שתף קטע נבחר

רנו סניק II - המיניוואן של כולם

הגרסה העממית לסניק שמצוידת בנוסחת האלף-שש-מאות-אוטומטי הגיעה סוף סוף, ויורשת את המיניוואן הקומפקטי המצליח בארץ. נראה שהיא לא תתקשה לשחזר את ההצלחה

אתם וודאי כבר מכירים היטב את סיפור הסניק, שהציג לראשונה את תפיסת המיניוואן הקומפקטי. הסניק, שהוכיח שיש עוד מה לחדש בתעשיית הרכב, תפס את המתחרים האירופאים לא מוכנים. אבל בהיבט המקומי הוא היה מיניוואן קומפקטי יחיד שהצליח לייצר נוכחות של ממש על הכביש ולרשום מכירות נאות. בזכות מחיר נוח וחבילה טובה, הוא הפך שליט בלתי מעורער של פלח השוק שיצר, בעוד יריביו נותרו נדירים ובלתי מוכרים לציבור.

 

הסניק החדש נחת כאן לפני מספר חודשים עם מנוע 2.0 ליטר, אבל כעת מגיעה גרסת ה-1.6 ליטר שהיא החשובה כאן. ולמרות שכבר בחנו את גרסת ה-2.0 ליטר לא יכולנו להתעלם ממי שעשוי להפוך למיניוואן הנמכר ביותר בארץ.

 

מצא את ההבדלים

 

למען האמת במבט מהיר תתקשו להבדיל בין גרסת ה-2.0 ליטר היקרה ל-1.6. חיצונית מדובר בויתור על החישוקים הקלים, אבל כך או כך הסניק עדיין נראה נאה ומושך ולמרות הצבע האפור-מטאלי של רכב ההדגמה הוא רחוק מאפרוריות.

 

גם מבפנים ההבדל אינו בולט ומעבר להיעדר בקרת האקלים (ובקרת השיוט המיותרת), שום דבר כאן לא אומר גרסה פשוטה. למעשה, עם ארבע כריות אוויר, שני וילונות בטיחותיים, תפעול ידני לתיבה האוטומטית, חישני אור וגשם, מחשב דרך, מראת פנים פנורמית ומלוא האבזור החשמלי הסניק עדיין מצויד היטב.

 

ריפודי הבד הכהים עשויים להתגלות כשימושיים יותר ממשולבי העור בגרסה המהודרת, ושילוב הגוונים של תא הנוסעים עדיין נעים לעין. זה אומר כמובן שאותה תחושה נעימה, מיוחדת ואיכותית שמאפיינת את הסניק שוכנת גם כאן.

 

הנוסעים מאחור, בייחוד הילדים, ייהנו משפע האפשרויות, המגירות, התאים והמגשים, בעוד אלה מלפנים יתרשמו מהאווירה העתידנית שמעניקים מתג ההתנעה, בלם היד האלקטרוני וכמובן לוח המחוונים הדיגיטלי שבמרכז. וכיוון שהוא זהה לזה שבגרסת ה-2.0 ליטר הוא עדיין מבלבל בעומס שלו.

 

תא אחסון ננעל חשמלית, שנע בין החלק הקדמי לאחורי, הותקן ברכב ההדגמה והוא בהחלט תוספת מבורכת (חבל רק שמחירו 3000 שקלים). גם מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה היא עדיין בגדר תוספת (2000 שקל), אך היא נראית טוב בהרבה מההתקנות המקומיות ומתאימה לאופיו של הסניק.

 

ללא רגשי נחיתות

 

הכנסת הכרטיס החכם של רנו לשקע, לחיצה על המתג ומנוע ה-1.6 ליטר מתעורר לחיים, וזה בעצם מה שבאנו לבדוק. הפתעות רבות אין: הסניק מסתדר ללא בעיות עם מנוע ה-1.6 ליטר שמייצר 115 כ"ס, ואינו מרגיש איטי משמעותית מגרסת ה-2.0 ליטר.

 

למעשה, פעולתו נעימה וזורמת יותר והוא גם נושם טוב יותר בסל"ד גבוה. כך שגם אם הסניק אינו חורך אספלט, ביצועיו סבירים למדי עבור מכונית עם ייעוד כה משפחתי. בעיר וגם מחוצה לה אין בעיה לשמור על קצב טוב ולטפס למהירות לא חוקיות. מה שפוגם מעט בנמרצות - ובייחוד בהתנהלות - היא התיבה האוטומטית. שום דבר חדש, רק אותם "ניג'וסים" מעצבנים שמוכרים מכל גרסאות המגאן. אבל הסניק מפצה בצריכת דלק טובה למדי של 9.6 ק"מ לליטר.

 

ניהוג

 

באופן מפתיע קיים הבדל בהתנהגות הרכב. עדיין מדובר במוביל נוסעים עם התנהגות קרובה יותר למכונית פרטית, אך כיול מתלים רך יותר, וסוליות גומי נדיבות פחות (195/65R15) גורמות לכך שהסניק רוכן יותר בפניות ושהזוויות הבולטות מרתיעות תחילה.

 

לא ברור אם הריכוך אכן משתלם - בסיבוב עירוני רגוע נראה שהנוחות אכן עדיפה, ואולם שיבושים גדולים יותר מכריעים משהו מיכולת השיכוך. גם תחת עומס קיצוני - בפניות עם שיבוש - נשמעות לעיתים נקישות מכיוון המתלה. זה לא נורא אבל אפשר היה קצת יותר טוב.

 

את החבילה הדינמית משלים הגה כוח חשמלי בינוני שמוכר מכל הסדרה. הוא עדיין מעט מעורפל אך משתפר תחת עומס. הבלמים מעט רגישים מדי בלחיצה הראשונית אך עושים עבודה טובה בסך הכל.

 

הרכב מנצח

 

קשה שלא לחבב את הסניק. הוא מרשים מבפנים ומבחוץ ומעניק תחושה ייחודית, נעימה ומהודרת. רנו נטלה את המתכון המקורי, שנתה את מרכיביו והפכה את הסניק למפתה יותר. כיום, כאשר הוא נראה פחות מיניוואן ויותר קומפקטית גדולה, הוא הופך לרכב משפחתי כמעט מושלם. הצללית הנמוכה יותר והמראה הפחות גמלוני יפתו כעת גם את מי שנרתע בעבר ממידות או תדמית המיניוואן.

 

גרסת ה-1.6 היא החשובה במבחר ומהווה למעשה חבילה עדיפה על אחותה החזקה והיקרה ב-22,000 שקלים. הכוח מספק לסוג כזה של כלי רכב (וממילא הבדל הביצועים אינו מהותי), המנוע נעים יותר והאבזור אינו נחות משמעותית.

 

מה שחשוב יותר ליבואן היא העובדה שממש כמו בעבר עדיין אין לגרסה זו מתחרים מצד היריבים. אמנם עם תג מחיר של 137,000 שקלים סובל גם הסניק מהשתוללות היורו, אבל הוא עדיין זול משמעותית מהאופוזיציה הרלוונטית (למעט הפרמאסי המזדקן של מאזדה). וכך, כנראה שאין זו הפתעה שמלאי הסניק 1.6 אזל עם נחיתתו ושהלקוחות צריכים להמתין לפתיחת שנת הדגם 2005.


רנו סניק 1.6 ליטר אוטומטי

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רנו סניק 1.6
רנו סניק 1.6
מרשים מבחוץ
מרשים מבחוץ
מרשים מבפנים
מרשים מבפנים
המיניוואן של כולם?
המיניוואן של כולם?
מומלצים