קולטים עליה מרוסיה
האם השברולט הבאה שלכם תגיע דווקא מרוסיה? בהחלט אפשרי כי לאדה עומדת לשוב לארץ במדי המותג האמריקני המפורסם
אנחנו כבר מתחילים להתרגל לכך ששברולט אינו בהכרח מותג אמריקני ושמכוניות שנושאות את הצלב המפורסם יכולות להגיע מכל מיני ארצות ויבשות. קהל הקונים הישראלי קיבל ללא שום תלונות את העובדה שהמכוניות הקוריאניות של דייהו הפכו לפתע לשברולט, כמו שמלמדת החדירה המוצלחת.
לפחות בתקופה הקרובה נראה שכמות המכירות בצד האמריקני של שברולט תהיה נמוכה מזו האסייתית. ואולם הצעד הבא בהרחבת המבחר, ומגוון ארצות הייצור של שברולט בארץ עשוי לגרום לרבים להרמת גבה ובוודאי יהיה שנוי במחלוקת. כי אחרי קוריאה אנחנו עשויים למצוא בארצינו מכוניות שברולט שמיוצרות ברוסיה.
לאדה חוזרת
החבר ברז’נייב וודאי מתהפך בקברו, ומן הסתם גם כמה אמריקאים לא ממש מאושרים, אבל אחד הסמלים האמריקניים המובהקים ביותר מפאר ויפאר מכוניות רוסיות. אבל גם מעבר לבעיות האלה מדובר במהלך לא פשוט. כי החברה הרוסית העתידית במשפחת שברולט ובמבחר דגמי UMI מגיעה היישר ממפעלי לאדה.
ולאדה, כזכור, אינה בדיוק מותג שזכה להילה גדולה בארץ. למעשה, המכוניות של לאדה הפכו נושא לבדיחות והן לא זכו להצלחה בארץ. יתרה מזאת, בתקופות מסוימות נראה היה שפעילות היבואן התמקדה יותר בקניית המכונית לשם מכירתן מחדש ברוסיה (נשמע מוזר אך הרוסים העדיפו למכור ל"יצוא" מאשר לסוכנים מקומיים).
תהיה ניבה
על הקשרים בין המפעל הרוסי, שנרכש על ידי הג'נרל האמריקני, והיבואן המקומי כבר סיפרנו בעבר. ואולם את ההיסוסים שאפיינו את היבואן בתחילת הקשר החליפה בשבועות האחרונים אווירה אופטימית יותר. זאת, כיוון שהתוכנית הפכה ממוקדת יותר והבטחות אנשי ג'נרל מוטורס נחושות יותר. לפחות בשלב הזה, היבואן שלנו מדבר על הבאת כלי אחד בלבד מבית לאדה, הלא היא הניבה החדשה (שמכונה גם לאדה 2123). ג'נרל מוטורס הבטיחה לבצע שיפור עצום באיכות המכונית תוך זמן קצר, וזה יחד עם העמדתה באופן מלא בתקינה האירופאית תאפשר הבאתה לארץ.
הקצב הוא כה מהיר עד שייתכן שעוד במהלך שנת הדגם 2005 (שבשברולט מתחילה מאוחר) כבר נראה סנוניות ראשונות. ואולם סביר יותר להניח שהיבוא בכמויות ממשיות יקרה במהלך 2006. היבואן כמובן ניגש למהלך בזהירות, אך מציין שמעבר לכך שמדובר ברכב חדש לגמרי, הרי שמבין הכלים הרוסיים שנמכרו כאן דווקא הניבה היוצאת זכתה לאהדה מסוימת ולתדמית טובה.
אבל לא כלאדה
בכל מקרה רכב השטח החדש יימכר כאן תחת שם המותג שברולט, ולא לאדה. וכך שלא צפויה בעיה ממשית עם בעלי הזיכיון ליבוא מכוניות לאדה (מפרם), שעד כה לא ממשו זאת. בשווקים מסוימים של מזרח אירופה כבר מוצע הרכב כשברולט ניבה, וזה כנראה יהיה גם שמו בארץ. כדי לעמוד בתקינה האירופאית יוצע הרכב עם מנועי בנזין של אופל, ואילו לוגמי הסולר יגיעו לא רק מגרמניה אלא גם מבית פיאט.
כרגע, בצד המודרני שלו, מוצע הרכב רק עם מנוע 1.8 ליטר 125 כ"ס המוכר של אופל. כן צפוי הרכב, שמצויד בהילוך כוח, לקבל תיבה אוטומטית בגרסאות הבנזין. כבר במהלך 2004 תוצג הגרסה המחודשת והעדכנית לשוק האירופאי שתיתן רמז גדול למבחר הגרסאות שינחת בארץ. על מחיר עדיין לא מדברים אבל השברולט ניבה יהיה אחד מכלי השטח הזולים ביותר בארץ.