שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    הושק ערוץ טלוויזיה ישראלי באינטרנט

    ערוץ KIK משודר 24 שעות ביממה ופונה לצעירים בני 13 עד 30 במתכונת של שיחות אולפן (TALK TV). המודל העסקי: פרסומות וחסויות. התחזית לעתיד: אופטימית, בנוסח ימי הדוט קום העליזים

    ערוץ טלוויזיה חדש הפונה לצעירים באמצעות האינטרנט הושק היום (ג') רשמית לאחר תקופת הרצה.
    ערוץ KIK יפעל במשך 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, במתכונת של שיחות (TALK TV) על אהבה, הכרויות, זוגיות, אופנה, ספורט, בית הספר, סקס, בידור, הורים ומוזיקה. קהל היעד: צעירים בני 13 עד 30, שמהווים אחוז נכבד בקרב כ-400,000 אלפי גולשי האינטרנט המהיר.
    גולשים באינטרנט מהיר במהירות 256k ומעלה יוכלו לצפות ב-KIK באמצעות תוכנת נגן המדיה של מיקרוסופט, דרך אתר האינטרנט של הערוץ ובאתרים פופולריים נוספים.
    תוכניות ערוץ KIK מבוססות, רובן ככולן, על שידורים מאולפן התחנה, שיועברו באמצעות ארבע מצלמות וילוו על ידי 20 המנחים, שנבחרו מבין 350 מועמדים. 18 שעות מתוך 24 שעות השידור היומיות הן בשידור חי. יום השידורים מפולח לרצועות על פי קהלי היעד, כאשר התוכניות בשעות הבוקר והצהריים מיועדות לבני נוער, חיילים, סטודנטים וצעירים במקומות עבודה, התוכניות בשעות אחר הצהריים פונות לצעירים בגיל 13 עד 18 ותוכניות הערב והלילה מיועדות לצעירים בגיל 18-30. תוכנית בשם "הלילה הכחול", שתשודר בין השעות חצות לשלוש לפנות בוקר תעסוק בהיכרויות, ייעוץ סקס, פנטזיות ווידויים.
    צופים שיירצו בכך יוכלו לבקר באולפן או להופיע בפני המגישים והקהל בבית באמצעות מצלמות רשת. גולשים שאינם מעוניינים להיראות בשידור יוכלו לשלוח הודעות SMS, מסרי מולטימדיה (MMS), דואר אלקטרוני, צ'טים ועוד.

    הרעיון: ערוץ תקשורת הפונה לצעירים

    לדברי מפעילי השירות, קבוצת גרטלר דוידוב, מטרת המיזם היא לסייע לחברה להפוך לגורם דומיננטי בתחום התקשורת בישראל ולהציע למפרסמים לפנות לצעירים באמצעות ערוץ המיועד עבורם. ירון דוידוב, מנכ"ל KIK וגרטלר דוידוב, אמר כי אין למפרסמים כיום אפשרות לפנות באמצעות ערוץ תקשורת אלקטרוני לצעירים בישראל. תוכניות הטלוויזיה הפונות לצעירים לא משדרות עבורם במשך 24 שעות ביממה וערוצים כמו MTV אינם נותנים מענה לצרכים ולמגמות המפעילים מגזר זה, הוא ציין.
    דוידוב מסר כי בהקמת ותפעול KIK יושקעו במהלך שנת הפעילות הראשונה 8.5 מיליון שקל ובפרסום יושקעו 4 מיליון שקל. המודל העסקי של הערוץ מבוסס על חסויות מסחריות ופרסומות, שישולבו בתוך השידורים במתכונת של שורות טקסט ופורמטים נוספים. ערוץ KIK מנהל משא ומתן לשיתוף פעולה עם חברות סלולר וגופים מסחריים נוספים, שפרטיו ייחשפו בעתיד, מסרו המפעילים. היקף ההכנסות הצפויות - שבעה מיליון שקלים בשנת 2004.

    אופטימיות נוסח הדוט קום

    היקף המיזם (55 עובדים מועסקים ב-KIK) מזכיר את הימים העליזים של בועת הדוט קום, אך היזמים אופטימיים באשר לסיכויי ההצלחה. בתשובה לשאלה על ההגיון המסחרי בהפעלת ערוץ טלוויזיה באינטרנט, הדורש רוחב פס רב ומשאבים טכנולוגיים יקרים, אמר דוידוב כי הוא מעריך שההשקעה של גרטלר דוידוב (שהשקיעו לבדם במיזם) תוחזר בסוף שנת 2005.
    "על פי תחושתנו, תשתית האינטרנט יציבה מספיק כיום לצורך הפצת טלוויזיה, בדומה לכבלים", אמר דוידוב, "אין לשפוט אותנו על פי ניסיונות העבר. הרשת שונה כיום מכפי שהייתה בעבר ותשתנה שוב עוד שנה. קהל היעד שלנו, הצעירים, נוהגים לגלוש עם שלושה-ארבעה מסכים, ואנחנו רוצים להיות אחד המסכים האלה".
    גולשים שיירצו להאזין לשידורים מבלי לצפות בהם או להעמיס על החיבור הביתי שלהם יוכלו בעתיד להתחבר לערוץ הקול בלבד, הבטיחו היזמים.
    "אנחנו לא מצפים שהגולשים ייצפו בערוץ במשך שעות רבות אלא 10 עד 15 דקות בכל פעם", אמר דוידוב. על פי הערכת המפעילים, כ-150,000 עד 170,000 גולשים יצפו בערוץ בכל שבוע בינואר 2004, כאשר 15,000 עד 20,000 גולשים יהיו מחוברים בו זמנית.
    ההפצה הטכנולוגית של השידורים מתבצעת באמצעות שרתים המותקנים אצל ספקי האינטרנט הגדולים ויתמכו בשידור לכ-3,500 עד 4,000 גולשים עבור כל שרת.

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    KIK. קהל היעד: צעירים באינטרנט
    מנחי KIK. אופטימיות נוסח הדוט קום
    הסטארט אפ: טלוויזיה באינטרנט
    מומלצים