שתף קטע נבחר
 

פתח תקוה: תחנה מרכזית חדשה

על פי תוכנית של מינהל ההנדסה, ייהרס שטח התחנה המרכזית בפתח תקוה וייבנה מחדש; בתוכנית: תחנת אוטובוסים תת קרקעית, מגדלי מגורים ומסחר, ומסוף של רכבת הפרברים

מתחם התחנה המרכזית בפתח תקוה ייהרס וייבנה מחדש, על פי תוכנית שמייעדת בין השאר הקמת תחנת אוטובוסים תת קרקעית, מגדלי מגורים ומסחר, ומסוף של רכבת הפרברים. לאחרונה נחתם חוזה בין העירייה לחברה שתנהל את הפרויקט, חברת י.ג. מתאר לניהול ופיתוח.
על פי התוכנית המוצעת, שהוכנה על ידי מינהל ההנדסה של עיריית פתח תקווה, ייהרס כל שטח התחנה המרכזית (בין הרחובות בר כוכבא, אורלוב ואבן גבירול), וייבנה מחדש כמתחם אחיד, שיכלול מבנה שמעליו שני מגדלים למגורים וקומות מסחר. התוכנית הוכרזה כמיזם לפינוי-בינוי, זאת לאור כוונת העירייה להרחיב את שטח התחנה החדשה ולפנות מבנים לתעשייה, הממוקמים כיום בצדה הצפוני של התחנה הקיימת.
החלק המרכזי של התוכנית ישתרע על שטח של 25 דונם, שישמש לבניית התחנה המרכזית החדשה. התחנה תכלול 3 קומות, שישמשו מסופי תחבורה. שתיים מן הקומות יהיו תת קרקעיות, וקומה אחת בגובה הכביש שתהווה גם מסוף לרכבת הפרברים העתידית, שאמורה לעבור ברחוב בר כוכבא. מעל לתחנה המרכזית ייבנו שלוש קומות נוספות שישמשו למשרדים, חנויות ומסחר. מעליהן יוקמו שני מגדלי מגורים בני 22 קומות כל אחד.
האחראית על התכנון במינהל ההנדסה, ציפי גלבר, מסרה כי התוכנית הועברה לאישור משרד השיכון, כתוכנית לפינוי בינוי. גלבר: "זו תוכנית מורכבת מאד, ששותפים לה משרד השיכון ומשרד התחבורה. בימים אלה מקדם אותה מינהל ההנדסה, בתקווה שהיא תצא לפועל כבר בשנה הקרובה".
מהנדסת העירייה, מדלן אונגיל, אומרת כי אחת הבעיות שהעירייה תצטרך להתמודד איתן כרוכה בפתרון זמני לתחנה המרכזית הקיימת עד לסיום הבנייה. "כרגע אנו מתכננים את התב"ע, כדי שנוכל לתת פתרונות ולמצוא הסדרים זמניים לתחנה מרכזית חלופית למשך זמן הקמת הפרויקט. אנו מגבשים עמדה, והפתרונות יהיו חלק בלתי נפרד מהתוכנית שתופקד בוועדה המחוזית".

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום ידיעות אחרונות
שטח התחנה יהרס וייבנה מחדש
צילום ידיעות אחרונות
מומלצים