שתף קטע נבחר

הונדה מציגה דיזל ראשון

זמן מה לאחר שהכריזה על פיתוח מנוע דיזל באופן עצמאי, מציגה הונדה גרסה כזו לאקורד האירופאית. לארץ היא ככל הנראה לא תגיע

עד לפני זמן מה, הונדה נמנעה מפיתוח מנועי דיזל באופן עצמאי. החברה היפנית ידועה במנועי בנזין חובבי סל"ד גבוה וכל עוד לא נדרשה לכך, העדיפה לרכוש מנועי דיזל מיצרנים אחרים. אבל בשוק האירופאי הביקוש למנועי דיזל הולך וגובר, וכך נאלצת גם הונדה לתכנן מנוע זולל סולר. כמו שסיפרנו לכם בעבר, גרסת הדיזל הראשונה מוצגת לאקורד החדשה, נציגת הונדה באירופה בקבוצת המשפחתיות בגודל מלא.

 

מדובר במנוע בנפח 2.2 ליטר עם ארבעה צילינדרים והזרקה ישירה בשיטת מסילה משותפת. יחד עם מגדש טורבו, מציע המנוע החדש 140 כ"ס ב-4,000 סל"ד ומומנט העומד על 34.6 קג"מ ב-2,000 סל"ד. תיבת הילוכים ידנית עם חמישה יחסי העברה מעבירה את הכוח לכביש, ומאפשרת נתון האצה מ-0 ל-100 ב-9.4 שניות, ומ-80 ל-120 קמ"ש ב-11.2 שניות.

 

האקורד i-CTDi, כפי שמכנים אותה בהונדה תשווק ברחבי אירופה החל מפברואר 2004. בהונדה מייחסים אליה חשיבות רבה, שכן לטענתם 1.2 מיליון מכוניות הצורכות סולר נמכרו באירופה בשנת 2002 - 60% מנתח השוק הכולל של משפחתיות בגודל מלא. לישראל, לעומת זאת, אין כל תוכנית לשיווק גרסת הדיזל בשלב זה, זאת מכיוון שתוצע עם תיבת הילוכים ידנית בלבד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הונדה אקורד...
מעכשיו עם מנוע דיזל...
פיתוח עצמי של הונדה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים