שתף קטע נבחר

העובדים יאלצו לשלם את המחיר

החורף כבר כאן, ובבתי המלון מתכננים צעדי ייעול. הנפגעים הראשונים יהיו העובדים, שחלקם יוצאו לחופשות ואלה שיישארו יעבדו הרבה פחות משמרות

חופשת סוכות שהסתיימה העבירה את בתי המלון בעיר לכוננות ספיגה. כמו בשנתיים שעברו, גם התחזיות לתקופה שעד פסח לא מרוממות את רוחם של המנכ"לים השונים, ששוברים את הראש איך להתייעל ולחסוך. ברשתות "ישרוטל" ו"פתאל" ימשיכו גם החורף לנייד אורחים בין בתי המלון השונים במטרה לעמוד על תפוסה גדולה בחלק מהם, ואת האחרים יסגרו ויפתחו לפי הצורך. כך עושים עם "ריבריירה" ו"רויאל גארדן", וכן בין מלונות "פרדייז" ו"פרדייז גארדנס". עדיף מלון אחד פתוח, משניים שהתפוסה בהם לא חוצה את גבול 40 אחוזי התפוסה, טוענים ברשתות.

המלונות הקטנים, בהם לא מתקיימים כנסים ומבצעים לועדי עובדים, לא ממהרים להוציא את עובדיהם לחופשה והם אמורים לספוג את המכה היותר קשה. למרות זאת, מיקי רוזנטל, מנהל מלון "אמריקנה", לא חושב לסגור בתקופה הקרובה. "אנחנו נמשיך לעבוד במתכונת מצומצמת, ואם צריך נוציא עובדים לחופשה. כמובן שנתאים את עצמנו למלחמת המחירים המשתוללת".

גם אבי דהן, מנכ"ל "ויסטה", לא מתכוון לסגור בתקופת החורף. "אנחנו מתכוונים לתגבר את מערכת השיווק שלנו, לצמצם בעלויות ובכוח האדם".

אתה חושב שהקמפיין לעידוד התיירות בעיר יעזור?

"כל קמפיין יכול לעזור קצת, אבל אי אפשר לשכוח שהגענו למצב בו לאנשים אין מה לאכול. צריך להוריד מחירים ולשמור על פער בין אלו הנגבים במלונות היוקרה למלונות הקטנים".

מלחמת המחירים נמצאת בעיצומה, וכל מלון מציע דיל של הרגע האחרון במחירים מפתיעים. המחירים האלו צפויים להמשיך ולצנוח בינואר ובפברואר, הנחשבים לחודשים הקשים ביותר בענף. במלון "דן" עמדו השבוע על 80 אחוזי תפוסה, ולדברי המנכ"ל דני שניידר, החורף עוד לא ממש מורגש אצלו. "יש לנו כנסים גדולים שממלאים את המלון. אם נצטרך, נוציא עובדים לחופשות ארוכות".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
התחזיות פסימיות. מלחמת המחירים בעצומה
צילום: לע"מ
מומלצים