שתף קטע נבחר

נדחתה תביעה נגד אתרי המסחר האלקטרוני הגדולים

בית המשפט המחוזי דחה את בקשת התובע לתביעה ייצוגית נגד אתרי המסחר, בטענה כי הם מטעים את הצרכנים ופועלים בניגוד לחוק. הסיבה לדחייה: התערבות הממונה על הגנת הצרכן

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה אתמול (א') תביעה של גולש נגד אתרי המסחר האלקטרוני הגדולים בישראל, כך דווח באתר המשפטי של עו"ד חיים רביה.

 

התובע, ולאדימיר מיוסיוק מחיפה, פנה לבית המשפט בחודש ספטמבר בבקשה להכיר בתביעה כתביעה ייצוגית נגד האתרים וואלה שופס, P1000, סקאל און ליין, נטאקשן, אולסייל ואתרים נוספים. לטענתו, אתרים אלה מטעים את הלקוחות שלהם ופועלים בניגוד לחוק הגנת הצרכן כאשר הם מסתירים את דמי המשלוח של מוצרים וגורמים למחירים להראות זולים מכפי שהם.

 

על פי כתב התביעה, אתרי המסחר מעדיפים להסתיר את העובדה, כי למחיר המוצרים הנקובים מצטרפים דמי משלוח, מופרזים לכאורה, שהצרכן אינו מורשה לוותר עליהם, וזאת, בניגוד לחוק הגנת הצרכן. להערכת התובע, הוא מייצג אלפי ישראלים שנפגעו כמוהו. התובע ביקש מבית המשפט להוציא צו שיחייב את אתרי המכירות הפומביות להציג את המחירים הכוללים של הפריטים המוצעים למכירה באתרי האינטרנט שלהם.

 

אולם, בית המשפט המחוזי דחה את התביעה מאחר והממונה על הגנת הצרכן חייב את אתרי הסחר האלקטרוני לפעול לפי עמדתו, ושני הצדדים הסכימו לדחייה.

 

הממונה על הגנת הצרכן במשרד התעשייה והמסחר, יצחק קמחי, דרש מחברות אתרי המכירות באינטרנט להציג לצרכנים את המחיר המלא על המוצרים שהן מוכרות כולל דמי הובלה ומשלוח. קמחי, שפנה לאתרים וואלה שופס, נטאקשטן, אולסייל, P 1000 וסקאל און ליין, טען כי הן פועלות בניגוד להוראות חוק הגנת הצרכן בנושא הצגת מחירים שנחקק ביוני 2002.

 

לחברות ניתן זמן היערכות עד ה-1 בדצמבר. אם תימשך הפרת הוראות החוק לאחר מכן, יגדיל הממונה את הקנס על החברות המפרות. הקנס המרבי על עבירה של הטעיית הציבור שבעקבותיה מוגש כתב אישום עומד על 140 אלף שקל לאדם בודד ו-280 אלף שקל לתאגיד או חברה. 

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
האתרים יציגו את דמי המשלוח
האתרים יציגו את דמי המשלוח
מומלצים