שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    מסתמן: שדה התעופה יועבר לאזור מגידו
    מגעים חשאיים התקיימו בנושא בין ראש העיר, יונה יהב לבין ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, איתן ברושי. השדה החדש יאפשר טיסות ליעדים רחוקים, המנחת במגידו מרוחק מאזורי אוכלוסיה צפופים ועל כן לא צפויות להתעורר בעיות מצד תושבי האזור וארגוני איכות הסביבה
    שדה התעופה של חיפה עשוי לעבור לאזור מגידו שבתחום המועצה האזורית עמק יזרעאל. אם התוכנית תצא לפועל, היא תחליף את התוכנית המקורית, שמתגלגלת מזה מספר שנים, להקמת שדה בינלאומי מפרץ חיפה.

     

    נודע, כי בשבועות האחרונים התקיימו מגעים חשאיים בנושא בין ראש עיריית חיפה, יונה יהב, לבין ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, איתן ברושי, המקדם מזה תקופה ארוכה תוכנית מטעמו להקמת שדה תעופה בינלאומי במגידו, גם ללא קשר להעתקת השדה מחיפה.

     

    עוד נודע, כי יהב מודע לבעיות הציבוריות והסביבתיות הקשות שיכולות לנבוע מהרחבת השדה בחיפה, שממקום בלב ריכוזי אוכלוסין ובסמוך למפעלים כימיים ופטרוכימיים רבים, והפיכתו לבינלאומי. על כן, הוא נוטה לתמוך בתוכנית של ברושי להקמת השדה במגידו, וכך גם תנועת הירוקים החברה בסיעתו של יהב.

     

    כידוע, ארגוני הירוקים התנגדו בשנים האחרונות להרחבת שדה התעופה בחיפה. גם ראשי ערים בקריות מתנגדים להרחבת השדה במפרץ חיפה. יצוין, כי תוכנית ההרחבה הישנה, אמורה להתבצע בהשקעה של עשרות מיליוני דולר באמצעות יזמים פרטיים, ועדיין לא עברה אישורים סופיים של ועדות התכנון. לפי הערכות, משרד התחבורה לא יתנגד להעברת השדה למגידו, וכמובן שהמשרד לאיכות הסביבה יתמוך.

     

    יהב הודיע לפני מספר חודשים, כי הוא תומך בתוכנית הממשלה להקים את השדה הבינלאומי במפרץ חיפה, וזאת אחרי התלבטויות של מספר שבועות. עם זאת, הוא הדגיש, כי בכוונתו לאמץ את המגבלות שמבקשת השרה לאיכות הסביבה, יהודית נאות, להטיל על הרחבת השדה. לדוגמא, ביקשה נאות להעתיק ממיקומו הנוכחי במפרץ חיפה את מתקן האמוניה של חברת חיפה כימיקלים. לפי הערכות, צפויות בעיות קשות להעתיק את מיכל האמוניה ממפרץ חיפה, ונראה כי חיפה כימיקלים תתנגד לכך בתקיפות משום שהאמוניה מהווה חומר גלם עיקרי של מפעל החברה במפרץ.

     

    על פי התוכניות, מסלול השדה בחיפה אמור להיות מוארך ב-600 מטר לכיוון הים, כדי שתתאפשר נחיתה והמראה של מטוסים גדולים. כיום, מתבצעות בשדה בחיפה רק טיסות פנימיות וכן טיסות ליעדים קצרים בחו"ל, כמו טורקיה וקפריסין. השדה הבינלאומי יאפשר טיסות ליעדים רחוקים יותר באירופה.

     

    על פי התוכנית, במגידו אפשר יהיה להאריך את המסלול עוד יותר. במגידו פועל כיום מנחת מטוסים קטן. המנחת מרוחק מאזורי אוכלוסין, ועל כן לא צפויות להתעורר בעיות מצד תושבי האזור וארגונים סביבתיים. השדה במגידו נמצא במרחק קצר יחסית מחיפה, פחות ממחצית השעה נסיעה, וגם שיקול זה עומד לנגד עיני יהב.

     

    יצוין, כי באוקטובר אשתקד אישרה הוועדה הממשלתית לתשתיות לאומיות את הכרזת פרויקט שדה התעופה כפרויקט לאומי.

    ועדת התשתיות קבעה בשעתו הגבלות

    שונות לגבי הקמת השדה בחיפה המתייחסות לבנייה לגובה בסמוך לשדה וכן לשימושי קרקע. מדובר במגבלות לגבי בנייה עתידית ולא לגבי מיבנים קיימים. המשרד לאיכות הסביבה פרסם בספטמבר אשתקד את ההנחיות להכנת דו"ח הסיכונים לגבי הרחבתו של השדה בחיפה. המשרד מבקש להתייחס בדו"ח לקרבה למפעלים מסוכנים במפרץ חיפה. יהב סירב להתייחס לידיעה.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: אורן אגמון
    בינתיים יוצאות מחיפה רק טיסות ליעדים קצרים (אילוסטרציה)
    צילום: אורן אגמון
    מומלצים