שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    כך תשפרו את חיי המין שלכם (בלי כדורים)

    סקס טוב יותר לא קשור רק לטכניקה. הדרך אליו עוברת דרך תזונה מאוזנת, פעילות גופנית, התרגעות ושינה מספקת. מומחים אמריקאים מסבירים איך נפש בריאה וגוף בריא יכולים להגביר את ההנאה משעשועי המיטה

    קיוויתם לאמץ אורח חיים בריא יותר, אבל לא מצאתם את הזמן והכוח הדרושים? הנה תמריץ אפשרי: מומחים אומרים שאנשים במצב פיזי ונפשי טוב עשויים גם ליהנות מחיי מין טובים. "אם אתה מרגיש טוב לגבי עצמך, יש יותר סיכויים שתרגיש טוב גם לגבי מערכות יחסים, כולל חיי המין שלך", אומרת ד"ר קארן זייגר, פסיכולוגית ממרפאה פרטית בניו יורק סיטי.

     

    "כשאדם אינו מרגיש טוב והוא תשוש, יכולה להיות לכך בלי ספק השפעה שלילית על איכות חיי המין שלו", אומרת ד"ר סראלין מארק, יועצת רפואית בכירה במשרד לבריאות האישה שבמשרד הבריאות האמריקאי. הבעיה היא שאנשים רבים מוצאים שהדרך לנפש וגוף בריאים יותר מלאה מהמורות, במיוחד אם הדבר כרוך בהרזיה, אימוץ תוכנית של פעילות גופנית, הפחתת סטרס או הארכת משך השינה כנדרש. בכל אופן, אחד הגמולים הגדולים הוא להיראות ולהרגיש טוב יותר – מה שעשוי רק להועיל לפעילויות רומנטיות וחושניות.

     

    אכלו נכון

     

    אמנם אין קשר מוכח בין תזונה מאוזנת לביצועים במיטה, אבל תזונה ירודה יכולה לגרום בעיות בריאות שעלולות לפגוע בסקס. לדברי דר ג'ון אולרד, פרופסור לתזונה מאוניברסיטת אוהיו, מחקרים מראים שאצל בעלי חיים שמקבלים קלוריות מעטות מדי המערכת החיסונית נחלשת. מחלה, הוא אומר, יכולה להוות מכשול גדול בפני משגל מענג. "אם אתם סובלים ממחלת לב, ייתכן שאתם נוטלים תרופה שעלולה לפגום בפעילות המינית, או שתפחדו לחטוף התקף לב", הוא אומר. "אם אתם סובלים משפעת או חום גבוה, או סתם לא מרגישים טוב - כל אחד מהדברים האלה יכול להוציא את החשק".

     

    ד"ר מארק קנטור, פרופסור לתזונה ולמדעי המזון מאוניברסיטת מרילנד, מסכים לדברים ואומר: "אתם תרגישו סקסיים אם תיראו ותרגישו טוב".

     

    אחת הדרכים לעשות זאת היא לאכול תפריט מאוזן ולבצע פעילות גופנית מדי יום. שני הדברים הולכים יד ביד, אומר ד"ר קנטור, כפי שמוכח מבעיית ההשמנה של ימינו, שנוצרה מפני שאנשים אוכלים יותר מדי ואינם פעילים די הצורך.

     

    הזיזו את הגוף

     

    פעילות גופנית יכולה לשמש ויאגרה טבעית, אומרים במועצה האמריקאית לפעילות גופנית וממליצים על 20-30 דקות של מאמץ מתון ליום. "גברים ונשים שמבצעים פעילות גופנית באורח סדיר נהנים מתשוקה עזה יותר", אומר ד"ר סדריק בריאנט, הפיזיולוג הראשי של המועצה, "מביטחון עצמי מחוזק, משיפור היכולת להגיע לאורגזמה ומסיפוק מיני רב יותר".

     

    ואם זו איננה מוטיבציה מספקת בשביל להתעמל, הביאו את זה בחשבון: חוקרים גילו שיש מתאם בין היקף המותניים ובין סיכוייו של גבר לסבול מבעיות בזיקפה. ככל שהיקף מותניו גדול יותר, כך גדלים סיכוייו לסבול מכך (עקב הסיכון המוגבר למחלה קרדיו-וסקולרית סמויה).

     

    זקוקים לחיזוקים חיוביים נוספים? מחקרים מראים שפעילות גופנית מתונה, שמתבצעת באופן סדיר, יכולה להשפיע לטובה על בעיות מין רציניות, כמו בעיות זיקפה אצל גברים וליבידו נמוך אצל גברים ונשים כאחד. זה רק הגיוני, אומרים מומחים, כיוון שלעיתים קרובות בעיית הזיקפה נגרמת עקב זרימת דם ירודה לפין, ופעילות גופנית יכולה לשפר את יכולתו של הגוף לשאוב את הדם ולהזרים אותו לכל מקום בגוף.

     

    הוא הדבר לגבי נשים. במחקר שנערך באוניברסיטת טקסס שבאוסטין, התגלה שזרימת הדם לוואגינה אצל נשים פעילות גופנית שצפו בסרט כחול גבוהה ב-169% מזרימת הדם בתקופה שלא היו פעילות.

     

    ויש עוד חדשות טובות. לדברי ד"ר מארק, הפעילות הגופנית עשויה לעודד את הגוף לשחרר הורמונים שחשובים להתעוררות המינית, להגביר את היכולת האירובית ואת עוצמת השרירים, ולחזק את הדימוי העצמי הגופני – כולם ללא ספק יתרונות למשחק שבין הסדינים.

     

    חלומות פז

     

    אצל רבים מאיתנו יחסי המין מצריכים אנרגיה ומצב רוח מתאים – אלמנטים שעלולים להיפגע כשאנחנו ישנוניים או עייפים. אמנם אין יחס ישיר בין שינה מספקת לסקס טוב יותר, אבל משאל שערך מכון השינה הלאומי של ארה"ב בשנת 2002 העלה שמצב רוחם של האנשים יכול להיות מושפע ממשך השינה שלהם.

     

    אנשים שישנים בלילה פחות משש שעות נוטים יותר לדווח על עייפות, סטרס, עצבנות וכעס לעומת מי שישנים יותר משמונה שעות. מצד שני, מי שאינם סובלים מבעיות שינה נוטים לדווח שהם 'מלאי מרץ', 'רגועים' ו'מאושרים'.

     

    ד"ר ראסל רוזנברג, מנהל המכון לרפואת שינה בבית החולים נורת'סייד באטלנטה, אומר שמטופלים שסובלים מחוסר שינה כרוני מדווחים לא רק על היותם עייפים מדי פיזית לסקס, אלא גם על ירידה בליבידו.

     

    למרבה הצער, ירידה בחשק המיני, עייפות ומצב רוח קודר הם הבעיות הפחות קשות של חוסר שינה. מחקרים מראים שאנשים שאינם ישנים כל צורכם נוטים:

    • להיות מעורבים בתאונות רבות יותר. שינה בלתי מספקת פוגעת בתפיסה החושית וביכולות המוטוריות.
    • להתקשות יותר לרדת במשקל. מחסור בשינה יכול לפגוע בחילוף החומרים של הפחמימות.
    • להיות בסיכון מוגבר ללקות בהפרעה הורמונלית או מטבולית, מה שיכול להעמיד אתכם בעקיפין בסיכון לבעיות רפואיות, כגון סוכרת מסוג 2 ומחלת לב.

     

    כל התוצאות האלה יכולות בלי ספק לפגוע בחיי המין. ד"ר רוזנברג ממליץ לנסות להאריך את משך השינה הכולל, גם אם מדובר רק בתוספת של חצי שעה בשבוע. "נסו את זה, ותראו איך זה משפיע על חיי המין שלכם", הוא אומר.

     

    התרגעו

     

    המוח הוא אולי איבר המין החשוב ביותר. ייתכן שבתוכו קונות להן אחיזה האמונות לגבי השפעתם של מזונות מסוימים על היכולת המינית, אפילו בשעה שהמדענים מכחישים כל קשר ישיר בין תזונה לכושר ארוטי. לכן אנשים חשים ביטחון עצמי כשהשפעת הפעילות הגופנית על גופם מוצאת חן בעיניהם, ומרגישים מאושרים ומלאי מרץ אחרי שישנו כל צורכם. אבל המנגנונים הפנימיים של המוח יכולים גם למנוע את ההתמקדות בהנאות חדר המיטות.

     

    "כדי ליהנות מחיי מין בריאים ומענגים באמת אתם צריכים להיות מסוגלים לשכוח מהעבודה, להשתחרר ולחוות עונג", אומרת ד"ר זייגר. לדבריה, פירוש הדבר להיות מסוגל לשכוח באופן זמני מה שהבוס שלכם אמר, מה היה כתוב במזכר, איזה חשבונות צריך לשלם ומה הילדים צריכים. סקס, היא אומרת, מצריך התרגעות וזמן. לדבריה, יש זוגות שהם לחוצים ועסוקים מכדי ליהנות מיחסי מין או אפילו לקיימם. היא מציעה לקבוע קדימויות. "עד כמה הסקס חשוב לכם ולבן/בת הזוג?", שואלת ד"ר זייגר. אם הוא חיוני למערכת היחסים שלכם, היא מציעה למצוא דרך לשלבו בלוח הזמנים שלכם ולפעול להפחתת הסטרס או העייפות שלכם.

     

    חלק מההמלצות כוללות ויתור על פעילויות מסוימות בחיי היומיום שלכם, העברת תפקידים למישהו אחר (למשל אדם שגויס לצורך זה), וקיצור כללי של הזמן המוקדש לכל פעילות. כדי להשתחרר ממתחים מציעה ד"ר זייגר להקדיש 5 עד 30 דקות להליכה או למדיטציה, אמבטיה חמה, יוגה או ישיבה לבד. הזמן הזה יכול לסייע למילוי הבטריות ולביצוע המעברים בין העבודה, המשפחה וחיי המין.

     

    מיטה בריאה

     

    אורח חיים בריא עשוי באמת להועיל. אם אתם אוכלים תפריט מאוזן, מבצעים פעילות גופנית באורח סדיר, ישנים די הצורך ולוקחים לכם את הזמן להתרגע, יש סיכוי טוב שההנאה שלכם בין הסדינים תגדל.

     

    כמובן, אין כל ערובה לכך. אבל, כמו שד"ר זייגר אומרת, כל זה מהווה בסיס טוב. "אם יש לכם בסיס טוב של הפגת סטרס, קביעת קדימויות וטיפול בעצמכם, אז על הבסיס הזה אתם יכולים לבנות מערכות יחסים וחיי מין מהנים", היא אומרת.

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: סי די בנק
    פעילות גופנית. ויאגרה טבעית
    צילום: סי די בנק
    צילום: סי די בנק
    שינה וחלומות מתוקים תורמים למיניות משופרת
    צילום: סי די בנק
    צילום: סי די בנק
    התרגעות. אלמנט חשוב למין טוב
    צילום: סי די בנק
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים