שתף קטע נבחר
 

מי עושה את מדונה?

"וורנר בראד'רס" נפרדת, ככל הנראה, מ"הד ארצי". כיצד ישפיע תרחיש כזה על עתידה של הד ארצי ועל תעשיית המוזיקה? ואיפה נוכל להשיג את החדש של מדונה, אם בכלל?

אז מי יוציא את האלבום החדש של מדונה בישראל? נכון לעכשיו, איש אינו יודע. אחרי שהתבשרנו כי ככל הנראה הד-ארצי לא תייצג יותר את תאגיד הענק האמריקני "וורנר בראד'רס", תעשיית המוזיקה הישראלית מתנהלת כמרקחה. כולם מדברים, מנתחים, מעלים ספקולציות ומתעניינים, אבל לאף אחד אין תשובה ברורה. מקורות בתעשייה מספרים כי ישנה אפשרות סבירה שחברת "ג. צלל יכין", חברתה של רינה צלל יכין, אחת מהעובדות הבכירות לשעבר של הד-ארצי, בשיתוף עם המנכ"ל הקודם, מיקי טוניס, ייצגו את התאגיד האמריקני בארץ, אבל הדבר טרם הוכרז רשמית. כמו כן, חברת NMC לא מכחישה כי היא מנהלת משא ומתן עם החברה האמריקנית, ומנכ"ל הליקון, רוני בראון (ואין להתפלא על כך), שוהה בדיוק בימים אלה בחו"ל. מה גם שישנה עדיין אפשרות שהד-ארצי עוד תקום מן הקרשים ותראה לכולם שלא כל כך מהר עוזבים חברה בסדר גודל שלה.

איך זה קרה

ענק התקליטים האמריקני "וורנר בראד'רס" - שמפיץ בין השאר את מדונה, אלאניס מוריסט, אר.אי.אם, רד הוט צ'ילי פפרז, לינקין פארק ורבים אחרים - החליט לאחרונה שהד ארצי, ככל הנראה, לא תייצג אותו יותר בישראל. כיצד בכלל הגיעה הד-ארצי למצבה הנוכחי: יחסי עבודה בעייתיים? הנהלה מסואבת? השקעות קטסטרופאליות שמונחות על-פי קשרי משפחה ומאבקי כוח? הכל אולי נכון, אבל הכל, לפחות כרגע, בגדר שמועות. הסיפור, כך נדמה, עוד יסופר במלואו. מה שכן בטוח הוא שמצב החברה רע. מקורות בתעשייה גורסים כי עופר נמרודי מעוניין למכור את הד-ארצי, ומהר. אולם במידה שמכירה זו לא תתרחש, האפשרות, כך נטען, שהד-ארצי תפסיק את כל פעולותיה ותהפוך לחברה המתבססת על הקטלוג הישן, אינה בגדר דמיון פרוע. אקט כזה עלול להוביל להכרזה על פשיטת רגל של 'טאואר'. זו עלולה לערער את יציבותן של חברות התקליטים האחרות ('טאואר' חייבת להן, ככל הנראה, כספים רבים) ולהכניס את השוק לקלחת של החתמות האמנים המיותמים. אז מי עשוי להפיץ את אלבומה החדש של מדונה בארץ, וכיצד נערכות החברות לקראת שינוי אפשרי בתעשיית המוזיקה?

- מיקי טוניס, המנכ"ל לשעבר של הד-ארצי, האם אתה הולך לייצג את "וורנר" בישראל?

"אין לי שום קשר לזה, אני נח לי בימים אלה".

- רינה צלל יכין, מחברת ג.צלל יכין, האם אתם הולכים לייצג את האלבום החדש של מדונה בישראל?

"אין תגובה בקשר לקטלוג של וורנר".

- אבי בן נתן מ'פונוקול', האם אתם מנהלים בימים אלה משא ומתן לייצוג "וורנר בראד'רס" בישראל?

"לא יכול להתייחס, זה נושא כללי שאנחנו לא מדברים עליו כרגע".

- עד כמה קריסה אפשרית של הד-ארצי תשפיע על פונוקול?

"אני אדם שחושב פוזיטיבית, ואני מאמין שהד-ארצי ו'טאואר' ימשיכו לתפקד והאופציה הזו לא תתרחש. בסך הכל הם בידים חזקות, הד-ארצי זו חברה גדולה. בזמנו אני הפסדתי לייבל גדול, הפסדתי את 'פוליגראם' (כיום 'יוניברסל' המיוצגת על-ידי "הליקון" – א.ק), האם הפסיקו החיים? הם ישכילו להפיק לקחים טובים, ולא בטוח עדיין שהם הפסידו את 'וורנר'. בן אדם צריך לדעת שיום אחד הוא מפסיד משהו ויום שני מרוויח. אני משוכנע שהם ישכילו לטפל בזה. קטונתי מלייעץ לנמרודי, שהוא אחד הטייקונים הגדולים בארץ".

- אבי ברנד, מנכ"ל בי.אן.אי, האם ניהלת לאחרונה משא ומתן לייצוג 'וורנר'?

"אני לא אומר כן ולא אומר לא".

- יש לך מושג איפה ייצא האלבום הבא של מדונה?

"אני לא חושב ש'וורנר' החליטו לאן הם הולכים".

- עד כמה תיפגע בי.אן.אי במידה ש'טאואר' יגיעו, חלילה, אל סף פשיטת רגל?

"חייבים לנו כספים, אבל אני חייב גם להד-ארצי, אז זה מקזז אחד את השני. אני, בכלל, מעביר את מהלך ההפצה שלי ל'הליקון', כך שזה לא כל כך ישפיע עלי. אני מאמין שקריסה אפשרית של 'טאואר' לא ממש תיפגע בחברות הגדולות, כי יש להם ערבויות בנקאיות והן יוכלו לחלץ את הכסף. החברות הקטנות יותר, עם זאת, יינזקו. אגב, חלק מהחברות הפסיקו לעבוד אם 'טאואר' בכל מקרה".

- מי להערכתך יכול לזכות ב'וורנר'?

"'וורנר' לא יישארו הרבה זמן ללא נציגות. יכול להיות שהם ילכו אם אחת החברות לתקופה של שנה, וזאת במידה והם אכן עוזבים את הד-ארצי, מה שלא כל כך בטוח, כי עזיבת הד-ארצי פירושה במובנים שונים הפסד של שנה. לכן החברות הגדולות לא עוברות כל כך מהר מהאחד לשני".

- עד כמה משתלם לייצג את 'וורנר'?

"חוץ מתחושת האגו, לא מעניין אותי לייצג את 'וורנר'. אני מרוויח הרבה יותר מ"אינפקטד מאשרום". מה אני צריך בוס בלונדון שיגיד לי להוציא איזה אלבום קאנטרי, שאף אחד לא יקנה פה כי זה בפריוריטיז שלהם. היה לי את בריטני והבקסטריט ומכרתי יותר ממדונה, ויום אחד הם הלכו. אם תבוא חברה גדולה ותרכוש אותי אני אשמח, אבל למה לי לייצג מישהו. שימצאו להם פרייארים אחרים".

- זאב שליק, מנכ"ל NMC, האם אתה חושש מהתרסקות, אם תתרחש, של הד-ארצי ו'טאואר'?

"כל משבר נסיגה או התמוטטות בענף הוא לא רצוי ולא מקדם אותנו ולא את 'טאואר'. לא נשמח לראות אף אחד מתמוטט, גם לא את מתחרינו. הלוואי שמתחרינו יהיו חזקים. אנחנו לא רוצים לראות את מתחרינו נופלים. אנחנו משתדלים להפיק מוזיקה מצוינת, דווקא בתקופה הזו שיש קריסות ברקע, והיחסים עם 'טאואר' לא מקלים עלינו. אנחנו מקדמים אמנים צעירים ויש לנו לא מעט בארסנל השנה. במקביל אנחנו מחזקים את יחסינו עם האמנים המובילים".

- עד כמה נטישה של תאגיד בינלאומי עלול להשפיע על חברת תקליטים מקומית גדולה?

"לדעתי, הליבה של העשייה והנכס העיקרי של חברת תקליטים מובילה יהיה ההפקה המקומית ופיתוח האמנים המקומיים, ולכן גם בתקופות קשות וארגון מחדש אנחנו שמים דגש על פיתוח היצירה הישראלית, אמנים כמו זהבה בן, אריק סיני, אהוד בנאי, דנה ברגר, שלום חנוך, לצד אמנים חדשים כמו 'הבילויים', הרכב צעיר, בועט ונושך, ויוני בלוך, שצמח מהאינטרנט".

- איציק אלשייך מהליקון, האם ניהלתם השבוע משא ומתן עם "וורנר" לגבי ייצוגם בארץ?

"לא".

- עד כמה פשיטת רגל, אם תתרחש, של 'טאואר רקורדס' תפגע בכם?

"אנחנו די בטוחים בכל הקשור לערבונות, ולא צופים שאקט כזה יקרה ואני מאוד מקווה שזה לא יקרה".

- כיצד תושפע התעשייה אם 'טאואר' יורידו מסך?

"אני לא מאמין בוואקום במסחר המודרני. אם 'טאואר' תצטרך לסגור את החנויות, יפתחו אפשרויות אחרות. גם 'וורנר' מחפשת בית והם לא ישארו בוואקום, וכנ"ל האמנים הישראלים, הם לא יישארו בלי בית".

- האם נטישה של תאגיד ענק, נאמר "וורנר", באמת מסוגלת למוטט חברת תקליטים ישראלית גדולה?

"יש היום שלוש חברות תקליטים מובילות, הד-ארצי, NMC והליקון. לכל אחד מהם יש לפחות מיג'ור אחד (תאגיד ענק) מחו"ל אותן הן מייצגות, כי להסתמך רק על קטלוג ישראלי, זה מאוד קשה. אני לא יודע איזו חברה ישראלית גדולה, במציאות הישראלית, יכולה להתמודד בלי קטלוג בינלאומי של חברה גדולה".

- אז, מבחינתך, הנטישה של "וורנר" מסמלת את סופה של הד-ארצי.

- "הד ארצי יכולה לשרוד בלי 'וורנר', מה גם שיש להם את BMG, והם מחזיקים מעמד יפה מאוד, אבל הם לא עלולים ליפול בגלל 'וורנר', אלא כי הם הפסידו כספים לאורך שנים".
הד-ארצי סירבה להגיב לכתבה.



לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים