שתף קטע נבחר
 

מי יציל את רחוב שינקין?

מתוך 10 הרחובות הראשיים בעיר, 5 צריכים שיפוץ מיידי. העלות: 122 מיליון ש'

למרות הדעה הרווחת על רמתם הירודה של כבישי תל-אביב, מתברר כי רמתם הכללית של כבישי העיר דווקא טובה. עם זאת, יש מקום לשיפור ברחובותיה הראשיים של תל-אביב – רחובות כמו הירקון, הרברט-סמואל, ושינקין זקוקים לשיפוץ מיידי.

 

כך עולה מסקר שנערך באחרונה על-ידי יריב הנדסה אזרחית עבור עיריית תל-אביב. הסקר קובע, כי בממוצע מקבלים הכבישים בתל-אביב ציון "טוב" של 71 PCI (יחידת המדידה לאיכות הכבישים), מתוך סקאלה של 0-100. מדובר בעלייה של 5 נקודות לעומת שנת 2002.

 

עורכי הסקר מציינים, כי רמת הכבישים עלתה ב-5 השנים האחרונות מציון גרוע לציון טוב. בניית שכונות חדשות עם תכנון תחבורתי תרמה לשיפור התוצאה. זו גם הסיבה שרמת הכבישים בצפון העיר גבוהה משמעותית מזו של דרומה.

 

10 הרחובות הראשיים בעיר (אבן-גבירול, אלנבי, בן-יהודה, דיזנגוף, הירקון, הרברט-סמואל, המלך-ג'ורג', יפת, ירושלים ושינקין) מדורגים רובם בציון איכות גבוה – החל מ-78 (שינקין) ועד 98-99 (אלנבי, בן-יהודה ודיזנגוף). שניים מבין הרחובות החשובים, יפת (ציון 63) ו-ירושלים (ציון 66), מדורגים ככבישים עם איכות בינונית.

 

כדי לשפר את רמתם של הכבישים הראשיים (אלה הזקוקים לשיקום מיידי הם הירקון, הרברט-סמואל, יפת, ירושלים ושינקין) צריך להשקיע בהם 6.5 מיליון שקל. לפי עורכי הסקר, השקעה זו תעלה את הציון הממוצע של רחובות אלה לסטנדרט הנדרש – 97 PCI .

 

לפי המלצת משרד יריב, ההשקעה הנדרשת לשיקום הכבישים היא 122 מיליון שקל בשנה הראשונה, ולאחר מכן 3.5 מיליון שקל בשנה בממוצע. השקעה כזו תביא את רמת הכבישים כבר בשנה הבאה לציון של 95 PCI .

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חן מיקא
תל אביב. רמת הכבישים עלתה בשנים האחרונות
צילום: חן מיקא
מומלצים