שתף קטע נבחר

סיטרואן C4 - ועכשיו הקומפקטיות

סיטרואן חשפו טפח והסתירו טפחיים בהצגה המקדימה של ה-C4. וחוץ מזה, מנהל פיתוח המוצרים הבטיח לנו סדרה מגוונת, עם המון הפתעות...

"בשנתיים האחרונות השקענו מאמץ גדול במכוניות הקטנות, עם הגדלת המבחר ואפילו הצגת גרסאות מיוחדות. אבל השנתיים הבאות שייכות לקטגוריה קומפקטית, ותאמין לי, ה-C4 ספורט היא רק יריית פתיחה". כך מסביר לי וינסנט בסון, האחראי על פיתוח מוצרים עתידיים, ובכל מקרה, מהדמויות המתוקשרות ביותר של הצרפתים.

 

השיחה בינינו עניינית, רצינית, תוך שהאיש מולי מוותר על קשקשת תקשורתית, בעיקר כאשר מדובר במכונית התצוגה הנחשפה בז'נבה. "זוכר את ההבדל בין מכונית התצוגה של ה-C2, לעומת התוצאה הסופית? זה פחות או יותר מה שיקרה כאן". הוא מבטיח בחיוך. הוא רק שוכח להוסיף שבמקרה זה יש הבדל משמעותי נוסף. זו כמובן גרסת שלוש הדלתות, ואילו חמש הדלתות החשובה תהיה שונה מהותית.

 

הגלוי והנסתר

 

אבל סיטרואן גם עשו בחכמה כאשר הציגו לנו מעין "מכונית ראלי". זו כמובן אינה חושפת תא נוסעים או סביבת נהג. אלה, לפחות לפי האיש שמולי, אמורות להיות אחד הצדדים המרתקים והמתקדמים ביותר של המכונית החדשה, זו שתעלה על הכביש.

 

אפילו הנתונים מעט מטעים. בסון טוען כי ל-C4 יהיה בסיס גלגלים באורך זהה ל-307, עליה היא מבוססת. ובכל זאת, הנייר הרשמי של סיטרואן אומר 260 ס"מ, לעומת 261 בפיז'ו. הסיטרואן גם ארוכה בשמונה ס"מ מהפיז'ו, ובגרסה זו כמובן רחבה ממנה. בכל מקרה, בסון מבטיח "מכונית מתקדמת ודינמית מה-307", ונזהר מאד שלא להשתמש במונח "ספורטיבית".

 

כל זאת, למרות שמכונית התצוגה בהחלט נראית ספורטיבית, אפילו מהקסארה ראלי. היא נראית גם יותר קופה מגרסת שלוש דלתות, והקווים הקלילים מזכירים לי במשהו הונדה CRX ישנה, מכונית האצ'בק קטנה משנות ה-80.

 

"אנו מתכוונים להגדיל את ההיצע עם גרסאות וצורות מרכב שונות, כפי שעשינו ב-C3". ואכן, כבר כעת ברור לכולם כי להיצע יצטרף ראשית סטיישן, ובעתיד הרחוק יותר גם מיניוואן, מחליף לפיקאסו שיידמה לאיירלאונג'. וחוץ מזה, "הצלחת גרסת X-TR של ה-C3, תקבע אם נציג גם גרסה כזו ל-C4".

 

אבל בסון מדגיש שאף אחת מהגרסאות העתידיות לא תקבל הנעה כפולה. "לא שווה לנו לפתח מערכת כזו. השוק הזה קטן מאוד עבורנו, כי אנחנו בכל מקרה לא מוכרים בארצות-הברית או יפן". ולמען הספר ספק, גם למכונית התצוגה לא הייתה כזו הנעה...

 

מכונית גדולה

 

אלא שמספרים קטנים אינם מפחידים את בסון, לא כאשר הוא מדבר על תחום הסאלון אליו תחזור סיטרואן ב-2005 עם ה-C6 הגדולה. "זה שוק קטן שהולך ומצטמק, אבל אנחנו חושבים שעדיין יש בו מקום לסיטרואן. אם נמכור בין 25,000 ל-30,000 כלים בשנה, זה יספק אותנו".

 

צריך לזכור שה-C6 תתבסס על פלטפורמה מוארכת של ה-C5, עובדה שתחסוך לא מעט עלויות פיתוח. מערך המתלים יהיה גרסה מתקדמת יותר לזה שב-C5, ונראה בה - כמו ב-C4 - הרבה המצאות מעניינות. שליטה אלחוטית במערכות מרכזיות? לא ממש.

 

איכות אוטומטית

 

ומה עוד? בסון מבטיח שמנוע ה-1.4 ליטר החדש (16 שסתומים) ישודך לתיבה אוטומטית בקרוב, וכי בסיטרואן לא בונים על הסנסו-דרייב כעל תחליף אמיתי לאוטומט. "הסנסו-דרייב אינו מסוגל או אמור להוות תחליף לתיבה אוטומטית. מבחינתנו הוא פונה דווקא לחובבי ההגה והתיבה הידנית, כתחליף ספורטיבי מעניין".

 

ועכשיו, כאשר התפתחו בינינו יחסי ידידות, אני מרשה לעצמי לגלוש לנושא מביך מעט יותר. כמו איכות הגימור הבעייתית בה פגשתי בהשקת ה-C3. בסון נראה מתורגל ומוכן לשאלה, ועונה מיד. "לדעתי אין בעיה אמיתית. הבעיה היא שאיכות חיצונית כה גבוהה מביאה לציפיות מוגזמות מהפנים, שהוא רק בסדר".

 

כאשר אני מזכיר לו כי בהשקה הייתה האיכות "קצת-פחות-מבסדר", הוא מבהיר כי מאז נערכו לא מעט שינויים. הרבה שינויים אפילו. "למעשה, בכל יום אנחנו משפרים מעט ב-C3. בכל מקרה, אני מניח שבמתיחת הפנים נוציא יותר אנרגיה על חלל הפנים"...

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לא תהיה שונה בהרבה
למרות שמדובר במכונית תצוגה
סביבת נהג - תשכחו מזה
צביעה כזו? לא בבית ספרנו
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים