שתף קטע נבחר

תחנת רכבת במעבה האדמה

שלושה מפלסים; 80 מטר עומק; השקעה של 200 מיליון שקל. כך תיבנה תחנת הרכבת בכניסה לעיר

משרד התחבורה ורכבת ישראל סיימו את הכנת המפרט שלפיו תיבנה תחנת הרכבת הגדולה בכניסה לירושלים. בעלות של 200 מיליון שקל יוכשרו שלושה מפלסים שיגיעו עד עומק של 80 מטר מתחת לפני הקרקע.

במפלס הראשון (העמוק ביותר) יהיו הרציפים, השני יוקדש למעליות ולמדרגות נעות, ואילו באזור השלישי ימוקם חדר הבקרה שישלוט על כל הפעילויות במתחם. התחנה תמוקם בין רחוב יפו לשדרות שז"ר. הנהלת רכבת ישראל פנתה לאחרונה לעשרה אדריכלים, כדי שיכינו הצעות מפורטות לעיצוב האתר. ההצעות אמורות להינתן עד סוף החודש הבא.

בכל שעה יעברו בתחנה שלוש עד ארבע רכבות. אחת מהן תיסע ישירות לתל אביב. הנסיעה תימשך 28 דקות בלבד. הקו מנתב"ג לירושלים, צפוי להיות אחד הפופולריים, משך הנסיעה יהיה 18 דקות בלבד.

הרכבת לירושלים מתאומת עם זמני הרכבת הקלה, האמורה להביא את הנוסעים לתוך הבירה. מהירות הנסיעה המרבית שלה תגיע ל- 160 קמ"ש, ובמסלול יהיו מספר מנהרות שאורכן הכולל 20 קילומטר וגשרים שאורכם הכולל יגיע לחמישה קילומטרים. עם הפעלתה צפויה הרכבת להסיע שישה מיליוני נוסעים בשנה.

אנשי מקצוע מרכבת ישראל ביקרו לפני מספר חודשים במוסקבה, ובחנו תחנת רכבת הממוקמת בעומק של 150 מטר באדמה, כדי לעמוד על הציוד הדרוש להפעלתה. דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה, אמר השבוע כי שר התחבורה אביגדור ליברמן, מייחס חשיבות רבה לחיבורה של ירושלים לשפלה, במיוחד נוכח העובדה שבבירת ישראל אין שדה תעופה פעיל, המקשר בינה לבין שאר חלקי הארץ.

עובדיה הוסיף: "השר הורה לאחרונה לקצר את לוח הזמנים, כך שהרכבת תעלה על המסילה ב- 2008, שנה מוקדם מן המתוכנן".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: קלטראווה/מורדכוביץ'
בכל שעה יחצו את הכניסה לעיר 3-4 רכבות
צילום: קלטראווה/מורדכוביץ'
מומלצים