שתף קטע נבחר

פרנקפורט למתחילים

תערוכת הרכב הגדולה בעולם תיפתח ב-13 בספטמבר לקהל הרחב, כולל מאות חובבי רכב ישראלים. ההמלצה שלנו - נעלי הליכה טובות, והמון זמן

סיפרו לכם שעיר המכוניות נמצאת באמריקה, וכי שמה הוא דטריוט? זה אולי נכון, אך בעיר כאשר מדובר בשוק הרכב האמריקאי. מבחינתנו לפחות, עיר המכוניות האמיתית נפתחת פעם בשנתיים בחודש ספטמבר, בלב ליבה של פרנקפורט בגרמניה. כי מעבר להיותה - יחד עם פאריז וז'נבה - אחת מצלעות השילוש הקדוש של תצוגות הרכב החשובות בעולם, פרנקפורט היא התערוכה הגדולה מכולן. ובהרבה.

 

רק כדי להעמיד דברים בפרופורציה, כדאי להזכיר כי תערוכת ה-IAA (כך נקראת התערוכה בגרמניה) נערכה לראשונה עוד ב-1897, אם כי בברלין. ב-1951 הגיעה התערוכה הגדולה לראשונה לפרנקפורט, וכבר אז ביקרו בה 570,000 איש. היום מדובר בסדרי גודל אחרים לחלוטין, ונזכיר רק כי לפני שנתיים, במה שכונה "התערוכה השקטה" עקב ביטול אירועים חגיגיים, ביקרו ב-IAA  "בסך הכל" 800,000 איש. מדובר כמובן בתאריך התקפת הטרור על מגדלי התאומים - ה-11.9.

 

למבקר

 

ישנן תערוכות רכב כמו זו של ז'נבה למשל, המאפשרות לנצל אפילו "פסק זמן" בין טיסות כדי לערוך ביקור די ממצה. פרנקפורט היא ההפך הגמור. יש אחרות, כמו זו של פאריז, המשמשות תירוץ לעוד ביקור בעיר שרמנטית. פרנקפורט שונה לחלוטין. אין למעשה סיבה טובה להגיע לעיר הזו בתקופת התערוכה, אם אינכם מתכוונים להקדיש מספיק זמן לעיר המכוניות שבמרכזה.

 

אפשר אמנם לנצל פער משמעותי בין טיסות כדי לקפוץ למרכז העיר - כרבע שעה ברכבת - ומשם לתערוכה (10 דקות נוספות ברכבת או 20 דקות ברגל). אבל כניסה לשעה-שעתיים היא בזבוז זמן וכסף. כאן מדובר ביום מלא, ורצוי אפילו יותר. לעומת זאת, העובדה שהעיר עצמה משעממת כל-כך, תסייע בהקטנת הפיתוי לנטוש את האירוע בטרם עת.

 

מה לובשים

 

זה לא סוד גדול. פריט הלבוש החשוב ביותר בתערוכת רכב הוא הנעליים, ובמקרה של פרנקפורט זה חשוב הרבה יותר. חייבים כאן נעלי הליכה נוחות מאד, כי חיש קל תקלל את הרגע בו בחרת להתעלם מעצתנו. לא במקרה ידועה תערוכת פרנקפורט "כמסע הכומתה" של עיתונאי הרכב וחובבי מכוניות בכל העולם.

 

היא מתפרסת על-פני אזורי ענק, והמרחק בין חלקה האחד לאחר הוא פשוט בלתי נסבל. עשרת בנייני ה"מסה" (Messe) המאכלסים את התערוכה הם עצומים, אך גם ביניהם, על הרחבות בחוץ, נמשכת התצוגה. לא לחינם נחשבת תערוכה זו לאימת עיתונאי הרכב, לא במקרה התחושה בעת הביקור היא כי המרווחים בין הבניינים "גדלים" משעה לשעה. רק תתארו לכם שאתם נמצאים בבניין של מרצדס הממוקם ליד הכניסה, וקבעתם פגישה עם אישיות בכירה בעמדה של פיז'ו - מספר 10. בעצם, למה לכם צרות?

 

ואם עוד לא הבנתם, אז נדגיש שוב. גם אם קבעתם פגישה חשובה, או שאתם מחויבים לנימוסים אירופאיים מסיבה אחרת, ניתן לוותר על חליפה, אפילו על חלקה העליון. כאן עדיף להצטייד בחולצה עם שרוולים קצרים, ולוותר בכל מקרה על משקל לא מחויב. כי לא רק שהמרחקים גדולים, מערכת המיזוג כאן לא הייתה מתקבלת אצלנו כסבירה אפילו בחורף. וכאשר הזרקורים ואוהלי האירוח עובדים שעות נוספות, החום יגיע לרמות בלתי נסבלות.

 

אם יש לכם במקרה קורקינט, או אופניים בקנה מידה קטן, נסו להיכנס עימן. זה נשמע אולי מוגזם מעט, אך שירות הסעות של עשרות מכוניות הפועל ברציפות בין הבניינים, מסביר עד כמה היא גדולה. זו אגב גם הסיבה לכך שמספר יצרנים משאילים אופניים לעיתונאים. ובעיקרון, הכלל המנחה בפרנקפורט הוא שמירת אנרגיה וחלוקת כוח נכונה. השתמשו בשירותי ההסעה, לכו בסבלנות על המסועים הממוקמים בקומות מעל אולמות התצוגה הראשיים. גם כך סביר להניח שבסוף היום יקבלו כפות הרגליים ממדים, מראה וגוונים שלא הכרתם.

 

הגודל

 

ולמה היא בעצם כל-כך גדולה? ובכן, זה מתחיל בכך שבשנים האחרונות מהווה פרנקפורט זירה למפגני כוח גרנדיוזיים וראוותניים של תעשיית הרכב הגרמנית בעיקר. זאת כאשר כל אחד משלושת הקונצרנים הלאומיים הגדולים - פולקסווגן, מרצדס וב.מ.וו - נוטל לעצמו בניין נפרד.

 

כך למשל מוקדש בניין שלם (וענק ממדים) עם ארבע קומות לתצוגה של מרצדס בלבד. זה נראה ובצדק כהגזמה, אלא שהתצוגה עצמה מעניינת לא רק בחידושים, אלא גם במראה ובכיוונים השונים. החל מהתבוננות היסטורית, ועד הצצה לעתיד המוטורי. ואם לא ביקרתם ביותר מדי תערוכות רכב, מדובר בחוויה מדהימה. ואגב, כך יהיה גם השנה, אולי אפילו יותר מתמיד.

 

זאת מכיוון שגם השנה נראה כי ימשך תהליך ההתקבצות, לפיו כל קונצרן מאגד סביבו את קרובי המשפחה לטובת מפגן כוח ענק. כך צפוי קונצרן פולקסווגן להציג את כל מותגיו - כולל אודי וסיאט שבעבר היו בבניינים אחרים - תחת קורת גג גדולה אחת. גם פורד תעשה כך עם מאזדה, וולוו, יגואר ואסטון מרטין, ג'נרל מוטורס ינסו ליצור קרבה לבנות הרחוקות מיפן (סובארו סוזוקי), קוריאה (דייהו) אירופה ואמריקה.

 

הרבה לכל אחד

 

קחו בחשבון כי מעבר לתצוגות של היצרנים הגדולים, ישנן עמדות מעניינות למדי של יצרני מכוניות ספורט קטנים, ובוודאי עמדות שיפורים, אבזור וכלים לרוב. אלה נמצאים לא פעם בקומות העליונות הפחות צפופות. אחרי שתסיימו את העניינים שם, יתחשק לכם וודאי לבקר גם בתצוגה היסטורית של מכוניות קלאסיות (באולם 9), או זו של מכוניות הפורמולה 1 החשובות ביותר בהיסטוריה - אולם 1.1.

 

ואולי תהיו מעוניינים להתרשם מהחידושים באגף ה"קמפרים" (בתים מתנייעים), המקבל באופן מסורתי שטח נכבד. ועשו לי רק טובה, אל תנצלו את המיטות המפוארות שם למנוחה קלה, כמו שעושים מבקרים לא מעטים בכל שנה. יש כמובן הדגמות "חיות" של נהיגה בטיחותית, נסיעה ברכבי שטח, התנסות במירוצי קרטינג. ואפילו "הפעלות" לילדים הצעירים, כולל נהיגה. ולמכורים הקשים, יש גם אזור מכירת דגמים ויריד לפריטי אספנות שנערך ב-13 וב-14 לחודש.

 

נו?

 

פרנקפורט אינה משחק ילדים. אם ביקרתם בתערוכות רכב שנערכו בארץ והתרשמתם מהגודל, נסו לחשוב על מכפלות של אלפי אחוזים. עם זאת, אתם יכולים לשכוח מכל סממן של בלגאן. פשוט אסור לבלבל כאן בין קושי ועומס לאובדן שליטה. אתם בפירוש יכולים לסמוך על הגרמנים שהכל ידפוק כמו שעון שוויצרי, למרות קרוב למיליון מבקרים.

 

מגרשי חניה עצומים, רכבת תחתית שעוצרת בתוך התערוכה ושפע של מוניות, יעזרו לכם להגיע לתערוכה באופן מהיר. ואם אתם לנים במרכז העיר, אפשר גם להגיע ברגל. עבור הציבור הרחב תיפתח התערוכה ב-13.9 ותסתיים ב-21.9, בין השעות 09:00 ל-19:00. ואם אתם לוקחים בחשבון את השפע הזה, הרי שמחיר שנע בין 13 ל-15 יורו הוא בהחלט משתלם. וכן, אנחנו יודעים כמה עולה תערוכת אוטומוטור בגני התערוכה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תערוכת פרנקפורט 2003
כך זה נראה לפני שנתיים...
והשנה זה יהיה רק צפוף יותר...
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים