שתף קטע נבחר

שברולט (שוב) מציגה נומאד

בשנת 1953 הציגה יצרנית הרכב האמריקנית שברולט, מכונית בשם נומאד, מעין גרסת סטיישן ייחודית ל... קורבט. בדטרויט 2004, הקאמבק עושה קאמבק...

זוכרים כיצד בזמן חשיפת הסולסטיס הסדרתית, הבטיחו אנשי ג'נרל מוטורס כי פלטפורמת הקאפה תשמש מכוניות נוספות? אז הבטיחו, וגם קיימו. ואחת המכוניות הראשונות שעושה שימוש בפלטפורמה האמורה, היא ה"נומאד קונספט", אותה הציגה שברולט בתערוכת דטרויט. כפי שניתן להסיק מהשם, מדובר בדגם תצוגה בלבד. בינתיים לפחות.

 

אבל אנחנו משוכנעים כי בין הקוראים יש מי שעבורו השם נומאד מצלצל מוכר. והוא אינו טועה. כי למעשה זו פעם שנייה בחמש השנים האחרונות, בה מחייה שברולט את השם הנוסטלגי. בפעם הקודמת זה היה ב-1999, בתערוכת דטרויט כמובן. וגם אז, מדובר היה במחווה מרגשת לנומאד הראשונה, שהופיעה בפני הציבור ב-1953. אז מדובר היה בלא פחות ולא יותר מגרסת סטיישן מקורית לשברולט קורבט הספורטיבית. אגב, התערוכה כונתה אז "מוטורמה 54'", השיווק החל ב-1955.

 

ומה עכשיו?

 

דגם התצוגה מ-99' ניסה לקחת את הבסיס לרעיון הנומאד המקורית - מרכב סטיישן ושלוש דלתות לקורבט - ולהפוך אותו למודרני ועדכני. זאת באמצעות עיצוב זוויתי וחד, או פתרון ארבע דלתות מעניין. הנומאד קונספט של 2004 מעדיפה לעומת זאת את סגנון הרטרו, לפחות בכל הנוגע לעיצוב. שכן מי שיחפש בחרטום המכונית הזו מנוע V8 עתיר נפח בחרטום (כמו ב-99' למשל), עשוי להתאכזב. האמריקנים בחרו דווקא במנוע 2.2 ליטר עם 4 צילינדרים ומגדש טורבו, והספק מרבי של 250 כ"ס.

 

בסיס הגלגלים של הנומאד - למרות מידות המקור של פלטפורמת הקאפה - ארוך משמעותית מזה שבסולסטיס (241.5 ס"מ), ועומד על 271.7 ס"מ. ויש גם חישוקי "20 עטופים בצמיגי 245/45 מלפנים ומאחור, תיבה אוטומטית עם חמישה הילוכים, ובעיקר סיכויים קלושים בלבד לייצור סדרתי. בינתיים, אפשר ליהנות מהעיצוב המרהיב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שברולט נומאד קונספט
רטרו נוסח 2004
מתבססת על פלטפורמת קאפה
שברולט נומאד, גרסת 1999
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים