תעשיינים: המס על הסולר יגרור עליות מחירים
התאחדות התעשיינים מאשימה את האוצר שההעלאת המס על הסולר ב-30 אגורות לליטר הוא מחטף המהווה שינוי מדיניות ויגרור העלאת מחירים ופגיעה קשה בתעשייה
יפה טוען, כי העלאת הבלו על הסולר תגרור התייקרות של עלויות הייצור במפעלים ב-50 מיליון שקל. בנוסף, התייקרות הסולר תגרור העלאת תעריפים של חברת החשמל, צעד שיביא להוצאה נוספת של 25 מיליון שקל בשנה. עוד טוען יפה, כי העלאת הבלו על הסולר לתחבורה תגרור אחריה העלאה של תעריפי ההובלה, וייקור עלויות הסעות העובדים, בהיקף כולל של 270 מיליון שקל.
יפה ציין, כי העלאת הבלו על הסולר עומדת בניגוד גמור להצהרות הממשלה לפיהן לא יושתו מיסים נוספים על המשק. יפה קורא למשרד האוצר לחזור בו מהחלטה זו ובוודאי שלא לשקול העלאה נוספת בקרוב.
עוד אומר יפה, כי העלאת מחירי הסולר מהווה שינוי מדיניות קיצוני של הממשלה, ופוגעת בעיקר במגזר העסקי, אשר שילם בעבר אגרות גבוהות במיוחד על כלי רכב המונעים במנועי דיזל, על בסיס תחשיב כלכלי ארוך טווח, שלקח בחשבון הוצאות משתנות נמוכות. העלאת מחירי הסולר תגרום אפוא לסקטור העסקי הפסדים כבדים.
יפה מזהיר כי העלאת הבלו על סולר תגרום למעבר של מפעלי תעשייה המסוגלים לכך, לצריכת מזוט במקום סולר, צעד שמשמעותו תהיה תוספת גבוהה לרמת זיהום האוויר.
עוד אמר יפה, כי השוואות בינלאומיות מעלות כי במרבית מדינות מערב אירופה נמוך הבלו המוטל על סולר לתעשייה בשיעור ניכר מזה המוטל על סולר לתחבורה. יפה קרא לאוצר ליצור דיפרנציאציה בין סולר לתעשייה לבין סולר לתחבורה, באמצעות הבדלים באיכות הסולר, וכן להפעיל אמצעי אכיפה נאותים.
יפה מדגיש, כי שר התשתיות, יוסף פריצקי, מצדד בעמדת התעשיינים לפיה אין להעלות את הבלו על הסולר לתעשייה.
המובילים: צפויה התייקרות
במשרד התחבורה מצייניים כי העלאת המס על הסולר לא צפויה בינתיים לגרור עלייה בתעריפי הנסיעה באוטובוסים, המשתנים על פי השינוי במדד המחירים לצרכן. ממשרד התחבורה נמסר גם כי במידה ונהגי המוניות יפנו בבקשה לעדכון תעריפי הנסיעה בעקבות העלאת המס על הסולר, ידון המשרד בבקשה.
מנגד, הזהירה היום מועצת המובילים כי העלאת הבלו על הסולר תגרור העלאת של מחירי ההובלה ב-50%. ביום ראשון הקרוב תקיים מועצת המובילים ישיבת חירום כדי לדון בנושא.
יו"ר ארגון בעלי המוניות, אברהם שריד, מזהיר, כי ייקור הסולר יחייב את השלטונות לייקר את מחירי הנסיעה, ואומר כי גם במצב הנוכחי ועוד לפני ייקור הסולר, לא כיסו התעריפים את הוצאות התפעול של המונית ועם הזמן צוברים בעלי המוניות הפסדים כבדים.
מועצת המובילים החליטו לפעול יחד עם ארגון בעלי המוניות נגד ייקור הסולר. הדרישה המשותפת היא שאין להטיל על רכב עבודה - משאיות אוטובוסים ומוניות - את המס הנוסף על הסולר.