שתף קטע נבחר

סיאט אלתיאה. וזה סופי

יצרנית הרכב הספרדית, הבת "השובבה" של קונצרן פולקסווגן, חשפה פרטים רשמיים ראשונים על האלתיאה הסדרתית - השקה בז'נבה

מספר חודשים בלבד לאחר שנחשף כדגם תצוגה בתערוכת פרנקפורט, ופחות משלושה חודשים לאחר שנהגנו באב הטיפוס, מציגה סיאט את האלתיאה הסדרתית. המיניוואן הספורטיבי - כפי שמכנה אותו סיאט - אמור להציג נישה חדשה לגמרי, שאינה ברורה לחלוטין בינתיים. לעומת זאת, ברור כי סיאט מחדשת, ומציגה סוף סוף רכב האמור להציע את ההבטחה הגדולה של הספרדים במקור - אלפא רומיאו, ולא מאיטליה...

 

האלתיאה הסדרתית - המתיימרת להציע גם איכויות של מוביל נוסעים לכל דבר ועניין - תצויד במנועי בנזין בנפח 1.6 ליטר עם 102 כ"ס, 2.0 ליטר הזרקה ישירה עם 150 כ"ס, וכמובן גם בדיזל - יחידות ה-1.9 ליטר טורבו-דיזל 105 כ"ס, ו-2.0 ליטר טורבו-דיזל עם 140 כ"ס. מנועי ה-2.0 ליטר והדיזל ישודכו לתיבות ידניות עם שישה הילוכים, אוטומטית עם תפעול ידני לבנזין, סיקוונסיאלית המוכרת מאודי (DSG) לדיזל.

 

עיצוב, בטיחות

 

כפי שניתן לראות בתמונות, סיאט בחרה שלא לפגוע במראה המקורי של האלתיאה "לתצוגה", למעט שינויים קלים בעיצוב החיצוני (קווי מותניים נאים, למשל) ותא הנוסעים. זה האחרון נאלץ למשל להתפשר על מראה שגרתי יותר משיקולי עלויות. כך למשל נראה כי חישור ההגה והקונסולה המרכזית מוכרים לנו היטב. בכל מקרה, אין ספק כי התוצאה נאה מאד.

 

האלתיאה תשווק באירופה עם שש כריות אוויר תקניות, מערכת למניעת נעילת גלגלים, בקרת יציבות עם מערכת בלימת חרום ובקרת משיכה. בסיאט בחרו שלא לחשוף בינתיים את מידת בסיס הגלגלים, אך ציינו כי האורך הכללי עומד על 428 ס"מ, הרוחב 177 ס"מ, וממד הגובה מציג 157 ס"מ.

 

אגב, לשם פרופורציות, האלתיאה ארוכה מרנו סניק החדש בשלושה ס"מ ומציעה מקום לחמישה נוסעים. נפח תא המטען לעומת זאת קטן יותר - 400 לעומת 480 ליטר בסניק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סיאט אלתיאה
מוכנה לייצור
תוצג בז'נבה
נראית טוב
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים