובה, המשיך המאגנום של מיצובישי לשלוט בשוק הטנדרים לעבודה והנאה. גם הטנדר הוותיק של איסוזו רשם תוצאה נאה, לפני ההיילקס המוצלח של טויוטה.

1. מיצובישי מגנום - 2362, 2. איסוזו איפון - 1816, 3. טויוטה היילקס - 1257

 

רודסטר

 

ההנחה היא שאין מקום לרודסטרים בארץ הקודש, אבל יש, כך מסתבר, מספר לקוחות ראויים לקנאה. תראו מה הצליחה לעשות מרצדס עם ה-SLK בשישה חודשים בהם שווקה. גם טויוטה, למרות תג-מחיר מאד יקר, הצליחה להעלות כמה 2MR לכביש.

1. SLK מרצדס - 21, 2. MR2 טויוטה - 17, 3. פורשה בוקסטר - 7

 

ספורט/קופה

 

הגדרות רחבות ולגמרי-לא-מחייבות של מכוניות הקופה, יוצרות מצבים מעט אבסורדים. ברור הרי כי רנו מגאן קופה אינה מיועדת להתמודד מול ב.מ.וו או אודי TT למשל. בכל זאת, בצד היקר יותר של הסקאלה בלטו אודי עם הרודסטר והקופה, כמו מרצדס עם ה-CLK.

1. רנו מגאן - 69, 2. ב.מ.וו סדרה 3 קופה - 61, 3. TT אודי - 40, 4. CLK מרצדס - 28

פורסם לראשונה

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
206, הכי בקטנות
206, הכי בקטנות
לאנטיס, הכי במשפחתית-קומפקטית
לאנטיס, הכי במשפחתית-קומפקטית
הכי במשפחתיות - פולקסווגן פאסאט
הכי במשפחתיות - פולקסווגן פאסאט
הכי במיניוואן - רנו סניק (בלי הנעה כפולה...)
הכי במיניוואן - רנו סניק (בלי הנעה כפולה...)
מומלצים