הגרסה הקצרה
פורד ממשיכה בחשיפה הדרגתית של המסחרית הקטנה שלה וכעת מגיע תור הקונקט המקוצר
שוק המסחריות הקטנות בארץ אמור להפוך לוהט בשנת הדגם 2003, כאשר ההיצע בו יגדל בשישים ושישה אחוזים. במילים אחרות: אל שלוש המתמודדות הנוכחיות יצטרפו (לפחות) שני כלים חדשים, מבית אופל ופורד. את הטרנזיט קונקט של פורד פגשנו כבר לפני חודשים ספורים ואפילו יכולנו לחזות בו מקרוב כאשר נחת בתערוכת הרכב אוטומטור. בניגוד למתחרים, בחרה פורד בגישה מורכבת יותר לנושא כאשר בחרה לייצר את הכלי המסחרי בשני אורכי בסיס גלגלים, צעד שיביא למגוון עשיר יותר של גרסאות מרכב. הגרסה הראשונה שהוצגה, אותה אחת שהגיעה לארץ למטרות תצוגה, הייתה בעלת בסיס הגלגלים הארוך והגג הגבוה.
ועכשיו קצר
ועכשיו, במהלך תערוכת בירמינגהאם הנערכת בימים אלה, הציגה פורד סוף סוף את הגרסה הקצרה של הטרנזיט קונקט. גרסה זו חשובה בהרבה מבחינת מכירות בשוק המקומי והיא אמורה - כך דלק מוטורס, יבואני פורד ומאזדה - לסיים את ההגמוניה של הברלינגו והקנגו בשוק המסחריות הקטנות בארץ. לפי פורד, הקונקט הקצר הוא בעל נפח טעינה ויכולת העמסה גדולה ממתחריו הישירים. בכל מקרה, הם בחרו להציג את הגרסה המסחרית הסגורה, כך שעדיין לא ראינו את הקונקט עם שמשות צד ומושב אחורי לנוסעים.
כצפוי, הרכב החדש יוצע בכמה צורות מרכב: עם דלת צד אחורית אחת או שתיים, כמו גם עם אפשרות לדלת אחורית אחת שנפתחת כלפי מעלה או דלת מפוצלת שנפתחת לצדדים. ציוד בטיחותי, כמו ABS ושתי כריות אוויר, אמור להיות תקני ובארץ תיבחן אפשרות להביא את הרכב עם שש כריות אוויר.
הקונקט יוצע עם שלושה מנועי טורבו-דיזל: שניים גדולים בנפח של 1.8 ליטר עם הזרקה ישירה ו-75 או 90 כ"ס, ואחד קטן -הלוא הוא מנוע ה-1.4 ליטר מסילה משותפת עם 68 כ"ס שהוצג בפיאסטה. בנוסף יוצע הקונקט עם מנוע 1.8 ליטר בנזין שלו 115 כ"ס.
אלינו ,כמו שסיפרנו בעבר, יגיע הקונקט לקראת סוף שנת 2002 הקלנדרית בגרסה הקצרה והארוכה, כאשר הוא מצויד במנוע הטורבו-דיזל החזק יותר.