משאית הספורט
יצרנית הרכב היפנית מיצובישי, מציגה בתערוכת דטרויט את הספורט-טראק-קונספט, דגם תצוגה שפותח בשיתוף עם דיימלר-קרייזלר
בתערוכת הרכב של דטרויט הציגה יצרנית הרכב היפנית מיצובישי את הפרשנות שלה לקטגוריה הפופולרית ביותר בארה"ב - טנדרים. מדובר בפרי שיתוף פעולה עם קונצרן דיימלר-קרייזלר, הנמצא בשלב זה בתצורת תצוגה בלבד, אך הוא למעשה קרוב עד מאד לשלבי ייצור סופיים.
מיינסטרים
אם נתעלם לרגע מפריטי עיצוב השמורים למכוניות תצוגה בלבד, ואינם מוצאים דרכם לפס הייצור - כמו תא נוסעים עתידני, חישוקי "22 וכדומה - נראה הספורט טראק קונספט מוכן למדי. ובין היתר ניתן לזהות כאן את החרטום המשפחתי שהוצג זה מכבר באקליפס קונספט-E, ובאופן מתון יותר גם בלאנסר המחודשת ובאאוטלנדר.
מאחורי העיצוב המושך מסתתרות מידות נדיבות למדי, עם מימד אורך של 525.5 ס"מ ובסיס גלגלים העומד על 338 ס"מ - נתונים שמציבים את הספורט טראק היישר בלב קטגוריית הטנדרים הבינוניים באמריקה. כרגיל, מה שאצלנו נחשב לגדול במיוחד, הוא רק שלב ביניים שם.
V8
בחרטום טנדר התצוגה הותקן מנוע V עם שמונה צילינדרים, בדיוק כמו שהאמריקנים אוהבים. עם 4.7 ליטר של נפח, מבטיחה מיצובישי הספק מרבי של 235 כ"ס. ואם זה נשמע לכם נמוך מדי, הרי שנתון מומנט בן 40.8 קג"מ עשוי להרגיע אתכם. כדאי עם זאת לקחת בחשבון משקל עצמי לא צנוע של 2,000 ק"ג.
את כוח המנוע מעבירה לכל ארבעת הגלגלים תיבת הילוכים אוטומטית עם חמישה יחסי העברה, ואפשרות לתפעול ידני באמצעות מתגים על חישור ההגה. על הקשר הסופי לכביש אחראים צמיגי 305/45R22, שכאמור יצטמקו במידת מה לקראת שלב הייצור. ואם כבר, תחילת שיווק בארה"ב בלבד מתוכננת לשנה הבאה.