שתף קטע נבחר

"לקחו לנו את הכיף"

מעצבי הבית של אלפא רומיאו אינם נרגעים מהחלטות ההנהלה לעשות שימוש בסדנאות חיצוניות. מבחינתם, ג'וג'ארו אינו כוכב גדול כל-כך...

סוף היום הראשון לתערוכת פרנקפורט. שעות ספורות לאחר נעילת שערי התערוכה. ובזמן שכל העיתונאים ואנשי יחסי הציבור נחים קמעה במלון, מתכוננים לאירוע הבא, מסתערים על המציגים מאות טכנאים ופועלים, העמלים על תיקון אבות הטיפוס ושיפוץ העמדות, פועל יוצא של נחיל עיתונאי רכב צמא לכל פרט. גם אני נמצא כאן, יודע שזה הזמן הטוב ביותר לשמוע סיפורים שאיש לא יספר במהלך היום.

 

ולפתע קורעת את השקט באולם 5 יללה חזקה, מאוד לא מעודנת, של מנוע גדול. מהיכן שאני עומד, זה נשמע כמו מנוע מירוץ מאד-לא-מכוון, שעדין לא החליט סופית אם הוא נחנק באחת, או משרג שרירים ועומד לקרוע לי את עור התוף. אני מזנק מייד לכיוון הרעש, וסופג בדרכי לא מעט ריחות עשן.

 

עמדת התצוגה של אלפא רומיאו. מספר צעירים נלהבים, כנראה טכנאים איטלקים, מתגודדים סביב ה-8C החדשה, ממתינים בתור ובאופן די ממושמע להיכנס אחד-אחד ולהניע את יחידת הכוח הגדולה והמוגדשת, שמקורה בכלל במזראטי. המכונית אגב לא יכולה לנסוע בכוחות עצמה, כפי שמסתבר לי שניות אחרי כן, כאשר מנדבים אותי לסייע בדחיפה. אבל המנוע, כמו שיכולים כנראה גם דיירי השכונות המרוחקות ביותר של פרנקפורט לשמוע, פועם כמו גדול. ואז הוא נחנק.

 

המרכז

 

ממש במקרה אני מגלה כי בין שלל הבחורים הנרגשים שסובבים את היצירה, ממתינים כמובן לצ'אנס למעוך מעט את דוושת האלפא הזו, נמצאים גם מספר מעצבים צעירים של מותג הספורט בפיאט. אלה אמורים לחזור למחרת לאיטליה, ומתקשים להיפרד מבבת עינם. עבורם זהו יום חג של ממש. ההתרגשות הגדולה שלהם נובעת לא רק מהצגת המכונית, אלא מתפקידה במאבק כוחות מרתק שמתקיים מאחורי הקלעים בבית היצרן האיטלקי. מצד אחד ניצב מרכז העיצוב של אלפא, להלן "סנטרו סטילה", מצד השני נמצאות סדנאות עיצוב איטלקיות העונות לשמות מוכרים כמו ג'וג'ארו וברטונה. מעניין, אך דווקא הן זוכות לגיבוי ההנהלה...

 

במרכז האיטלקי, כמו שמסביר לי מנואל דיאז, האחראי על עיצוב הפנים של ה-GT8, מאוד לא מרוצים מהעובדה שפרוייקטים רבים של אלפא "נלקחו" מהם ונמסרו לג'וג'ארו. מכונית הספורט החדשה הזו היא ההזדמנות מצוינת להשיב מלחמה ולהראות שגם הם יודעים לעצב מכוניות מרהיבות.

 

"בסופו של דבר הכל פוליטיקה", הם אומרים לי. "אנחנו למשל אחראים על עיצוב ה-156 וה-166, וג'וג'ארו בסך הכל שינה להם את יחידות התאורה הקדמיות במתיחת הפנים. ותראה מה זה - בכל זאת יש על כל המכוניות מדבקות 'עוצב על ידי ג'וג'ארו'. חדרי ההנהלה פשוט מאמינים כי מדובר במותג אופנתי, שיעזור למכור מכוניות". וגם על ברטונה יש להם מה להגיד. "החלק האחורי של האלפא GT קופה שעיצב, נראה פשוט רע ובעיקר לא מתאים. "זה לא עיצוב אופייני לאלפא ומקלקל את המראה המקורי המוצלח של ה-147 וה- 156."

 

אין ברירה

 

ואם יש לכם עניין להגיע לשיבה טובה, אל תזכירו להם את הבררה, מכונית התצוגה של ג'וג'ארו. לפחות לא באופן חיובי. גם אותה, הם מאמינים, לא הייתה בעיה לעשות טוב יותר. אגב, את התחושות האלה אפשר להסביר בקלות לאור העובדה שג'וג'ארו קיבל לידיו גם את משימת עיצוב מחליפת ה-156, מה שוודאי מוסיף שמן למדורה. במרכז של אלפא, שוב, לא מבינים מדוע אי אפשר היה להסתפק בהם.

 

אבל בינתיים מתמוגגים ב"סנטרו סטילה" מהאקזוטית שיצרו עבור אלפא ומוצגת כאן במלוא הדרה. כאשר שאלתי את באותו בוקר את יו"ר אלפא, דניאל בנדירה, "האם תייצרו אותה?", הוא הסביר לי כי "אמרנו שאלפא תייצר מכונית-על אקזוטית, וזו כמו שאתה רואה מכונית על אקזוטית. אז תעשה בעצמך את החשבון".

 

וכעת, מספר שעות מאוחר יותר, מספרים לי האלפיסטים כי במילאנו מתכננים לייצר 1,500 מכוניות כאלה. כרגע היא מבוססת על מכללים של מזראטי, כולל המנוע. מצד שני הם לוחשים לי כי בקנה הפיתוח קיימת מכונית חזקה עוד יותר. עוד יותר? 

 

ובפנים

 

בינתיים מסכים דיאז לפתוח בפני את הדלת שנותרה נעולה מרבית הזמן, ולחשוף בפני את עיצוב הפנים שהוסתר מעיני באי התערוכה. "היא עוד לא גמורה, ויש כאן חלקים רבים שתזהה ממכוניות אלפא אחרות. לכן העדפנו להותיר אותה סגורה". בכל מקרה, האלפא הזאת נראית טוב מאד, גם מהזווית הזו - נוסטלגית וספורטיבית כאחת.

 

"המטרה שלנו היא לייצר תא נוסעים עם מראה שיזכיר לכולם את ה-GTV ג'וניור של שנות ה-70'" הוא אומר, עם מתגים מתכתיים חשופים והגה דומה". בסעיף המראות לעומת זאת בינתיים לא החליטו. אלה מגיעות היישר מה-147.

 

בכל מקרה, ברור לי כי "סנטרו סטילה" הצליחו לעורר עניין, ושדרגו היטב את שמם. זאת, למרות יללות ה"לקחו לי שתו לי" שאפיינו פחות או יותר כל שיחה. אולי פעם הם ידלגו גם מעל המשוכה הגבוהה מאד ששמה ג'וג'ארו.

 

לסיקור המלא של תערוכת פרנקפורט - לחצו כאן

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
8C - הם גאים, הם גאים
...מכל כיוון
GT קופה - "הרס את העכוז"
156 - "שינה רק פנסים"
קאמאל - איפה היא?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים