שתף קטע נבחר

אלפא מותחת 166

חמש שנים לאחר השקתה מקבלת ה-166, ספינת הדגל של אלפא רומיאו, טיפול מפנק בסלון היופי. וסוף סוף היא נראית שייכת ליצרן, גם מלפנים...

אלפא רומיאו הציגה את ה-166 בסתיו 1998, כשנה לאחר הצגת ה-156. וזה היה לנו קצת מוזר, מכיוון שלאחר עיצוב מרשים כמו זה לו זכתה ה-156, נראתה האחות הגדולה והיקרה יותר - שתוכננה כמחליפת ה-164 - מאכזבת למדי. הסיבה לכך הייתה שתכנון מראה המכונית הסתיים עוד לפני ההחלטה על מהפך המראה. והמצב לא השתפר עם הצגת ה-147, שהפכה את ה-166 באחת למוצג מיושן למדי.

 

ועכשיו...

 

כמעט חמש שנים מאוחר יותר, החליטו באלפא רומיאו שהגיע הזמן לשנות. וכפי שניתן לזהות בתמונות ששחררה אלפא, ה-166 זכתה לחרטום אגרסיבי ונאה יותר מבעבר. אין גם ספק כי את ההשראה למראה הזה מעניקה מכונית התצוגה "בררה" שעוצבה על-ידי ג'יוג'ארו, כמו-גם ה-156 המחודשת שהוצגה זה מכבר. לאחר השינוי האמור מציגה המכונית הגדולה במבחר סבכה גדולה יותר, ושינוי זניח בחלקה האחורי.

 

תא הנוסעים, הנעה

 

באלפא מבטיחים לנו גם תא נוסעים משודרג, ומספרים על איכות חומרים טובה יותר, הרכבה משופרת וצבעים שיעניקו לנוסעים תחושה של "יותר מרווח". לצערכם וצערנו כאחד, בחרה אלפא בינתיים שלא לשחרר תמונות מתא הנוסעים. בתערוכת פרנקפורט, שם נחזה במכונית בהופעת בכורה, תהיה לנו הזדמנות לבדוק זאת ממקור ראשון. 

 

בתחום המנועים תוצע ב-166 המחודשת עם שש אפשרויות מוכרות - ארבע בנזין, שתי דיזל. יחידות הבנזין האמורות הן 2.0 ליטר ארבעה צילינדרים עם 150 כ"ס (ולא גרסת ה-JTS של ה-156, משום מה), ושלוש יחידות שישה צילינדרים: 2.5 ליטר עם 188 כ"ס, 3.0 ליטר עם 220 כ"ס ובפסגת ההיצע - 3.2 ליטר עם 240 כ"ס.

 

עבור חובבי הסולר מציעה אלפא מנועי טורבו-דיזל הזרקה-ישירה בשיטת מסילה משותפת. שניהם בנפח 2.4 ליטר, האחד עם הספק מרבי של 150 כ"ס (שני שסתומים לצילינדר) או 175 כ"ס, עם ארבעה שסתומים לכל צילינדר. כל המנועים יוצעו עם תיבה ידנית עם שישה הילוכים, למעט מנוע ה-3.0 ליטר שמשודך לתיבה אוטומטית בלבד. אגב, גרסת הדיזל החזקה בין השתיים, תוצע גם עם תיבה אוטומטית חדשה עם חמישה הילוכים.

 

אבזור

 

ה-166 המחודשת תוצע בשלוש רמות גימור שונות, ועם אפשרות לבחור בין חמישה סוגי חישוקים בגודל "16, "17 ו-"18, ומתוך 11 גווני מרכב שונים. בנוסף לכך, חבילת "TI" (בשפת אלפא - "Turismo Internazionale") המכילה שינויי עיצוב קלים ותגי TI במקומות הנכונים, כמו-גם הנמכה והקשחת השלדה לטובת התנהגות כביש מהנה יותר.

 

רשימת האבזור ב-166 המחודשת נדיבה למדי, וכוללת בין היתר ABS (מערכת למניעת נעילת גלגלים), מערכת לחלוקת עוצמת בלימה, שש כריות אוויר, בקרת אקלים ושיוט, חיישני חנייה וגשם, פנסי קסנון, מערכת שמע עם 10 רמקולים ומחליף דיסקים, מערכת ניווט לוויני (שאינה רלווטית עבורנו כמובן) ועוד.

 

עכשיו רק נותר לראות אם שינוי העיצוב ושפע של גרסאות הנעה ואבזור, יעזרו ל-166 הלא-כל-כך-צעירה לפתות לקוחות חדשים. מי שבאמת סקרן לגביה בארץ, ישמח כנראה לדעת כי תכניות היבוא של המכונית המעודכנת מלמדות על תחילת שיווק בסוף השנה הנוכחית. מחירים? אין עדיין שום דבר רשמי, אך ניתן להניח שלאור "הקפאת" מחירי ה-156 בשנת הדגם החדשה, כך יהיה גם עם אחותה הגדולה והיקרה יותר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אלפא רומיאו 166 המחודשת
האחוריים הסקסיים נותרו כשהיו
והחרטום המשעמם שודרג היטב
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים