"קול ישראל" נגד "רדיו ישראל"
רשות השידור ו"קול ישראל" נעלבו מפרסומת המתחרים והתלוננו. הרשות השנייה התערבה
רשות השידור פנתה בתלונה לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו בעקבות תשדיר פרסומת של "רדיו ישראל" שמשודר בערוץ 2. בתלונה שהוגשה נטען שהפרסומת פוגעת בכבודם של רשות השידור ושל "קול ישראל" בדרך שאינה הוגנת - מסע פרסום שלילי המשתמש באופן מטעה בנתוני האזנה.
בתשדיר נשמע קולו של קריין "קול ישראל", כביכול, המנסה לשווא להעלות מאזין לשידור. כמו כן, מוצג גרף בעל שתי עמודות: ליד עמודת "רדיו ישראל" רשום 14, וליד עמודת "קול ישראל" מצויה הספרה 5. לטענת רשות השידור, קיימת הטעייה שכן עמודת "רדיו ישראל" המוצגת בגרף, מייצגת את סך-כל אחוזי ההאזנה לתחנות הרדיו האזוריות בהשוואה לאחוזי ההאזנה לרשתות השונות של "קול ישראל". רשות השידור גם קבלה על השימוש במונח "רדיו ישראל". לטענתה, זהו מונח מטעה, המנוגד לכוונת המחוקק שנועד להילחם ב"קול ישראל" באופן לא הגון (מדובר, כזכור, בתחנות רדיו אזוריות ולא ארציות).
"רדיו ישראל" הוא למעשה שפ"א (שירותי פרסומת אזוריים) - החברה המוכרת את זמן הפרסום של התחנות האזוריות במסעות פרסום ארציים (למעט זמן הפרסום של תחנת "קול הים האדום").
לאחר דיונים שנערכו ברשות השנייה הוחלט לחייב את שפ"א לבצע שינויים בפרסומת. השינוי הראשון יכלול קריינות המציינת את קבוצת הגיל אליה מתייחסים הנתונים (18-44). בנוסף, הרשות השנייה דורשת שבפרסומת יובהר כי עמודות הגרף מציינות את מספר השעות ביממה, בהן מוביל כל אחד משני הגופים ("רדיו ישראל" מוביל במשך 14 שעות, "קול ישראל" מוביל במשך 5 שעות).
הרשות השנייה החליטה לאשר את שידור הפרסומת במצבה הנוכחי עד יום שלישי בשעה 20:00. לאחר מכן, תותר לשידור רק הגירסה המתוקנת. ההחלטה הועברה לזכיינים, אולם, מטבע הדברים, על תיקון הפרסומת אחראית חברת "רדיו ישראל".
סולי אברמוב, מנכ"לית שפ"א מסרה שהם יערכו את השינויים הנדרשים אולם, יגישו ערעור לרשות השנייה. הקמפיין שעלה ביום רביעי שעבר, צפוי להמשך עשרה ימים נוספים.