שתף קטע נבחר

נא להכיר - סאלין

יצרנית גרסאות משופרות לפורד מוסטנג, אבל גם מכוניות מתוצרת עצמית, כמו ה-S7. והכל התחיל בגלל סטודנט לעסקים עם פורשה...

סטיב סאלין, מקים סדנת השיפורים "סאלין" (Saleen), העביר את ראשית ימיו הבוגרים בעבודה במפעל של אביו, ומאוחר יותר במכללת דרום קליפורניה, שם למד בחוג למנהל עסקים. אבל כל אלו הן זוטות, שכן את נקודת המפנה בקריירה שלו חייב סאלין דווקא לפורשה.
הייתה זו אותה מכונית ספורט גרמנית שאביו רכש עבור בנו "שיש לו הכל", זו שהציתה בו את אהבת מכוניות שאינה יודעת שובע. אף טבעי היה, בהתחשב במקום מגוריו, שימצא עצמו חיש קל מצטרף למועדון החובבים של היצרן הגרמני המפורסם. וזה לא הסתיים שם. כי השיגעון למכוניות מהירות היכה בו כה קשה, עד כי בהמשך הדרך מצא עצמו משתתף במירוצים, ובהצלחה מרשימה למדי.

מאוחר יותר

ארבע שנים מאוחר יותר, ב-1984, החליט סטיב סאלין להקים בקליפורניה סדנת שיפורים על שמו. לא ברור אם תכניותיו היו ארוכות טווח כל-כך, אבל בשנה הבאה תחגוג הסדנה המוכרת בינתיים בכל העולם את העשור השני לקיומה. בתחילת הדרך החליט סאלין לטפל דווקא במוסטנג של פורד, ולהעניק לה גרסה משופרת ובעלת יכולת טובה מהמקור.
סביר להניח כי בחירה זו הייתה קשורה לפופולריות של המוסטנג ולביקוש, ולאו דווקא ליכולת הבסיסית שוודאי לא עמדה בקנה אחד עם המקובל מעבר לים. וזה ממשיך עד היום, עם שלל שדרוגים שעוברת כל מוסטנג תחת ידי סאלין, כולל טיפול מסיבי בשלדה, מנוע, וכמובן עזרים אווירודינמיים.

מרוצים

במשך השנים השתתפה פורד-סאלין בעשרות מרוצים, ואף ניצחה במספר נאה מהם. ברקורד הניצחונות ניתן למצוא בין היתר את מרוצי 24 השעות של מוספורט בשנת 1986 ו-1988, אז זכתה בכל המקומות על דוכן המנצחים, והעניקה לפורד - לראשונה מאז ימי לה-מאנס העליזים עם ה-GT40 בשנות ה-60' - "ניצחונות משולשים".
גם כיום מתחרה סאלין במרוצי GT ברחבי העולם, ובעיקר בארצות הברית, שם מכרה עד היום למעלה מ-7,000 מכוניות. ומדובר בכמות נאה במיוחד עבור סדנה קטנה, המציעה בעיקר שדרוגים לדגמים קיימים.

עצמאי

בשנת 2000, ולאחר 16 שנים של בניית גרסאות קיצוניות יותר ופחות למוסטנג ודגמי פורד נוספים, החליט סאלין לתכנן מכונית משלו. התוצאה הייתה ה"סאלין S7", מכונית על מרשימה למדי למראה, עם מנוע מרכזי בנפח 7.0 ליטר, שמונה צילינדרים בתצורת V, והספק מרבי של 550 כ"ס.
יחידת המנוע הזו, המייצרת גם מומנט מרבי של 73 קג"מ, מאפשרת ל-S7 - עם משקל של 1250 ק"ג - מהירות מרבית של 320 קמ"ש, וזינוק מ-0 ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות בלבד. ה-S7 הוצגה לראשונה בסביבתה הטבעית, מסלול המרוצים לגונה-סקה שבקליפורניה, ושיווקה החל בשנת 2002. בסאלין מקווים למכור כמות של 100 יחידות לשנה, מכובד למדי במונחי מכוניות-על, בעיקר כאלה העולות למעלה מ-375,000 דולר...

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נא להכיר - סאלין
סאלין מוסטנג S281 (עם 285 כ"ס)
סאלין S281 בצירוף מגדש על (365 כ"ס)
סאלין מוסטנג SR - מ-0 ל-100 בארבע שניות הודות ל-505 כ"ס
סאלין S7...
0-100 ב-3.9 שניות ו-320 קמ"ש מרביים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים