שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    על סדר היום
    ארגון "אג'נדה" עוסק בקידום תקשורתי של נושאים חברתיים ובסיוע וייעוץ לארגונים חברתיים להתמודד עם התקשורת, שפעמים רבות קובעת האם נושא מסוים יזכה לתשומת לב ציבורית אם לאו

    בשבוע שעבר עלה לרשת אתר האינטרנט של אג'נדה, מרכז ישראלי לאסטרטגיה תקשורתית, שמשמעו ארגון הפועל "לשינוי חברתי ומחשבתי בכלי התקשורת בישראל". לדברי עופרה מור, דוברת המרכז, הארגון מנסה להשפיע על הדרך בה מוצגים נושאים חברתיים בתקשורת בשתי דרכים: העלאת נושא ספציפי לסדר היום

    התקשורתי בכל שנה, ומתן שירותי ייעוץ והדרכה לארגונים חברתיים, כדי להגביר את מידת האפקטיביות של עבודתם עם התקשורת.

     

    באתר ניתן למצוא מידע על הארגון, הכולל חזון ומטרות, מידע על שירותי ההדרכה ועל הנושא שנתי אותו הוא מקדם - כאשר השנה עוסק המרכז ב"עובדים ועניים", ובחובת המדינה להבטיח קיום בכבוד לאזרחיה. כמו כן ניתן למצוא באתר מאגר מידע הכולל קישורים לארגונים חברתיים אחרים, מכוני מחקר, מוסדות ממשלתיים וכלי תקשורת וכן טיפים לעבודה נכונה עם התקשורת.

     

    הנה כמה נתונים שמפרסם האתר במסגרת הקמפיין התקשורתי שלו להעלאת נושא העוני על סדר היום: "העשירון התשיעי והעשירי נהנו ב-2002 מ-46% מכלל הכנסות המדינה; הכנסות הערבים הישראלים הן הנמוכות ביותר. יהודים מזרחים משתכרים מעט יותר ואילו הכנסות היהודים האשכנזים הן הגבוהות ביותר. שכר הנשים נמוך ב-61% משכר הגברים. שכר הנשים לשעה נמוך ב-81%, עלות שכר המנהלים הבכירים במשק היא פי 36 משכר המינימום ופי 17 מהשכר הממוצע".

     

    אתר תוכן מן המעלה הראשונה

     

    מנגנון חיפוש המידע באתר מתוחכם ונוח לשימוש, ומציג תוצאות על מאמרים, כתבות, ניירות עמדה, הודעות לעיתונות, מחקרים וקטעי עיתונות מכלי התקשורת והמוסדות השונים בישראל. תוצאות החיפוש מאפשרות מעבר לאתר המדובר, לקריאת הדיווח, הדפסתו או קריאתו בחלון פנימי באתר.

     

    באתר גם הפניות לגופים בארץ ובחו"ל, המציעים כלים וטיפים מקצועיים להגברת האפקטיבית תקשורתית, ומציג רשימת ימי עיון וסדנאות שמארגן המרכז עצמו. חלק מהמידע באתר זמין גם בערבית ובאנגלית. המרכז הוקם על ידי שיתוף פעולה בין משרד "בן אור תקשורת", העוסק בייעוץ תקשורתי ואסטרטגי, ובין ארגון שתי"ל, העוסק בייעוץ ותמיכה בארגונים חברתיים. אנשי הצוות המקצועי וחברי ההנהלה כוללים אנשי אקדמיה, תקשורת, פרסום ויחסי ציבור.

     

    למרות שמדובר באתר תוכן מן המעלה הראשונה, בכל זאת לא נשכח לגמרי הצד העיצובי שלו, שפעמים רבות מהווה מכשול באתרים מסוג זה, שלא תמיד מבינים את דרישות המדיום המהיר וה"מרופרף" הזה. ניכר באתר אג'נדה כי הוצב דגש על צבעים "מהפכניים" ואופנתיים כאחד, על גופן בגודל מתאים לקריאה, ועל שיטת ניווט נוחה, המאפשרת מעבר מנושא לנושא ומתת נושא לדף הבית בלחיצה אחת.

     

    החסרון היחידי מבחינתנו מתייחס דווקא לשימוש שנעשה ב"עברית ויזואלית", או עברית הפוכה. גולשים שיבקשו להעתיק את המידע המופיע באתר כדי להפיצו הלאה, יתקשו בכך, על  אף שלארגון יש עניין בכך. (רוני שני)

     

    אפשר לשלוח המלצות על אתרים לכתובת computers@y-i.co.il . רצוי לשלוח מידע מפורט ככל שניתן על האתר, מועד הקמתו, תכניו ומהותו.

     

    ביומן הרשת שלנו כבר ביקרתם? היכנסו לקטעי קישור ותהיו בעניינים.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים