שתף קטע נבחר

D&D: החווייה הדיגיטלית

Temple of Elemental Evil הוא משחק RPG חדש מבית Troika, המבוסס על הרפתקת D&D עתיקת יומין בעלת אותו השם. המשחק יהיה נאמן למהדורה השלישית של מערכת "מבוכים ודרקונים" שיצאה לא מזמן

Temple of Elemental Evil הוא משחק RPG חדש מבית Troika, החברה שהביאה לנו בעבר את Arcanum. המשחק מבוסס על הרפתקת D&D עתיקת יומין בעלת אותו השם, הרפתקה קלאסית של חקר מבוכים וחיסול מפלצות. המשחק, שמתוכנן להוות תרגום ישיר של ההרפתקה הכתובה לצורה דיגיטלית, יהיה נאמן למהדורה השלישית של מערכת "מבוכים ודרקונים" אשר יצאה לא מזמן.

סיפור העלילה של משחק המחשב יהיה דומה למדי לסיפור המקורי. סיפור הרקע הוא לא הדבר הכי חשוב בעולם בכל מקרה, מאחר וזה סיפור בנאלי על "חבורת גיבורים שחושבת את עצמה מופיעה משום מקום"; "חבורת גיבורים נתקלת בקהילה קטנה ונידחת שמבקשת ממנה עזרה"; "חבורת גיבורים הורגת כל דמוי אדם עם עור ירוק בסביבה ושודדת את האוצרות שלו".

 

הסיפור לא ישתבש

 

בנוסף, אנשי Troika היו אחראים לעלילה המסתעפת של Arcanum ועוד לפני כן עבדו ב-Interplay כחלק מהצוות שפיתח את Fallout. תקציר המשחק: במקום נידח כלשהו עומדות חורבותיו החתומות של מקדש לכוחות הרשע, אשר הובס במלחמה קדומת-יומין כנגד כוחות הטוב. לאחר זמן רב בו ניצב המקדש נשכח מלב כל, חזרו כוחות אפלים והתיישבו בו להנאתם, ולסבלם של תושבי הכפרים הסמוכים. מרגע זה חבורתכם תחקור קומותיו של המקדש המסתעף, כולל את סביבתו הקרובה ועמוסת התת-קווסטים. אין טעם להתעמק בסיפור יותר מכך. הוא פשוט אינו יכול להשתבש. בואו נעבור על מה שכן יכול.

מה שיפה בפרוייקט ToEE זה שהמפתחים באו ואמרו: "אנחנו הולכים על משחק אחד, ממוקד ומרוכז. מה שאנחנו יוצרים הוא לא MMORPG; הוא לא מערכת ליצירת הרפתקאות; והוא לא שילוב תפקידים-פעולה-הרפתקה-אסטרטגיה-פינבול. אנחנו באים לפתח את הרפתקת התפקידים לשחקן יחיד הכי טובה שאנחנו יכולים", ואני צוהל ועולז. מאז ימי עין הבוהה אני מחכה למשחק כזה, שלא מנסה להבטיח הרבה, ולכן גם מקיים. יהיה לנו D&D לתפארת! עם D&D אתה יודע מה אתה מקבל: קרבות ולחשים. אז תנו לנו אותם, ועשו זאת כמו שצריך.

 

איך אומרים "מבוכים" בבינארית?

 

איך מתכננים ב-Troika לתרגם את מערכת ה-D&D למחשב? מה שבטוח, הוא שהם לאו דווקא מעריצים את מודל המשחק של Bioware. קודם כל, הקרבות במשחק יתנהלו בתורות, דבר שכבר מעיד על נאמנות רבה יותר לחוקי ה-D&D המקוריים, שגם הם נמדדים בתורות. אומנם הדבר יראה מלאכותי יותר על המסך, אבל Troika החליטו להקריב את האקשן בעבור חווית D&D אמיתית.

כל אפשרויות הקרב המתקדמות מ-D&D יעשו את דרכן אל משחק המחשב. מאחר ומדובר בכמות אפשרויות המבלבלת את הדעת, ניתן יהיה לבחור בין תפריט קרב ל"מתחילים", המכיל רק את אפשרויות הקרב הנפוצות, לתפריט אחר ל"מתקדמים", שצפוי להיות באורך חרב דו-ידנית.

 

חבורה עם אופי

 

חבורת ToEE תכלול חמש דמויות. לדמויות ה-NPC יהיה שורות דיאלוג משלהן והן אף יעניקו לחבורה משימות משנה שונות בהתאם לרקע שלהן, בדומה ל-BG2. לגבי הרכב החבורה, כבר עכשיו ידוע שלא יוכנסו למשחק גזעים חדשים מעבר לגזעים הבסיסיים של ה-D&D (אלף, גמד, ננס, חצי-אורק, חצי אלף, זוטון ובן-אנוש). עם זאת, בתחום המקצועות מצופה שיפור. בדומה ל- Shadows of Undrentide.

ההרחבה המתקרבת של NWN, גם ב-ToEE יהיו מספר מקצועות יוקרה (Prestige classes). מדובר במקצוע בעל יכולות עוצמתיות במיוחד, אותו ניתן לקחת רק אם דמותך עומדת בתנאים מסויימים. מקצוע יוקרה הוא אחד מהדברים המגניבים של המהדורה השלישית, ויוסיף הרבה הנאה לשלב עיצוב ההרפתקנים שלנו.

 

הטוב, הרע, והחבורה

 

אחד השכלולים המשמעותיים ב-ToEE הוא בתחום הנטיה (Alignment). ברוב משחקי המחשב ניתנת לך האפשרות להתנהג ברשעות, אך למעשה המשחק לא מתוכנן לכך, ולכן קשה הרבה יותר לשחק דמות רעה: התגמול לפעולות מרושעות הוא נמוך, וסכנת גירוש,כעס, שומרים זועמים מרחפת תמידית מעל דמותך. שוב פעם מגיעים Troika ועושים לנו טוב: בחירת הנטייה תקבע באופן ניכר את התגלגלות המשחק.

אם תבחר בחבורה רשעית, לא רק שתתוגמל על מעשיך הרעים – המשחק אפילו יצפה שתעשה אותם. כזכור למי ששיחק ב-Arcanum, יש למפתחי החברה יחס חם ואוהד לדמויות רשעיות. הם באים לקראת החבורה הרשעית, ונותנים לה אפשרויות נבזיות תואמות לאופיה: למה לגרש את השד כשאפשר לשדל אותו שיצטרף אליכם?

הנטיה שתיבחר תהיה זהה לחבורה כולה, ותקבע את משימות המשנה שיהיו פתוחות בפני השחקן, ואף את נקודת ההתחלה של ההרפתקה. כן, בנוסף לעלילה רבת-מסלולים ומגוון סיומים, ToEE גם יציע מגוון נקודות פתיחה. סוף סוף אפשר יהיה לשחק משחק בגישה שונה לחלוטין מתחילתו ועד סופו, ובאמת להרגיש שזהו משחק אחר.

 

הכל בגלל מפת אוצר

 

תארו לעצמכם חבורה המורכבת מנבלים ושודדים מרושעים עד אין קץ. הסיבה שהם מגיעים אל הכפר, ואל תחילת ההרפתקה, היא כמובן אנוכית: הם גילו מפת אוצר ורוצים להתעשר בקלות (החבורה הטובה, לעומתם, מגיעה בגלל שהיא שמעה שכפר מקומי נמצא בצרות). לאחר שהגיעו לכפר הם סוחטים כמה אנשים בשביל לגלות מהי הדרך לליבו של ראש המיליציה המקומית, ו"משכנעים" אותו לספק להם את המפתח לחדר הציוד שלו.

בדרך כלל השחקן מפחד לנסות דברים כאלה, מחשש שהכפר לא יאהב אותו וימנע ממנו מפלט ומנוחה בין הרפתקאות. החבורה שלנו, עם זאת, לא מפחדת משום דבר - היא יודעת שהמשחק לטובתה. כשהם יחזרו מהמבוך, הם כבר יטפלו בכפר הזה באופן יסודי יותר.

מאובזרים בנשק ובשריון משובח שהושגו בדרכי שוד, הם יוצאים אל המקדש הנטוש. בדרך הם נתקלים בקבוצת גובלינים, קורעים להם את הצורה, ושוחטים את הקומונה שלהם תוך התעלמות מוחלטת מתחנוני מנהיגם (שיכול היה לספק תת-קווסט בשביל חבורה טובה ורחומה). לשחקן של החבורה הרעה זה לא משנה, מאחר והוא עומד לקבל תת-קווסטים שחבורה טובה לעולם לא היתה יכולה לקבל. סוף-סוף, רשע טהור בידיעה שכותבי תסריט המשחק לא עומדים "להכניס לך" על שאתה מתנהג בהתאם לאופי שבחרת.

 

מבוכים ודרקונים עד הסוף

 

המשחק יאפשר עליה מדרגה ראשונה עד עשירית, כשלאחריה תמשיך צבירת נקודות הנסיון מבלי עליה בדרגות. הצורך בהמשך צבירת ניסיון לאחר דרגה מקסימלית נובע מכך שיצירת חפצים דורשת השקעת נקודות ניסיון. מבחינת רפרטואר הקסם, מובטחים לנו מעל 250 לחשים לשלוף מהכובע. תחום ההשפעה העתידי של הלחש יוצג באופן ברור, וכך לא תצטרך לדאוג שמא הלוחם נמצא בטווח כדור האש שאתה מתכוון לשגר.

המשחק כל כך נאמן לחוקי המהדורה השלישית, עד שניתן לבצע בו את אותם תחכומים ששחקן D&D רגיל יכול לבצע, במעין "עקיפות חוקים". לדוגמא, אפשר לשלוח דמות עם דרוג שריון סופר-גבוה שתעשה סיבוב ליד כל האויבים וכך תגרום להם לבזבז את ההתקפה חינם שהם מקבלים על מישהו שעובר לידם. מאחר וכל יצור מקבל רק התקפה חינם אחת בתור, הוא לא יוכל להתקיף את הדמות הבאה שתעבור בשטחו, אפילו אם זה הקוסם החלוש וחסר ההגנה. נאמנות של אחד לאחד לחוקים המקוריים.

למרות הדגש הברור על קרבות, לא יוזנח פה משחק התפקידים. הדיאלוג יהיה מבוסס על המנוע של Arcanum, ועל כן תהיה התחשבות במיומנויות שיחה כמו רמאות, שכנוע, איום, וכו`. לשיחות תהיינה השלכות של ממש לגבי העולם, והדמויות איתן תדברו יזכרו לכם את מה שאמרתם להן עד עולם. בקיצור, צריך מישהו בחבורה עם יכולות שיחה: שווה ליצור אפילו דמות פייטן. הדגש ששמים ב-Troika על משחק "In-Character", זאת אומרת בהתאם לאופי הדמויות, יכול אפילו ליצור מצב בו פאלאדין שיבצע עבירה כנגד הנטיה שלו יאבד את כוחותיו עד אשר יכפר על פשעו בעזרת משימה מיוחדת. מעניין מאוד אם יצליחו לבצע זאת.

 

מחכה לנו בפינה

 

למרות שרק לאחרונה נודע על Greyhawk, הוא צפוי לצאת כבר בחצי שנה הקרובה. מאחר ו-Troika יצרו את המנוע עוד לפני שבכלל חלמו על המשחק, הרי שהבסיס למשחק היה מוכן עוד לפני שהרעיון עלה, והפיתוח לא ארך זמן רב. מבחינת חומרה המשחק מתוכנן להיות קל למדי, ולהתאים למעבדי פנטיום 3, 800 מגה-הרץ, 128 מגה זכרון, עם כרטיסי מסך ברמת Geforce 2. נקווה שהדרישות לא יעלו עד ליציאת המשחק.

דרך אגב, רק לידיעתכם: במידה והמשחק יצליח, Troika כבר תכננו את שלוש ההרפתקאות הבאות שהם עומדים להעביר למחשב. שאיפה מוגזמת או חלום שיתגשם? רק הזמן יגיד. מה שבטוח הוא ש-ToEE מבטיח רבות לשחקני תפקידים שאוהבים את המשחקים שלהם בצורה הקלאסית: הרבה פנטזיה, מבוכים תת-קרקעיים, קרבות ואוצרות. אישית, עם לום מתכת לא תצליחו לחלץ אותו מהידיים שלי. רק שיגיע כבר.

פורסם לראשונה

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בקרוב ב-PC
בקרוב ב-PC
מבוכים ודרקונים
מבוכים ודרקונים
צילום: ניו ליין
מומלצים