שתף קטע נבחר

ההבטחות של ניסאן

המתקפה של ניסאן על השוק האירופאי נמשכת עם פלישה אמריקנית, מכונית תצוגה רבת משמעות, והצהרות מעניינות לגבי העתיד. ג'וליאם ג'רונדו מנסה להסביר

הרבה שאלות סבבו את התצוגה של ניסאן בז'נבה. מה אומרת הקשקאי לגבי העתיד? מה יחליף את האלמרה? והאם המוראנו מסמן הסתערות של ניסאן אמריקה על אירופה? ואם לא די בכך, תובלה ההצגה היפנית בהצהרות יומרניות והבטחות גדולות.

 

כך למשל הבטחה להצגת שש מכוניות חדשות במהלך 2005, שחלקן יוצגו כבר בתערוכת פאריז בעוד חצי שנה. חלק מהמכוניות האלה מבוססות על דגמים מוכרים - כמו הניסאן מיקרה קופה-קבריולה או X-טרייל משופר. אבל בניסאן מדברים גם על בניית טנדר (מחליף לווינר) ורכב שטח חדשים במפעל בספרד.

 

האופציה הספרדית

 

ג'וליאם ג'רונדו, האחראי על פיתוח מוצרים חדשים בניסאן, מתקשה להתאפק ומסביר בעיניים בורקות, שרכב השטח המדובר הוא בעצם הגרסה הסדרתית לדיונהוק, שהוצג בתערוכת פרנקפורט. "הוא לא יהיה זהה, אך ישתמש בפרטים רבים שנראו בדיונהוק והוא יהיה רכב מושך ביותר". אם להאמין לו מדובר בכלי אטרקטיבי בהרבה מהטראנו, אך ג'רונדו גם מתעקש שלא מדובר במחליף ישיר. לדבריו יצור הכלי הוותיק יימשך בספרד.

 

האופציה האמריקנית

 

רכב השטח העתידי מביא אותנו למוראנו העכשווי. האם ניסאן אמריקה מגיעה לאירופה? "לא בדיוק" מסביר ג'רודנו "הפילוסופיה שלנו היא להציב אנשי פיתוח בכל האזורים. אפילו במרכז בטוקיו יש אנשים שמתמחים באזורים שונים. והמטרה היא לתכנן את הרכב טוב ביותר עבור לקוח של שוק ספציפי".

 

"אם הצלחת להוסיף לכך גם ערך אמוציונלי יש לך כלי טוב, עם פוטנציאל שלעיתים יכול להצליח בשווקים אחרים. כך זה היה עם ה-Xטרייל שתוכנן ליפן וכעת עם המוראנו. אבל זה לא אומר שהמגוון האמריקני יגיע גם לאירופה. במקרה של המוראנו וה-Z זה נכון, אבל כל מכונית תיבדק לגופה".

 

האופציה היפנית

 

בתערוכת טוקיו חשפה ניסאן מכונית שנקראת C-נוט אשר נראתה קרובה ביותר לייצור. ג'רונדו מהמהם בהסכמה אבל מתעקש שלא מדובר במחליפת האלמרה. "המכונית הזו אכן מתבססת על פלטפורמה C החדשה והמשותפת עם רנו (שתשמש גם את מחליפת האלמרה, א.ש.). והיא באמת תגיע בקרוב לפס הייצור אבל היא לא מיועדת בשלב זה לשוק האירופאי אלא רק למזרח אסיה. אבל אולי בעתיד הרחוק יותר היא תגיע."

 

חוזרים לאירופה

 

וה-C מביאה אותנו כמובן לקשקאי המבוססת על אותה פלטפורמה? "הפילוסופיה של ניסאן היא להתרחב בהיצע אבל לברוח מעימות ישיר עם המתחרים. כלומר להציע משהו שונה בפלחים המקובלים וזה בדיוק הרעיון של הקשקאי. זו לא מחליפה של האלמרה כי אנחנו לא רוצים מחליפה ישירה. אנחנו מחפשים משהו שיתפוס את המקום שלה אבל יתאים לדרישות העכשוויות של הלקוח".

 

"יש כיום פיזור גדול בדרישות הלקוח אפילו בפלח שמרני ורגיל זה. משפחות שפעם קנו סדאן מחפשות היום מיניוואן או SUV. יש הרבה לקוחות מתקדמים שרוצים מראה ותחושה שונים. הם רוצים את השימושיות של הקומפקטית המסורתית, אבל מצפים למשהו אחר בתנוחת הנהיגה ובתחושות. אלו הלקוחות שבארצות הברית קונים מוראנו. אבל כאן הוא יקר מדי אז הם יקנו קאשקאי".

 

ואם זה נשמע לכם בדיוק כמו המקום של ה-X טרייל, ג'רונדו אץ להסביר שמדובר בכלי מעודן בהרבה ללא יומרות שטח. אם לא די בכך הוא מסכם - "הקשקאי היא רק אחד הכיוונים וכמו שאני רואה זאת יהיו כמה יורשות לאלמרה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המוראנו יגיע לאירופה
הקשקאי הוא רק כיוון אחד למחליפת האלמרה
ויהיה כביש-שטח שידמה לדיונהוק
וגם מיקרה קופה-קבריולה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים