שתף קטע נבחר

משחת שיניים עם טעם רע

לקוח קנה בבית מרקחת שתי שפופרות של משחת שיניים הומאופתית במחיר מבצע. כשגילה שתאריך התפוגה שלהן פג ביקש להחליף את השפופרות, אלא שאז נתבקש להוסיף כסף בטענה ש'משחות טובות בית המרקחת מוכר במחיר מלא'. בית המרקחת: הפסקנו המבצע למרות הביקוש

ב-31 בינואר 2003 נכנס א' לבית מרקחת בר אילן שברחוב בר אילן ברעננה וביקש לרכוש משחת שיניים הומאופתית. הרוקחת אמרה לו שממש באותם ימים נערך מבצע - 2 במחיר 1. הוא קנה איפוא שתי שפופרות. כשהגיע לביתו גילה, כי תאריך התפוגה שהופיע על השפופרות היה נובמבר 2002.

כעבור כמה ימים חזר א' לבית המרקחת על מנת להחליף את השפופרות בכאלו שתאריך התפוגה שלהן רחוק יותר. הרוקחת לא התנגדה, אך ציינה כי יהיה עליו להוסיף כסף. משחת שיניים "טובה", אמרה, בית-מרקחת מוכר במחיר מלא. א' ביקש לדבר עם המנהל בבית המרקחת. האיש שעמו שוחח הסביר לו, כי היות שאת שתי השפופרות לקח א' מן הסל שליד הקופה, הייתה הרוקחת צריכה לומר לו כי בסל זה נמצאים מוצרים שפג תוקפם. גם הוא ציין, כי א' יכול לרכוש משחת שיניים שתאריך התפוגה שלה טרם חלף – אך במחיר מלא.

א' דרש לקבל שתי שפופרות תקינות בלי להוסיף כסף, אך האיש – שהתנצל על כך שלא יידעו את א' על כך שתאריך התפוגה של משחות השיניים עבר – הציע לו לקבל החזר כספי או הנחה של 10% על משחות שיניים שטרם חלף תאריך התפוגה שלהן.

א' לא הסכים, ובעקבות כל הפרשה שיגר מכתב תלונה לרוקח המחוזי במשרד הבריאות. בעקבות התערבותו של משרד הבריאות התקשר הרוקח האחראי אל א'. הוא סיפר לו, כי בעקבות פנייתו של א' הורה הוא עצמו להוציא מבית המרקחת את כל השפופרות שעבר תאריך התפוגה שלהן, והודה שמלכתחילה אסור היה לבית המרקחת למכור אותן.

הרוקח האחראי בבית המרקחת בר אילן התנצל בפני א' על עוגמת הנפש שנגרמה לו, והציע לו שתי שפופרות במקום אלו שרכש, וכן שי קטן כפיצוי. א' סירב לקבל את הפיצוי. לסיום הפרשה הועברו אליו שתי השפופרות התקינות באמצעות שליח.

דובר משרד הבריאות מסר, כי בהתאם לצו התמרוקים יש לסמן את אריזת התמרוק בתאריך יצור. במקרה והיצרן רשם תאריך תפוגה יש לשווקו בהתאם לתאריך התפוגה ולא מעבר לכך. עוד נמסר, כי בשלב זה נמצא המקרה בטיפולו של הרוקח המחוזי (מחוז מרכז) אשר פנה לבית המרקחת והורה להפסיק למכור את משחות השיניים.

 

בית המרקחת: החלטנו לתרום את המוצרים

 

מבית המרקחת נמסר בתגובה לעניין, כי "הלקוח רכש בתאריך ה-31 בינואר משחת שיניים הומאופטית במסגרת מבצע של 2 במחיר 1. הצענו למכירה במסגרת מבצע זה משחות שיניים שאריזתם פגומה (אריזה שאינה מאפשרת מכירה במחיר מלא) או שתאריך התפוגה שלהן קצר (3-4 חודשים לפי תאריך התפוגה) עובדות אלה הובהרו ללקוח הן על ידי המוכרת בבית המרקחת והן באמצעות שלט המבצע. המוצרים הוחזקו בסלי מבצע מיוחדים ללקיחה עצמית.

"בתאריך ה-6 בפברואר חזר הלקוח לבית המרקחת וביקש להחליף את משחות השיניים שרכש בחדשות. מבדיקת המשחות התברר כי תוקפן פג והן אינן היו אמורות להיכלל בסל המבצע אלא היו מיועדות להחזרה לספק כי מדובר היה בטעות אנוש שמשחות שיניים אלה נשארו בסל המבצע.

"התנצלנו בפניו והובהר לו כי יוכל להחליף את משחות השיניים מתוך סל המבצע (קריא תאריך תפוגה קצר או אריזה קרטון פגומה) או לרכוש משחות שיניים עם תאריך תפוגה ארוך, במחירן המלא. בנוסף, הצענו לו הנחה בשיעור 10% כפיצוי, אך הוא התעקש לקבל משחות שיניים עם תאריך תפוגה ארוך במחיר של משחת שיניים במבצע.

"בעקבות פנייתו של הלקוח לרוקח המחוזי ובירור על ידי משרד הבריאות, התנצלנו בפני הלקוח על עוגמת הנפש שנגרמה לו והחלפנו את משחות השיניים בחדשות וזאת ללא תוספת תשלום. בנוסף, הצענו לו שי מוצרים בשווי 300 שקל כפיצוי נוסף, אך הוא סירב לקבל את השי "הקטן" וטען כי יפנה עם הפרשה לעיתונות.

"בעקבות הפרשה נקטנו מספר צעדים, ביניהם הפסקת עריכת מבצעים מסוג זה בבית המרקחת, למרות הביקוש בקרב לקוחותינו. לפיכך, הוחלט כי פריטים שנכללו במבצע הנ"ל יתרמו לנזקקים, על פי קריטריונים שיגובשו בין בית המרקחת ומשרד הבריאות".

 

הכותבת היא עורכת דין המתמחה בנושאי צרכנות

 

 

 

 

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים