שתף קטע נבחר

עוברים ללמוד בירושלים

תלמידי תיכון מהאזור שמעוניינים להעלות את רמת לימודי המדעים והאומנויות בוחרים ללמוד בביה"ס מיוחד בירושלים. מנהל בית הספר הירושלמי: "אצלנו הבגרות היא מטרה משנית לפיתוח המצוינות". בראשל"צ בוחנים את האפשרות להקים בית ספר חדש לאומנויות, ואילו ברחובות אין כל כוונה כזו

מחסור בפתרונות יצירתיים בכל הקשור למקצועות המדעים האומנויות והמוסיקה גורם לתלמידים מאזור השפלה לצאת ללימודים בבית הספר למדעים ואמנויות בירושלים. בית הספר, שמיועד לתלמידים מצטיינים, הוקם לפני 13 שנים ובעת האחרונה הוא מושך אליו יותר ויותר תלמידים מאזור הפשלה, שטוענים כי החטיבות העליונות בראשון לציון, נס ציונה ורחובות, אינן מציעות את הפתרונות המלאים שמספקים בירושלים.

 

בשנת הלימודים הנוכחית לומדים בבית הספר בירושלים, שפועל בתנאי פנימייה שני תלמידים מראשל"צ, שני תלמידים מרחובות ו- 10 תלמידים מנס ציונה. הורים ותלמידים מצביעים על כך שהסיבה העיקרית לכך שבחרו לא להשתלב באחד מבתי הספר הקיימים באזור היא חוסר שביעות רצון מהנעשה במוסדות החינוך שאליהם יועדו.

 

דווקא מנהל התיכון למדעים ולאמנויות בירושלים, רוני ארז, מבקש להבהיר שהמוסד שלו מציע פתרון אחר ולאו דווקא טוב יותר: "יש מסורת ארוכה של תלמידים שפונים אלינו מרחובות וראשל"צ ובשנים האחרונות גם מנס ציונה. השנה לומדים אצלינו 10 תלמידים מנס ציונה, זו כמות נכבדה. אבל זה לא יהיה נכון לומר שהערים שמהן מגיעים התלמידים לא מספקות פתרונות הנקודה היא שאצלנו לא מקבלים את הפיתרון הרגיל.

 

"את רמת ההשקעה שיש אצלנו בכל תלמיד לא ניתן לקיים בבתי ספר אחרים, אנחנו אולי בית ספר היחיד שעבורו הבגרות היא מטרה משנית. המטרה העיקרית היא באמת פיתוח המצוינות אצל התלמיד, הכושר היצירתי, רוחב הדעת ומערכת הערכים שלו. זה משהו שמההתחלה אמור להיות אחר והוא אכן אחר ולכן אנשים מחפשים אותו".

 

הורה מראשל"צ מציין כי בתו מקבלת בירושלים פתרונות מלאים לצרכיה: "הבת שלי למדה ביסודי ובחטיבת הביניים בראשל"צ וכשהיא נגשה ללימודים בחטיבה עליונה היו לה שתי אפשרויות: ללמוד ב'תלמה ילין' או במגמת המחוננים בגימנסיה ריאלית ברמה גבוהה. אני לא יכול להגיד דברים טובים על רמת בתי הספר שבהם היא למדה. לתלמידם ברמה הבינונית זה בסדר, אבל לילדים שהם קצת מעל הממוצע מאד קשה. יש בראשל"צ פתרון לחלק המדעי, אבל לאומנות לא כל כך".

 

בנס ציונה קיים, כידוע, תיכון אחד בלבד (בן גוריון) ועובדה זו מעודדת מקומיים רבים לעבור לירושלים. אב לתלמידה: "הרושם שלי הוא שהתיכון בנס ציונה הוא לכאורה בסדר גודל בינוני ורצינו שהבת תהיה בסביבה שיכולה למצות את הפוטנציאל שלה".

 

גם בקרב התלמידים שעלו לבירה קיימת תמימות דעים לגבי בתי הספר באזור מגורם. תלמידה מרחובות: "היתה לי אפשרות להמשיך בחטיבה העליונה של 'קציר', אבל יש הרבה יותר שעות למדעים ולאמנויות בירושלים. בית הספר שלנו מעוניין לתת פתרונות לא לכלל האוכלוסייה, ובתי הספר של הרשויות המקומיות נותנים פתרונות יותר כלליים"; תלמידה מנס ציונה: "אני לומדת מוסיקה בירושלים וזה משהו שלא היה מתאפשר לי אם הייתי נשארת בנס ציונה. ברור שהלימודים בירושלים הם ברמה הרבה יותר גבוהה"; תלמידה מראשון לציון: "המגמות שמוצעות בירושלים לא קיימות בבתי"ס. מדובר בבי"ס ברמה מאוד גבוהה שאין לי את זה בבתי הספר בראשל"צ".

 

תגובת יועצת ראש עיריית ראשל"צ לתקשורת, שרה נובנשטרן: "העירייה בוחנת בחיוב, לאור פניות תלמידים, להקים בית ספר לאמנויות בעיר. כידוע, השנה היתה שנה תקציבית קשה וללא השתתפות משרד החינוך לא ניתן לממש את הרעיון". ואילו מעיריית רחובות: "מערכת החינוך ברחובות נותנת מענה בכל תחומי החינוך, הן בתחום המדעים והן בתחומים האמנותיים. אין בכוונת הרשות להקים פנימייה בנושאים אלו".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: צביקה טישלר
הסיבה: חוסר שביעות רצון ממוסדות החינוך באזור
צילום: צביקה טישלר
מומלצים