שתף קטע נבחר

חוזרים לביה"ס: יש מותגים, אבל הדגש הוא המחיר

שוק מוצרי החזרה לבית הספר מתחמם עם תחילת אוגוסט. המצב הכלכלי יביא משפחות רבות לחפש את הפתרונות הזולים יותר להצטיידות לקראת החזרה לבית הספר, אך ילדים רבים לא יוותרו על הלהיט החזק של השנה: ספיידרמן

רבים מאיתנו אולי לא שמים לב, אבל יולי כבר מאחורינו - מה שאומר כי החופש הגדול הגיע למחצית הדרך. אוגוסט הוא החודש בו מתחילים לעשות את הקניות לקראת שנת הלימודים המתקרבת, וניתן כבר לראות את ניצניה הראשונים כשהורים עם ילדיהם מתחילים לעשות את הרכישות לבית הספר.

בראשון בספטמבר, ייצאו הילדים חמושים מכף רגל ועד ראש בתיקים, מחברות, יומנים, עטים וכמובן - ספרים, כדי לקדם את פניה של השנה החדשה. וכמו בכל תחום בחיינו, כשהגוזלים מצטיידים, ההורים משלמים. מדי שנה מתחרות על תשומת הלב של התלמידים דמויות חדשות, המעטרות את התיקים והמחברות, ומדי שנה דורשים הילדים מהוריהם לרכוש את המוצרים הכי אופנתיים והכי "קוליים" המוצעים בחנויות. אולם השנה, העומדת בצילו של משבר כלכלי ומיתון, ייאלצו משקי בית רבים להקטין את ההוצאה עבור ציוד לימודי, או לחפש מציאות.

ב-ynet הרימו את הכפפה והכינו מורה נבוכים להורה המבולבל: מהם המותגים הבולטים, איפה יותר זול וכמה עולה סל קנייה ממוצע לבית הספר (לא כולל ספרי לימוד).

 

אופיס דיפו: סלים מוזלים

 

ברשת אופיס דיפו זיהו את המגמה של מתן פתרונות זולים לבעיות יקרות, ומציעים ציוד לבית הספר תחת מותג הבית College: תיק זרוק של המותג עולה 30 שקלים. ברשת גם הכינו סל מוצרים לקראת החזרה לבית ספר בעלות כוללת של 105 שקלים; הסל כולל תיק, קלמר ג'ינס, 24 עפרונות, 5 מחקים, 5 מחדדים, 4 דבק בצורת מקל, 12 מחברות, יומן מפלצות, 2 קלסרי פוליו, סט של 12 טושים, 2 זוגות מספרים, נוזל מחיקה וגליל נייר עטיפה.

ענת לוין, סמנכ"לית הסחר והשיווק ברשת, העריכה כי להיטי השנה יהיו ספיידרמן - בעקבות סרט הקולנוע - ובמידה מסויימת קטנטנות. מותגי הסרט לילו וסטיץ', לדבריה, אינם מסתמנים כלהיטים בולטים.

לוין ידעה לספר, כי ישנם להיטים קלאסיים המרכזים תשומת לב כל שנה: מותגי ברבי, דיסני ודמותו של פו הדוב. הנוער פחות שם דגש על מותגים, מפתיעה לוין, ומתייחס בעיקר ל"המראה הזרוק".

לוין צופה, כי קנייה ממוצעת לשנת הלימודים צפויה להסתכם ב-250-300 שקל לכל ילד. לכן נערכה הרשת בשלל מבצעים והטבות לרגל פתיחת שנת הלימודים: 5 תשלומים על כל קניה מעל 200 שקל, 8 תשלומים ללקוחות לאומי קארד, עד 50% הנחה תמורת כוכבים בישראכרט, ומבצעים ברכישת מדפסות. בנוסף מציעה הרשת לרוכשים סל מוצרים מורחב באתר האינטרנט 30% הנחה.

 

שופרסל: מתחייבים למחיר הנמוך

 

ברשת שופרסל ירכזו את עיקר המאמץ השיווקי לחנויות הענק של הרשת - הקוסמוס והיוניברס-קלאב. מחוץ לסניפים הגדולים, יוקמו בזארים מיוחדים, באוהלים ממוזגים ומאובטחים בהם יימכרו מוצרים לבתי הספר. המהלך השיווקי יחל ב-7 לאוגוסט, ובמקביל אליו תושק ערכה שלמה של מוצרי חזרה לביה"ס באתר האינטרנט של הרשת נט-סל.

ישראל איינהורן, סמנכ"ל השיווק והסחר ברשת, העריך את ייתרונה של הרשת בכך שהלקוח לא צריך לנדוד בין חנויות שונות אלא מסוגל לבצע את כל רכישותיו במקום אחד. כך, בעת הקנייה הגדולה לקראת החגים, יוכלו ההורים לקנות גם מוצרים לילדיהם לבית הספר. ייתרון נוסף של הרשת הוא האפשרות לשלם בסניפיה בתווי קנייה (אם כי יש לציין כי ברשתות המוזלות התווים שווים פחות 5% מערכם הנקוב).

לדברי איינהורן, "השוק השנה הוא שוק קשה ומוטה מחיר. מצידנו, אנו מתחייבים למחיר הנמוך ביותר".

 

טויס-R-אס: הולכים על הקטנים

 

בטויס-R-אס ממקדים את תשומת הלב השיווקית בילדי כיתות היסוד בכלל, ובפרט בתלמידים הטריים - אלו העולים לכיתה א'. ברשת יצאו במהלך מיוחד במסגרתו ניתן יהיה להשיג את כל ספרי הלימוד לכיתה א' בסניפי הרשת.

יעל מאיר, מנהלת השיווק ברשת, מסרה, כי הרשת שמה השנה את הדגש על חווית הקנייה, ולכן לא הכינה ערכות מוכנות. לדבריה, "כדי להעניק לתלמידים החדשים את התחושה שבית הספר הוא חוויה, הרעיון הוא לאפשר להם לבחור את המוצרים המועדפים והאהובים עליהם. הרשת פונה בעיקר לילדי כיתות היסוד ולכן המוצרים שברשת מותאמים לצרכים ולטעמים של הילדים הצעירים".

מאיר ציינה כי להיטי השנה הם ספיידרמן, ברבי, באטמן, קטנטנות ומותגי דיסני בכלל ופו הדוב בפרט.

 

קרביץ: ירידים בקניונים

 

רשת קרביץ תנצל את ביקורי הילדים והמשפחות בקניונים במהלך החופש הגדול, ותקים ירידים בקניונים, בנוסף לחנויות הקבועות. מוצרים מסויימים (קלסרים בלתי ממותגים, נוזל מחיקה ועוד) תמכור הרשת במחירים נמוכים במיוחד, לנוכח המצב הכלכלי. להיטי השנה ברשת הם ספיידרמן לילדים, לחיי האהבה וקטנטנות לילדות, ולבני המוער ג'אנספורט ואאוטדור. התיק הזול ביותר ברשת עולה 54 שקל.

מנשה זילכה, סמנכ"ל השיווק של הרשת, מסר כי הרשת נותנת מענה לכל סוגי האוכלוסייה: "ניתן למצוא אצלנו מוצרים ממותגים למי שרוצה ויכול להרשות לעצמו, ומוצרים זולים ובלתי ממותגים למי שצריך".

הרשת מכבדת את תווי השי "רב-תו" ותאפשר לרוכשים לשלם על הקניות לבית הספר ב-10 תשלומים ללא ריבית והצמדה. הרשת מציעה עד 20% הנחה תמורת נקודות ויזה כ.א.ל, 50 שקל הנחה לקונים בישראכרט ביותר מ-200 שקל, ומבצעים מיוחדים למועדוני הלקוחות של חבר ופאואר-קארד.

 

מבשלים מבצעים

 

לסיכום: נראה כי השנה - וגם מנהלי השיווק של הרשתות מסכימים לכך, הדגש בקניית המוצרים יהיה על המחיר ופחות על המותג, למרות שתמיד יהיו כאלה שירצו שעל היומן שלהם תוטבע דמותו של ספיידרמן. גם הקמפיינים של הרשתות שם דגש על המבצעים שהם מציעים ("בתשלומים" של קרביץ, או "בישלנו לכם מבצע של אופיס דיפו").

אבל חוץ מהרשתות הגדולות ניתן למצוא גם ציוד זול גם בחנויות שאינן רשת, וכמו תמיד - לפני כל קנייה - מומלץ לעשות סקר שוק.

פורסם לראשונה

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תיק. הנוער רוצה זרוק
תיק. הנוער רוצה זרוק
ספיידרמן. הלהיט החם
ספיידרמן. הלהיט החם
מומלצים