שתף קטע נבחר

סנה: הרכבת בית שמש-ת"א תופעל בספט' 2003

הרכבת לבית שמש תחובר לרשת המסילות הארצית ותגיע עד נהריה; עם השלמת הקו יופעלו בין בית שמש לתל אביב 27 רכבות ביום בשני הכיוונים

קו הרכבת בין בית שמש לתל אביב יחל לפעול כבר בספטמבר 2003, עוד לפני השלמתו של קו הרכבת מירושלים לתל אביב, כך מסר היום (ב') שר התחבורה, אפרים סנה.

חיבורה של העיר בית שמש לרשת הרכבות הארצית, יאפשר נסיעה ישירה מבית שמש לתל אביב ומשם לחיפה, עכו ועד נהריה. לאורך תוואי הרכבת בין בית שמש לתל אביב, יוקמו שתי תחנות רכבת חדשות ברמלה ובית שמש. תחנה תפעולית נוספת של הרכבת תוקם בנחל שורק.

חידוש מסילת הברזל בין נען לבית שמש יכלול את שידרוג מסילת הברזל באורך של 21 ק"מ, כולל ישור התוואי באזור המפגש של מסילת הברזל עם כביש חוצה ישראל. עלות הקמת הקו נאמדת בכ-100 מיליון שקל.

עם השלמת הקו יופעלו בין בית שמש לתל אביב 27 רכבות ביום בשני הכיוונים. משך הנסיעה מבית שמש ועד לתחנת ארלוזורוב בתל אביב יהיה 35 דקות בלבד. על פי התחזיות צפוייה הרכבת להסיע בקו זה כחצי מיליון נוסעים בשנה.

שר התחבורה, ציין כי במחצית השניה של שנת 2004 תחל לפעול הרכבת בין ירושלים לתל אביב. בחודש שעבר פירסמה רכבת ישראל שלושה מכרזים לשדרוג הקו בין ירושלים לבית שמש. בקו תל אביב-ירושלים יופעלו 30 רכבות ביום לשני הכיוונים. משך הנסיעה יהיה כשעה. עלות כל הקו מירושלים לתל אביב נאמדת בכ-400 מיליון שקל.

פורסם לראשונה

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סנה: 35 דקות מבית שמש לת"א
סנה: 35 דקות מבית שמש לת"א
מומלצים