שתף קטע נבחר

לקסוס: איכות הסביבה בשטח

מותג היוקרה של טויוטה הציג בתערוכת הרכב של דטרויט גרסה חדשה לכביש שטח המוכר - RX400h, המצוידת בשילוב של מנוע בנזין וחשמלי

בתערוכת דטרויט הציגה לקסוס לא רק את הדור החדש של ה-GS, מכונית הסדאן המיועדת לשוק האמריקני, אלא גם מכונית חשובה לא פחות, גרסה חדשה ל-RX המוכר. רכב הכביש-שטח של מותג היוקרה לבית טויוטה, זוכה לחיזוק בדמות גרסה היברידית - RX400h - המשלבת בין מנוע בנזין למנוע חשמלי כדי לחסוך בדלק.

 

סינרג'י

 

מערכת ההנעה ההיברידית של ה-RX400h, שנקראת סינרג'י (Synergy), מורכבת משילוב של מנוע בנזין בנפח 3.3 ליטר עם שישה צילינדרים ו-233 כ"ס מה-RX330, ביחד עם מנוע חשמלי שייספק כ-40 כ"ס נוספים. בלקסוס עדיין לא נוקבים בהספק סופי אך מספרים כי זה צפוי לעמוד על כ-270 כ"ס, מה שיספיק לנתון האצה מרשים למדי לרכב ששוקל מעל ל-1,800 ק"ג - פחות מ-8 שניות להאצה מ-0 ל-100 קמ"ש.

 

את הביצועים הללו מצליח ה-RX400h להציג גם באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית רציפה, שמעבירה את הכוח לגלגלים הקדמיים או לכל ארבעת הגלגלים, כאשר הגרסה האחרונה נהנית גם ממנוע חשמלי לגלגלים האחוריים. גרסת ההנעה עכפולה תהיה לטענת לקסוס מהירה אפילו יותר, ובכל מקרה חסכונית יותר משמעותית מ-RX330 רגילה.

 

הכלאה מלאה

 

שלא כמו מכוניות היברידיות רבות, מציע ה-RX400h מעבר מלא בין שימוש במנוע חשמלי, לבין שימוש במנוע בנזין. כך ניתן להנות מזיהום אוויר מינימלי עם מנוע חשמלי לנסיעה איטית, וכשיש צורך ביותר ביצועים ניתן לסמוך על מנוע הבנזין. בנוסף לכך, בשעת בלימה הופך המנוע החשמלי למחולל ומנצל את האנרגיה הקינטית לטעינת המצברים.

 

ביחד עם הגרסה הבכירה בהיצע ה-RX, חנכה לקסוס גם מערכת בקרת יציבות חדשה שנקראת VDM (ר"ת Vehicle Dynamic Managment - ובתרגום חופשי, מערכת ניהול היכולת הדינמית של הרכב). מערכת זו עושה שימוש במספר חיישנים במטרה לחזות בהקדם האפשרי מצב של איבוד אחיזה, ומסייעת לנהג להימנע או לטפל בסכנה על ידי הפעלת הבלמים או המצערת. לטענת לקסוס המערכת הזו פחות פולשנית ומורגשת מבעבר, אך יותר יעילה.

 

בלקסוס מבטיחים לייצר את ה-RX400h ובכך להפוך אותו ל"כביש-שטח היוקרתי עם הנעה היברידית הראשון בעולם", שנה בלבד לאחר שהוצג לראשונה בתערוכת דטרויט של 2003, אז בגרסת תצוגה מצועצעת.

 

ויש גם היילנדר

 

רכב כביש-שטח נוסף של טויוטה זוכה לגרסה היברידית, כאן מדובר בהיילנדר, שמבוסס על ה-RX והוצג אחריו. רכב זה משלב בין סטיישן עם שבעה מושבים לשטח, ומזכיר באופן כללי את הנוסחה של הסובארו פורסטר, אם כי במידות גדולות יותר...

 

ההיילנדר נהנה בגרסה ההיברידית מאותה מערכת הנעה של ה-RX400h, שמשודכת כאן לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה ולהנעה קדמית או כפולה בהתאם לגרסה. בדומה ללקסוס, גם ההיילנדר יצויד שלא במפתיע במערכת ה-VDM, ואילו שיווקו בארצות הברית יתחיל כבר כדגם 2005 באמצע השנה הנוכחית, ככל הנראה מספר חודשים לפני ה-RX400h.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לקסוס RX400h
משלבת מנוע בנזין עם מנוע חשמלי
סביבת הנהג
מבט מאחור
טויוטה היילנדר הייבריד
טויוטה היילנדר הייבריד
טויוטה היילנדר הייבריד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים