שתף קטע נבחר

דייהטסו שרייד חוזרת

דייהטסו מציגה בז'נבה את הדור החדש של הסופר-מיני המצליחה שלה, זמן קצר לפני שהיא צפויה להגיע גם אלינו

מי שחיפש היטב, יכול היה למצוא בין שלל מכוניות התצוגה המפוארות בז'נבה, גם מכונית קטנה אחת, די חשובה עבורנו, מבית דייהטסו. אותה מכונית, בז'נבה תחת השם האירופאי המוכר קורה, היא למעשה הגרסה החדשה של אחת היפניות המוכרות והמצליחות בהיסטוריה של שוק הרכב המקומי. כי אותה "קורה" היא כמובן השרייד האלמותית, מי שהפכה בתחילת שנות השמונים לסופר-מיני אוטומטית יפנית ראשונה בישראל.
מאז עברה כמובן השרייד מספר גלגולים וגרסאות, והספיקה להפוך לאחת מהמשומשות המבוקשות ביותר בשוק המקומי. אולם לפני כשנתיים הופסק ייצורה, ואת מקומה תפסה הסיריון החדשה. זו האחרונה, לא ממש תפסה את מקומה כלהיט מכירות.

שובה של השרייד

אבל בדייהטסו לא ויתרו כאמור על השרייד ומציגים עכשיו את הגרסה החדשה. זו מציגה מידות זעירות, עם ממד אורך של 341 ס"מ בלבד וממד רוחב זעום של 147.5 ס"מ. למרות זאת, בסיס הגלגלים משתרע על פני 237.5 ס"מ, ומבטיח - לפחות תיאורטית - מרחב פנים עדיף על הסיריון לדוגמה. גם ממד הגובה נדיב למדי ומסתכם ב-150 ס"מ.
המכונית תוצע בשלב ראשון עם מנוע 3 צילנדרים בנפח 1.0 ליטר, המייצר 60 כ"ס ו-9.3 קג"מ. זה משודך לתיבה ידנית או אוטומטית, ונאלץ להתמודד עם משקל עצמי נמוך למדי של כ-735 ק"ג בלבד.

גם אצלנו?

טלקאר, מי שהייתה יבואנית דייהו ודייהטסו לישראל, נאלצה להיפרד באחרונה מהמותג הקוריאני לטובת יבואנית דגמי ג'נרל מוטורס, UMI. מה שהופך את השרייד החדשה למכונית משמעותית במערך השיווק של טלקאר.
זו גם הסיבה לנוכחות מוגברת של אנשי היבואן בתערוכת ז'נבה, מן הסתם כדי לצפות ולבדוק את המכונית החדשה ותגובות הקהל אליה. נראה כי הם מרוצים לפחות מבחינה מסחרית, ומתכוונים להביאה לשוק המקומי לקראת חודש ספטמבר. בשלב זה נראה כי מחירה של המכונית צפוי להיות נמוך מזה של הסיריון ולעמוד על כ-75 אלף שקלים.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דייהטסו שרייד החדשה...
מידות זעירות...
אך מרחב פנים סביר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים