שתף קטע נבחר

הבאגי של שנות ה-2000

לילות חורף ארוכים ללא שינה, זיעה ואפילו כמות מכובדת של דם. כל אלו נדרשו בשביל ליצור את אחד הפרויקטים המעניינים ביותר של השנה החולפת - מכונית הבאגי "פובאר הופה"

זוכרים את הבאגי, כלי השטח הפופולרי של שנות ה-70' וה-80', זה שנבנה כמעט תמיד על בסיס חיפושית נושנה? ברחבי העולם (וגם בישראל), קיימים מועדוני מעריצים וחובבי באגי רבים, מי מהם בונים בעצמם כלי מעניין ומי מהם קונה "מן המוכן". החיפושית הישנה, מכונית זולה ונפוצה במיוחד היא כמובן הבסיס.

 

בבריטניה קיימת קבוצה לא קטנה של חובבי פולקסווגן - בכל הקשור לחיפושית ההיא לפחות. אותה מכונית קלאסית ושובת לב שאך לאחרונה ירדה סופית מפס הייצור במקסיקו, שם יוצרה ונמכרה במשך שנים רבות מאז הופסק הייצור באירופה. בבריטניה, כך מסתבר, יש מי שלוקח את התחביב אפילו צעד אחד קדימה - ויוצר מכונית באגי חדשה.

 

פובאר הופה - באגי הכביש

 

לפני קרוב לארבע שנים, ישבו ארבעה חברים ועלעלו במגזיני חובבים של פולקסווגן. השיחה שניהלו באותו יום חורפי היא הבסיס ל"הופה" (Hoppa), מכונית באגי חדשה ומעניינת שתמונות רשמיות שלה פורסמו לאחרונה. חובבי רכב הדיונות והפנאי ודאי מזהים את הדמיון לבאגי של פעם - ולא במקרה.

 

פובאר (Fubar), החברה שתייצר את הבאגי החדש ושעליהם נרחיב בהמשך, מספרת בגאווה שהמטרה הייתה להביא את אותה נוסחה אהובה ומצליחה מהעבר, לשנת ה-2000 ולעידן המודרני. כך מקווים שם שיוכלו למשוך גם חובבי רכב בכלל, ולא רק אוהדי חיפושיות.

 

ההופה עושה שימוש במכלולי החיפושית - אותו מנוע אחורי מוכר, אותה תיבת הילוכים ואותה נוסחת עיצוב "כיפית". פלטפורמת החיפושית היא כמובן הבסיס, וממש כמו הבאגי של פעם נעשה שימוש בבסיס גלגלים מקוצר לעומת המכונית התורמת - 40 ס"מ ליתר דיוק. אבל מעבר לתמונות ולנתונים היבשים, נמצא סיפור של חובבי רכב שהשקיעו מרץ רב בתכנון.

 

אנשי מקצוע

 

וכך החלו הארבעה - אולי ת'ורנדל, בארי סמדלי, ווילג' וורנר וכריסטופר קמינסקי - בתכנון הפרויקט. וורנר הוא מעצב רכב שעבד עבור חברת TWR ובפרויקטים של פורד, אסטון מרטין, וולוו ו-HSV (חטיבת הביצועים של הולדן, ג'נרל מוטורס אוסטרליה). לכן היה זה טבעי שדווקא הוא נטל את מושכות התכנון.

 

"רצינו לעצב את ההופה כך שתהיה מזוהה מיידית כבאגי", אומר וורנר ל-ynet, "אבל באותו הזמן רצינו להיות שונים כדי שיהיה ברור שהעיצוב שלנו חדש".

 

בחורף של שנת 2000 החלו עבודות על השלדה שכללו גם הקשחה והרכבת תת-שלדה (פלטפורמת הבאגי המקורית סבלה מנטייה להתעוות). שנתיים מאוחר יותר, ב-2002, החלו עבודות על דגם חימר ראשון.

 

בארי וורנר - איש מקצוע בתחום עיצוב דגמי חימר ואביו של ווילג' - הופקד על משימה זו. מארק פוות'רו, האחראי על צביעת מכוניות התצוגה ב-TWR קיבל משימה דומה גם בהופה, ובחר בצבע האפור כדי להעניק לה מראה מודרני.

 

דם, יזע וצרות אחרות

 

לאחר שהמכונית החדשה קיבלה מראה כמעט גמור, החלו בפובאר לעבוד על הפרטים הקטנים. כך למשל הזמינו במיוחד צינורות פלדה לטובת הגנה על המרכב ומראה "קרבי" יותר. 

 

ואולם, המפעל ממנו הוזמנו הצינורות "שכח" להודיע שלא יספיק לייצר אותם בזמן. צינורות חלופיים הוזמנו ובמהלך התקנתם נפצע ווילג' בידו ממכונת יישור זווית והובהל לבית החולים. כל זה פחות משבועיים לפני ה"השקה".

 

אבל בסופו של דבר ההתמדה השתלמה, וכך מזיעים (פצועים) ומאושרים הציגו אנשי פובאר אב טיפוס של ההופה בכנס חובבי באגי. הם לא היו צריכים יותר מתגובות נלהבות כדי להחליט לייצרה.

 

החל מ-2004

 

בפובאר מתכוונים להתחיל בשיווק ההופה בשנה הבאה, בצורת קיט (ערכה להרכבה עצמית) או כמכונית שלמה. הבאגי החדש של פובאר הוא אחד המכוניות המעניינות והמיוחדות שהוצגו לאחרונה. נכון, אין כאן טכנולוגיה מתקדמת או חדשנות פורצת גבולות. אבל מה שיש הוא הוכחה שחובבי רכב עדיין קיימים, ומחכים לייצר לעצמם את המכונית ש"תעשה להם את זה". ורק זה לכשעצמו ראוי לשבח.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פובאר הופה
משלבת ישן וחדש
תא נוסעים מינימליסטי
את הנוסחה חובבי החיפושית מכירים היטב
חישוקי "16 מעניקים מראה שמכוון לכביש
וכך זכתה לכינוי "באגי כביש"
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים