פולקסווגן מציגה קאדי חדש
בתערוכת הרכב של אמסטרדם עומדת פולקסווגן להציג קאדי חדש, שתוכנן על בסיס הטוראן והגולף. לאירופה הוא יגיע ב-2004, לישראל עדיין אין תאריך יעד ודאי
בתערוכת אמסטרדם (RAI) שתתקיים בין ה-16 ל-25 לאוקטובר השנה, תחשוף פולקסווגן את הדור השני לקאדי שמשווק בגרסתו הוותיקה גם בישראל. מדובר במכונית חדשה לחלוטין עליה דיווחנו בעבר פרטים ראשונים, העושה שימוש במכלולי הטוראן והגולף החדשים. למעשה, כך מבטיחים לנו בפולקסווגן, מדובר בלא פחות מ-50% רכיבים משותפים לשלושת הדגמים.
כך למשל מאופיינת חזית הקאדי בסממני עיצוב דומים לאלו של הטוראן, ואילו בסיס הגלגלים (268 ס"מ) והאורך הכללי (440.5 ס"מ) כמעט זהים לאלה של מוביל הנוסעים. בפולקסווגן מתגאים בכך שהמסחרית הקלה החדשה - שתכוון ישירות מול מתחרים מצליחים כמו הקנגו של רנו, קונקט של פורד וברלינגו של סיטרואן - תוכננה לראשונה באופן עצמאי על-ידי חטיבת המסחריות של היצרן הגרמני. ייצור הקאדי יצא לפועל ב-2004 במפעל פוזנאן של פולקסווגן, הממוקם בפולין.
כוח?
הקאדי החדש יוצע בדומה לעבר בשתי גרסאות - "ואן", עם אפשרות לשבעה מושבים ו-"קומבי", עם מרכב ללא חלונות אחוריים לטובת העמסת מטען. ללא המושבים אגב, יוכל הקאדי החדש להוביל מטען בנפח של עד 2,305 ליטר.
יסייעו לו לצורך כך ארבעה מנועים - 1.4 ליטר עם 75 כ"ס שיהיה זמין כבר מתחילת השיווק בראשית שנת 2004, לצד מנוע דיזל SDI בנפח 2.0 ליטר ו-70 כ"ס. מאוחר יותר יוצע הקאדי גם עם מנוע 1.6 ליטר בנזין ו-102 כ"ס, ובגרסת דיזל חזקה יותר עם 1.9 ליטר, מגדש טורבו ו-104 כ"ס. בשלב ראשון ייוצר הקאדי עם תיבת הילוכים ידנית בלבד.
הקאדי החדש מציע כאמור חמישה מושבים, בתוספת נפרדת לשני מושבים בשורה שלישית לגרסת ואן. זו האחרונה תצויד בשתי כריות אוויר, ABS ומערכת עזר לבלימה - ובשתי כריות אוויר צידיות שיוצעו כאופציה. בגרסת הקומבי, אגב, תוצע בנוסף לאביזרי בטיחות אלו גם מערכת בקרת משיכה בתוספת תשלום.
ואצלנו?
שיווק הקאדי צפוי להתחיל באירופה באביב 2004, כדגם 2005. בצ'מפיון מוטורס מבטיחים שהדגם החדש יגיע גם לישראל, אך עדיין לא יכולים לנקוב במחיר משוער ("עדיין לא נקבע מול היצרן") ובגרסאות המדויקות שיוצעו מבין יחידות ההנעה השונות.