שתף קטע נבחר

קוקה-קולה תשיק בארץ דיאט קולה לימון

המשקה הושק בארה"ב בראשונה לפני מספר חודשים ובאחרונה החלו לשווק אותו גם באירופה

החברה המרכזית לייצור משקאות קלים (קוקה-קולה ישראל) עומדת להשיק במהלך החודשים הקרובים את משקה דיאט קולה לימון. המשקה הושק בארה"ב בראשונה לפני מספר חודשים ובאחרונה החלו לשווק אותו גם באירופה. קוקה-קולה ישראל סירבה להגיב בנושא.
קוקה-קולה העולמית השיקה את דיאט קולה בשנת 82' ו-3 שנים אחר-כך הושק דיאט-קולה בישראל. בהמשך השיקה דיאט קולה העולמית ובעקבותיה גם הישראלית את המותג דיאט קולה נטול קופאין. בעולם משווקים משקות דיאט קולה נוספים, בהם דיאט קולה בטעם וניל ודיאט צ'רי קולה.
לפני כשנתיים השיקה החברה המרכזית את המשקה צ'רי-קולה (בטעם דובדבנים) אולם לאחר שנת פעילות אחת החליטה להוריד מהמדפים לאחר שלא עמד בציפיות החברה. עם השקת צ'רי-קולה בחרה החברה להתמקד בפלח שוק הילדים בניגוד למשקה הדגל של החברה, קוקה-קולה, המופנה לבני נוער וצעירים. לאור הורדתו מהמדפים לא נשקלה אפשרות לשווק את משקה הדיאט שלו, צ'רי דיאט קולה.
בשנים האחרונות נראה כי האסטרטגיה השיווקית והפרסומית סביב המותג דיאט קולה משתנה והמיצוב הופך להיות ממוקד סביב ערכי "סגנון חיים", ולא סביב דיאטה וקלוריות כפי שבוצע בעבר.
שוק הדיאט המוגז בישראל נשלט על-ידי המותג דיאט קוקה-קולה המחזיק יחד עם דיאט קולה נטול קופאין בכ-50% משוק הדיאט. זאת, לפי נתוני נתוני חברת איי.סי.נילסן לשוק המבורקד (רשתות השיווק). מדובר בנתונים כספיים לשנת 2002.
החברה הישראלית משווקת משקאות דיאט נוספים - דיאט פאנטה ודיאט ספרייט - ולפי נתוני נילסן נתח השוק שלהם יחד מגיע לכ-23% משוק הדיאט במונחים כספיים.
המתחרה של דיאט קולה הוא פפסי מקס, שעשה בשנת 2002 קפיצה גדולה מבחינת נתח השוק, דבר שנבע בין השאר מאיחוד הפעילות של פפסי מקס יחד עם דיאט פפסי.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ארכיון
קוקה קולה. משקה חדש בישראל
ארכיון
מומלצים