שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    בנטלי חושפת

    לאחר שהעניקה לנו הצצה ראשונה לפני מספר חודשים, מפרסמת כעת בנטלי גם פרטים טכניים מלאים על הקונטיננטל GT. מוכנים?

    לא בכל יום מציגה בנטלי, אחת מיצרניות הרכב האקסקלוסיביות בעולם, רכב חדש פרי תכנון עצמאי. למעשה, כבר למעלה מ-70 שנה שלא עשתה זאת. ואילו היום, חמש שנים לאחר שעברה לבעלות פולקסווגן (במקביל לרכישת רולס-רויס על-ידי ב.מ.וו), מפרסמת היצרנית הבריטית פרטים מלאים על הקונטיננטל GT החדשה.
    וכפי שידענו זה מכבר, מדובר במכונית קופה לארבעה נוסעים, המיועדת להסיע בעלי ממון למרחק, בנוחות גבוהה ובמהירות. בעצם, סביר להניח כי גם בתוך הבירה הלונדונית היא תהיה פופולרית בקרב האצולה הבכירה, כך שלא רק מהירות גבוהה חשובה כאן, אלא בעיקר הפוזה.

    כוח

    מה שמביא אותנו בכל זאת לעסוק בנתונים המרשימים של ה-GT. ונראה שמעל כולם עומד מנוע ה-W12 המוכר של פולקסווגן, בנפח 6.0 ליטר ועם הספק מרבי של 552 כ"ס. מרשים לא פחות אגב הוא נתון המומנט המרבי והסל"ד בו הוא מתקבל - 66 קג"מ ב-1,600 סל"ד. כך אגב יכולה בנטלי לטעון לכתר הארבע-מושבית הסידרתית המהירה אי פעם, עם מהירות מרבית מוצהרת של 318 קמ"ש, והאצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות בלבד.
    לקונטיננטל תיבה אוטומטית בעלת שישה הילוכים, יחד עם אפשרות לתפעול ידני בבורר, או באמצעות מנופים על גלגל ההגה. תיבה זו פותחה אגב עבור בנטלי על-ידי ZF, עושה שימוש בכ-30% פחות רכיבים מתיבת חמישה הילוכים (אוטומטית) רגילה, ומציעה אפשרות לנעילת ממיר מומנט לטובת תגובות חדות יותר.

    הנעה

    כוח המנוע עובר דרך תיבת ההילוכים, לכל הגלגלים, דרך שלושה דיפרנציאלים. המרכזי שבהם הוא מסוג טורסן, ונהנה ממצנן נפרד, בדומה לדיפרנציאל מלפנים. חלוקת הכוח בין הסרנים תעמוד על 50:50, אם כי בסיוע מערכות בקרת משיכה ויציבות (ניתנות לניתוק) מועבר הכוח לגלגלים בעלי האחיזה הטובה יותר.
    גם בתחום האבזור הבטיחותי מצוידת ה-GT בכל שילובי האותיות ההכרחיים. כבר ציינו את ה-ESP (בקרת יציבות), וכעת נזכיר גם HBA (מערכת הידראולית לעזר בבלימה - Hydraulic Brake Assist), ה-EBD (מערכת לחלוקת כוח בבלימה - Electronic Brakeforce Distribution), ה-ASR (בקרת משיכה משולבת ב-ABS - מערכת למניעת נעילת גלגלים בבלימה), ויש עוד. בקיצור, בנטלי לא חסכה באמצעי מניעה ותיקון.
    לטענת החברה, גאווה מסוג אחר מביא גם תכנון המכונית שהתבצע בסביבה וירטואלית. כך הם טוענים לבחינה מדוקדקת של כל רכיב ורכיב באמצעות מחשב על-גבי תוכנת תלת-מימד מתקדמת. גם חוסן המרכב נבדק היטב באמצעות מודלים ממוחשבים, רגע לפני שלב אב הטיפוס הראשון.

    ומה עם נהיגה?

    אך בנטלי יודעים כי נכון להיום, גם חווית הנהיגה חייבת להיות מיוחדת במכונית יקרה כל-כך - ועוד נגיע לזה. למעשה, הם מבהירים במידע לעיתונות כי השלב הקשה בפיתוח המכונית היה יצור שלדה שתעניק הנאה ותגמול בכבישים שונים, ובו בזמן לא "תעניש" נוסעים בנוקשות יתר.
    לכן בחרו שם באחת האופציות המוכרות לשילוב שכזה - עצמות עצה כפולות. אלא שכאן מדובר בשינוי לא מקובל. בקונטיננטל יש מלפנים צמד זרועות עליונות ותחתונות דומות למתלי עצמות עצה, אך הזרועות אינן נפגשות. נקודת הציר הדימיונית, בה אמורות הזרועות להפגש, אינה נמצאת על-כן במרכז הגלגל, אלא מוסטת ממנה.
    מאחור מצויידת ה-GT במערך מתלים רב-חיבורי רגיל, הבנוי - כמו המתלים מלפנים - ברובו מאלומיניום, לטובת חיסכון במשקל. ולא פחות חשובים הם יחידות בולמי האוויר התיקניות, המציעות אפשרות התאמת אופי הנסיעה לדרישות הנהג. קשיחות יחסית לטובת ביצועים, רכות לנוחות מרבית. בנוסף, ניתן באמצעות הבולמים להנמיך את מרכב הבנטלי ב-15 מ"מ, מעל מהירות של 160 קמ"ש, לטובת אוירודינמיות ויציבות משופרים.

    מה עם בלימה?

    עם כל הכוח, היכולת והמשקל הגבוה, לא פלא שה-GT מצוידת במערכת בלימה מרשימה. בנטלי טוענים למשל כי מדובר ב"מערכת הבלמים הגדולה ביותר שהותקנה במכונית סדרתית מעולם", עם קוטר דיסקים של 405 מ"מ מלפנים ו-335 מ"מ מאחור.
    ניתן כמובן להמשיך ולהרחיב בנוגע לבנטלי החדשה, אך אנו נעשה זאת שוב בזמן תערוכת פרנקפורט, שם תוצג לקהל הגדול לפני תחילת שיווק. ולמי שממהר לשלוף את פנקס הצ'קים ולהזמין לעצמו אחת, ראוי שידע כי בנטלי מספרים על רשימת הזמנות הקיימת כבר, לשנתיים מראש. לא מפתיע, בהתחשב בכך שהמכונית מורכבת באופן ידני...

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    בנטלי קונטיננטל GT...
    עם 12 צילינדרים...
    והנעה לכל ארבעת הגלגלים...
    תא נוסעים יוקרתי...
    ותיבת הילוכים אוטומטית עם שש מהירויות...
    בקרוב באוטוסטרדות...
    ובכבישים מפותלים
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים