P&G משיקה שמפו חדש בישראל ב-2.5 מיליון דולר
המותג HERBAL ESSENCES מבית קליירול מכיל צמחים אורגניים ורכיבים טבעיים
פרוקטר אנד גמבל משיקה בישראל את מותג השמפו HERBAL ESSENCES, מבית קליירול, בהשקעה של 2.5 מיליון דולר. המותג כולל 14 מוצרים של שמפו וקונדישנר המכילים צמחים אורגניים ורכיבים טבעיים.
איזבל סאקאיי, מנהלת תחום טיפוח השיער ב-P&G ישראל מסרה, כי כניסת הרבל אסנס לישראל היא מהלך טבעי עבור החברה. "בחרנו להשיק דווקא את הרבל אסנס, משום שהוא משתלב היטב בטרנד הבריאות והטבע השוטף את העולם. אנו רואים יותר ויותר מוצרי בריאות, שיצאו מעולם המזון הקלאסי והפכו להיות חלק מסגנון חיים בריאותי - תה צמחים; סבונים ומוצרי קוסמטיקה טבעיים".
עם כניסת המותג מצפה P&G להגביר את אחיזתה כמובילת שוק השמפו בישראל. "זהו צפי ריאלי בעיניינו", מוסיפה סאקאיי, "שכן אנו מובילים זה מכבר את שוק השמפו הישראלי והעולמי עם מותג פנטן". קהל המטרה הראשוני של החברה הינו נשים צעירות, המעוניינות להתנסות בשמפו טבעי.
הרבל אסנס מחזיק בארה"ב נתח שוק של 10%. המותג מצטרף למותג פנטן, המשווק בישראל משנת 1995 ומוביל את שוק השמפו בישראל עם נתח של 16% (כספי).
ההשקה תלווה בפעילות שיווקית הכוללת קמפיין פרסום בטלוויזיה ובעיתונות באמצעות משרד הפרסום גלר נסיס, תחת הסיסמא "להיסחף עד קצות האצבעות". כמו כן, תערוך החברה פעילות קידום מכירות באמצעות פרומרקט.
על פי נתוני נילסן לשנת 2002, מגלגל שוק השמפו בישראל מחזור של 165 מיליון שקל בשנה. פרוקטר אנד גמבל מובילה את השוק עם 31.6% לשנת 2002.
המותג פנטן מחזיק 15.9%, הד אנד שולדרס 15.7%, הוואי (הנקל) 12.6%, פינוק (יוניליבר) 12%, דאב (יוניליבר) 3.2%, אלויו (לוריאל) 2.7% ופרוקטיס (גארנייר) 1%.