אייל גולן מציג: חלומות של אתמול
דיסק גנוז של גולן, שקדם לעבודה המשותפת עם אתניקס, מפציע בימים אלה בשוק ומחזיק את גולן לקהל הנבגד
זה לא אלבום מהמנייין של אייל גולן, זה שלך מהעבר. דיסק שהוקלט כאופציה חלופית למקרה שהזיווג עם זאב נחמה ותמיר קליסקי מאתניקס לא יצליח. ההיסטוריה החליטה אחרת: גולן הפך לסמל של מהפכה ולזמר הים תיכוני המצליח מכולם, והאלבום הזה נגנז בנימוק – צודק – של חוסר רלוונטיות.
מאותה סיבה בדיוק, של רלוונטיות, מפציע עתה התקליט בשוק. לא של החומרים – שהם שירים מהמחסן הים תיכוני המשותף, שמשמש את כל הזמרים המזרחיים – אלא של גולן עצמו. ההרגשה היא שיש האטה בקריירה שלו מאז נותק מהיצירה וההפקה של נחמה את קליסקי.
בשוק מהיר ותובעני כמו הזירה הים תיכונית, גולן מאבד מניות, מעמד וכוח. עתה מתחוור לו שהפופ המזרחי המלוטש שהציע בא על חשבון חובתו כביכול למוסיקה ששימשה אותו בראשית הדרך ולקהל שתובע נאמנות ללא סייג לצליל ולא לשאיפות אמנותיות.
ודווקא כשגולן מתעמת במלוא החריפות עם הדילמה של השבחת עצמו מול השבעת רצון הקהל, מחזיר אותו האלבום החדש ישן לחלומות של פעם. כששאף להיות כוכב ולא בחל בשימוש בנכסים של זוהר ארגוב (שתי מחרוזות מצוינות), ג'ו עמר, ציון גולן, משה הלל, יואב יצחק, ישי לוי, פיני חדד, גליקריה ('רחוק רחוק' שכתבה חווה אלברשטיין) וגם שלמה ארצי ('האהבה הישנה'). שני האחרונים, עם שיר הנושא (חידוש ללהיט של רוחמה רז), רק מדגימים את יכולתו הגבוהה, הרהוטה והמלוטשת כזמר מבצע, בשירי אהבה כואבת ונואשת, כמהה ועורגת.
האם חלומות יסייע לגולן להתאושש? הוא בהחלט יכול לתדלק את ניסיונותיו לחזור לקהל נבגד. במיוחד עכשיו, כשגנז כוונות לפתוח קופות וחזר להופיע במועדונים.