מורשעי "אסון גשר שפירים" ירצו עונשם בעבודות שירות
שלושה נוסעים נהרגו באסון, שאירע לפני שמונה שנים. בית משפט הרשיע שישה מהנדסים בגרימת מותם ברשלנות, וגזר עליהם מאסר בפועל. המחוזי דחה את ערעורם, אך המתיק את תקופת מאסרם והמירה בעבודות שירות
בית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה הבוקר (יום ג') את ערעורם של שישה מהנדסים, שהורשעו בגרימת מוות ברשלנות של שלושה אנשים, אשר נהרגו לפני שמונה שנים בעת קריסת גשר שפירים. עם זאת, קיבל בית המשפט את ערעורם על חומרת גזר הדין, והחליט להקל בעונשם.
ב-16 במארס 1994 התמוטט מגדל התמוכות בגובה שלוש קומות בגשר שפירים, ועשרות טונות של בטון מחצו שתי מכוניות שעברו במקום. כתוצאה מכך נהרגו אבירם ברכה, שמואל מנשה ופבל טנקו. לטענת התביעה, במהלך העבודה על הקמת הגשר "היו פגמים קשים, ושיקולי זמן וכסף היו דומיננטים יותר משיקולי זהירות ובטיחות, ושמירה על חיי אנוש".
בעקבות האירוע, הרשיע בית משפט השלום בכפר-סבא שישה מהנדסים בגרימת מוות ברשלנות. ההרשעה ניתנה לפני כשנה. השישה ערערו לבית המשפט המחוזי, שהותיר את הרשעתם בעינה, אך כאמור, הקל בעונשם, וקבע שחודשי המאסר ירוצו בעבודות שירות. כמו כן יחוייבו המורשעים לשלם קנסות שנעים בין 10 אלף ל-100 אלף שקלים.
עזריאל לוין בן ה-82, מהנדס "סולל בונה", שתכנן את תמוכות הגשר, נידון ל-14 חודשי מאסר בפועל ושמונה נוספים על תנאי. עונשו הוקל לשישה חודשי מאסר בפועל ושישה נוספים על תנאי. השופטים קבעו כי רשלנותו אינה עומדת כלל בסימן שאלה, וכי "היו שמחים להגיע לתוצאה אחרת בעניינו, בעיקר עקב גילו".
שנת מאסר בפועל ושמונה חודשים על תנאי נגזרו על אלכסנדר שניידרמן, מהנדס הביצוע של האתר, עודד שטיינלאוף, מהנדס הפרוייקט מטעם "סולל בונה" ועזריאל רינגורט, המהנדס הממונה מטעם מע"צ. עונשם הוקל אף הוא לשישה חודשי מאסר בפועל ושישה על תנאי. עונשו של שלמה אשל, מנהל העבודה, הומתק משנת מאסר בפועל ושמונה חודשים על תנאי לארבעה חודשים בפועל ושישה על תנאי. על יעקב גרושקו, שפיקח על עבודות ההקמה, נגזר עונש של חמישה חודשי מאסר בפועל ושבעה נוספים על תנאי. עונשו נותר בעינו.
בהחלטתם הבוקר כתבו השופטים - דבורה ברלינר, זאב האמר ויהודית שטופמן - כי "כל אחת מהרשלנויות של השישה יכולה להוות גורם לכשל, ורשלנותו של כל אחד מהם משתלבת זו בזו". עוד כותבים השופטים, כי "כל אחד מהם, בתפקידו, יכול היה למנוע, לו נהג כמצופה ממנו, את התוצאה הטראגית והקשה בענייננו. היה ברור לכל כי אין ברשותם תוכנית ברורה, וכי האישורים שניתנו לביצוע הקמת הגשר לא ניתנו לאחר בדיקה רצינית."