שתף קטע נבחר

תוספי מזון בישראל: שליש משתמשים, ויטמין סי בראש

כ-120 מיליון שקל בשנה מוציאה שליש מהאוכלוסיה היהודית בישראל על תוספי מזון. 44.5 אחוז מהם צורכים ויטמין סי, 35.6 אחוז – מולטי ויטמין, והביקוש רק גדל

למעלה מעשור אחרי שהחלה מהפכת תוספי המזון בארה"ב, גם ישראל מצטרפת במספרים גדולים לשוק שרק גדל עם השנים. מחקר שנערך במסגרת שלוחת אוניברסיטת דרבי בישראל מגלה נתונים מרשימים לגבי צריכת תוספי מזון בישראל ושם אותנו על המפה בתחום זה. שוק תוספי המזון בישראל מוערך כיום בכ-120 מיליון שקל בשנה עם שיעורי צמיחה של % 20-40%.
על פי המחקר, 34.4% מהאוכלוסייה היהודית הבוגרת נוהגים לצרוך תוספי מזון, 13.9% משתמשים במוצרי "צנטרום". 8% משתמשים במוצרי "סולגאר". נשים צורכות תוספי מזון יותר מגברים - 64.6% מהצרכנים הן נשים. התוספים הנרכשים ביותר הם: ויטמין סי - 44.5%, מולטי ויטמין - 35.6%.
חילוניים צורכים תוספי מזון יותר מדתיים, תושבי הערים הגדולות צורכים יותר מתושבי הפריפריות, ערבים ישראלים הנם צרכנים קטנים יחסית של תוספי מזון. ככל שעולה הגיל ישנה עלייה מקבילה בצריכה, קרוב ל- 25% בגילאי 65 ומעלה משתמשים בתוספי מזון. 55% נוטלים סוג אחד של ויטמין ו- 28% נוטלים שני סוגי ויטמינים.
קהל היעד של צרכני תוספי המזון מורכב מאנשים שבריאותם לקויה, אנשים במתח, כאלה המרגישים חולשה , דיכאון או עייפות, חולים כרוניים, סובלים מבעיות עיכול, מבוגרים וקשישים, תינוקות וילדים, נשים בהריון
אחת מהמשווקות הגדולות בארץ, לפי בדיקת דרבי, היא "סופר פארם" המפעילה קרוב ל-90 בתי מרקחת בישראל שברובם המכריע קיימות מחלקות טבע מתמחות. מנתונים של סופר פארם עולה כי שוק מוצרי הטבע מתאפיין בצמיחה מואצת והמכירות בו נאמדות בכ-400 מיליון שקל בשנה. חלקם של תוספי המזון הוא כ-30% והמכירות שלהם צומחות עד 40% בשנה. חברות תוספי המזון הגדולות הנוספות הן GNC וסולגאר הנותנות מענה לפלחי שוק נרחבים "ופארמטון" הפונה בעיקר לקהל המבוגר. בנוסף, בענף פועלת גם חברת "דרך חיים" – מותג של קופת חולים כללית, המרכז להערכת דרבי, כ- 30% משוק תוספי המזון.

רוצים לדבר על זה? היכנסו לפורומים ותקבלו און-ליין את כל התשובות לשאלות שיש לכם בנושא
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
תוספי מזון בישראל. המודעות גדלה
צילום: איי פי
ד"ר רק שאלה
מומלצים