שתף קטע נבחר

מנוע החדשות של MSN יושק בשפות זרות, בהן עברית

חטיבת האינטרנט של מיקרוסופט הוסיפה תמיכה במספר שפות למנוע החיפוש האוטומטי Newsbot, המרכז קישורים לידיעות וכתבות מאלפי אתרים. בעוד מספר חודשים: גם בעברית

MSN העולמית, חטיבת האינטרנט של מיקרוסופט, העלתה לאחרונה לרשת מספר גרסאות של מנוע החדשות האוטומטי שלה בשפות זרות, במסגרת התחרות הגוברת מול גוגל. מיקרוסופט השיקה את מנוע החדשות האוטומטי MSN Newsbot בחודש נובמבר במסגרת אתרי MSN בבריטניה, צרפת, ספרד ואיטליה. לאחרונה הוסיפה החברה גרסאות של המנוע בשפות שונות לגולשים במלזיה, סינגפור, הודו, דרום אפריקה ודרום אמריקה. מ-MSN נמסר, כי השירות, המצוי עדיין בשלב בטא, יושק תוך מספר חודשים במדינות נוספות, כאשר גירסה עברית תוצע לגולשים בישראל.

 

חדשות אוטומטיות

 

השירות, המצוי עדיין בשלבי ניסוי, מאגד קישורים לידיעות וכתבות חדשותיות מ-4,000 אתרי חדשות ומידע ברשת, על בסיס הטכנולוגיה של חברת Moreover. החדשות מאותרות מקוטלגות על פי נושא בעזרת אלגוריתמים ומתפרסמות באתר בזמן אמת ללא התערבות אנושית.

 

האלגוריתמים מחשבים את מספר המקורות המסקרים סיפור הנתון ומיקום הופעתו, וכן כמה גולשים צפו בידיעה עצמה, וקובעים לפי כך את מיקום הידיעה באתר החדשות האוטומטי. גולשי האתר אינם צופים בידיעה המלאה אלא בכותרות - קישורים המובילים לידיעה באתר המקורי. הנושאים המסוקרים באתר הם חדשות כלליות, ספורט, טכנולוגיה, חדשות מהעולם, מדע ובריאות ועוד. בכל קטגוריה מופיעה "כותרת ראשית" עם תמונה. מתחת לכל כותרת מוצבים קישורים לכל אתרי החדשות המדווחים על הסיפור. כמו כן, ניתן לבצע חיפוש באתר על פי נושא או מלת מפתח.

 

השירות יעקוב אחר הכתבות הפופולריות באתר ויקדם כתבות הזוכות לפופולריות, על בסיס כלל הגולשים. בדף הראשי של השירות מופיעות חמש הידיעות הפופולריות ביותר באתר על פי הגולשים. גולשים שמזדהים באתר באמצעות שירות המנויים "פספורט" יכולים לצפות בכותרות חדשות על בסיס גלישתם בעבר, הנושאים בהם גילו עניין, פרטים שמילאו אודות עצמם ועוד. תכונה נוספת ב"ניוזבוט", "שהושאלה" מאמזון, היא "אנשים שקראו כתבה זו מתעניינים גם..." המובילה לידיעות אחרות בנושאים דומים.

תחרות על מודעות הטקסט

 

MSN העולמית משקיעה בחודשים האחרונים כספים רבים, במטרה לשפר את מגנוני החיפוש שלה, במטרה להדביק את גוגל, המתחרה המובילה בשוק, המפעילה שירות דומה. אתר החדשות של "גוגל" הושק בספטמבר, 2002. הוא תר מופעל על ידי אלגוריתמים שסורקים 4,500 מקורות מידע מקוונים ומעדכנים כותרות חדשות ותצלומים מסביב לשעון. מנוע החיפוש הפופולרי הכריז השבוע על הוספת מיליארד דפי אינטרנט למאגר המידע שלו והכנסת שיפורים לאלגוריתם החיפוש, כמהלומת מנע לקראת מלחמת ה"חיפוש" המסתמנת מול יאהו ומיקרוסופט.

 

MSN העולמית השיקה בחודש שעבר את סרגל הכלים MSN Toolbar, המשתלב בדפדפן. סרגל הכלים הזה מתחרה בסרגל כלים דומה של גוגל. בעוד סרגל הכלים של גוגל תומך גם בעברית, הסרגל של MSN עדיין לא מאפשר זאת. דובר "גוגל" סרב לענות בעבר על השאלה אם בכוונת החברה להשיק את מנוע החדשות שלה גם בעברית וציין רק כי "גוגל שואפת להרחיב את השירות לשפות נוספות".

 

התחרות על מודעות המלים

 

בעוד אתרי החדשות האוטומטיות זמינים לגולשים חינם, חברות האינטרנט מקוות להרוויח ממודעות המלים, המשולבות בצד תוצאות החיפוש. הפרסום על פי מלות מפתח, דוגמת AdWords של גוגל והטכנולוגיה המתחרה של Overture, ממשיך להיות הסמן המוביל של צמיחת שוק הפרסום האינטראקטיבי, והקיף כ-31 אחוז מכלל ההכנסות מפרסום ברבעון השני של 2003, על פי נתונים שפירסם לאחרונה איגוד הפרסום האינטרנטי IAB. מודעות טקסט המבוססות על טכנולוגיה של חברת Overture משולבות באתר Newsbot לצד כותרות החדשות - עדות לכך שמיקרוסופט בונה על הכנסות מפרסום על פי הקשר.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"ניוזבוט". בקרוב בעברית
"ניוזבוט". בקרוב בעברית
מומלצים