שתף קטע נבחר

הסולסטיס מגיעה לייצור

מכונית התצוגה המרהיבה של פונטיאק, שזכתה לבכורה בדטרויט 2002, אכן תגיע לייצור סדרתי. לא ברור אם תגיע לאירופה, אך לבטח תהווה בסיס לאחרות

ג'נרל מוטורס, קונצרן הרכב הגדול בעולם, הודיע אתמול (א') על כוונתו להעביר את מכונית התצוגה פונטיאק סולסטיס, לתהליך מזורז של הכנה לקראת ייצור. ואם כבר שכחתם, הרי שמדובר ברודסטר דו-מושבית נאה, שנחשפה כדגם תצוגה בתערוכת דטרויט 2002, וזוכה בדיוק שנתיים מאוחר יותר לגרסת טרום-ייצור כמעט סופית.

 

לא במקרה

 

אפשר להבין מדוע בחרו האמריקנים לייצר את המכונית הזו בכל זאת. אחרי הכל, הסולסטיס זכתה בעת חשיפתה לתגובות נלהבות מבאי התערוכה, שפשוט רצו לדעת מתי היא מגיעה לכביש. אלא שהעסק לא היה פשוט כל-כך. בעיקר מכיוון שהיעדר פלטפורמה מתאימה, כמעט וביטלה את הפרויקט.

 

אלא שאז הוחלט שם לפעול בדרך הגיונית, ולתקוף את הבעיה באופן מקורי. זאת אומרת, לפתח פלטפורמה חדשה - כמה פשוט. זו הושקה תחת השם "קאפה" (אות ביוונית), ואמורה לשמש בעתיד - אחרת כמובן לא הייתה הגיונית לפיתוח וייצור - מכוניות ספורט נוספות מבית ג'נרל מוטורס.

 

בשלב זה לא ידוע אם כאשר מדברים שם על "מכוניות ספורט נוספות", הכוונה גם לגרסת ווקסהול, הלייטנינג, שנחשפה לפני כשבעה חודשים לרגל חגיגות 100 שנה ליצרן הבריטי. בהקשר זה רק נוסיף ונציין כי הלייטנינג נחשבה מאז הצגתה למחליפה אפשרית של אופל ספידסטר/ווקסהול VX220, התאומות שייצורן אמור להיפסק בקרוב.

 

ללא שינוי

 

בתמונות אותן משחרר הקונצרן נראה כי ג'נרל מוטורס בחרו שלא לשנות את עיצוב הסולסטיס לתצוגה, וזו עברה כמעט בשלמותה לגרסת הייצור. ועיניכם הרואות, מדובר באמת ובתמים במכונית שנראית מצוין. וכן, אנחנו יודעים שכל רודסטר נראית טוב...

 

דגם הייצור יציע בתחילה את מנוע ארבעה הצילינדרים בנפח 2.4 ליטר המוכר של ג'נרל, אלא שהפעם גם עם תזמון שסתומים משתנה והספק מרבי של 170 כ"ס. אגב, לגרסת התצוגה היה מנוע 2.2 ליטר עם מגדש על, והספק מרבי של 220 כ"ס. אלא שלמרות ירידה משמעותית בהספק, מתעקשים האמריקנים כי הביצועים יהיו "יותר ממספקים".

 

זה בהחלט יכול להיות, למרות שיחס ההספק למשקל אינו מרגש במיוחד. המשקל העצמי של הסולסטיס מוערך ב-1,300 ק"ג, וזה כ-400 ק"ג יותר מאופל ספידסטר למשל. אבל ברור שכוח הוא לא הכל בחיים, ולזכות הסולסטיס ניתן למנות גם הנעה אחורית, תיבה ידנית עם חמישה הילוכים, והבטחה של מתכנני המכונית ל"התנהגות כביש מהנה בסגנון רודסטרים של פעם".

 

לפחות מבחינת ממדים הם מפגינים סטייה מהקונצנזוס האמריקני. אלה בפירוש קומפקטיים יחסית לנהוג באמריקה, גם אם הם גדולים מאלה של הספידסטר הנוכחית. בסיס הגלגלים עומד על 241.5 ס"מ, וזה 8.5 ס"מ יותר מהספידסטר. האורך הכללי עומד על 399.4 ס"מ (20 ס"מ יותר), בעוד שמימד הרוחב הוא 181.9 ס"מ (171 בספידסטר). אפילו ממד הגובה המצומצם בו גאים האמריקאים  מצביע על 127.4 ס"מ, וזה 16 יותר מברודסטר הנוכחית של אופל.

 

הסולסטיס מיועדת להימכר כדגם 2006 בארה"ב, ובשפת ג'נרל מוטורס מדובר בסתיו 2005. מחיר ופרטי אבזור, כמו גם תוכניות שיווק מחוץ לשוק האמריקני, עדיין אינם ברורים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פונטיאק סולסטיס
מגיעה לייצור כדגם 2006
זו הפלטפורמה
זוהי סביבת הנהג
וזהו החלק האחורי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים