שתף קטע נבחר

שאני אשפשף? על עזרי הניקוי לפסח

ומה נשתנה הפסח הזה בתחום הניקיון? השנה מנסים למכור לנו עזרים שאמורים להפוך את מטלות הפסח קלות ונוחות יותר. מומחיות ניקיון שלנו קירצפו, הבריקו ונתנו ציונים ל-12 מוצרים מובילים. התוצאות לפניכם

מדי ערב פסח אנחנו עדים לפעילות מוגברת בשוק מוצרי הנקיון, שמכירותיו קופצות לקראת החג. הפעילות מתאפיינת במבצעים וחידושים, בעיקר בשוק חומרי הניקוי עצמם המבטיחים כל שנה איכות ניקיון טובה יותר במחירים אטרקטיביים לחג. והשנה הפתעה: החידושים מגיעים דווקא מתחום אביזרי הניקוי, המטליות, הספוגיות והמגבים, הנחשבים בדרך כלל למוצרים בשוק נטול חידושים.

 

לקחנו שורה של אביזרי ניקוי חדשים שיצאו לשוק לקראת הפסח השנה, והבאנו אותם למבחן מעשי במכון חותם, בהנהלת עדה לבנון. כל מוצר נוסה על-ידי כתריסר עקרות בית ותיקות חולות ניקיון, וכן על-ידי עובדי משק בית. עדה לבנון מציינת לטובה את האיכות הגבוהה עד גבוהה מאוד של כל המוצרים שנוסו. גם אם מאחורי הבום של המוצרים החדשים עומד גורם שיווקי ורצון להתחרות במותג הפרטי, במקרה הזה הצרכן רק מרוויח.

 

מגוון הפטנטים החדשים השנה מלווים בתופעה של כינוס מותגים - מאחדים את כל המוצרים תחת אותו שם ולוגו. חברת דנשר הרחיבה את המותג גלילונית והשיקה מתחתיו קטגוריה חדשה של עזרי ניקיון, כולל שורה של מטליות וכריות לניקוי.

 

וילדה, שמשווקת בישראל למעלה משלושים שנה, החליפה ידיים. מאינטרקוסמא, בה היתה מוצר שוליים, עברה לחברת א.י.גיל כרמל סוכנויות, יבואנית אנרג'ייזר, המתכוננת להפוך אותה למותג מרכזי ומוביל בחברה.

 

בעבר יובאו לארץ רק מוצרים בסיסיים, בעיקר בתחום המטליות והסקוצ'ים וכמעט לא עסקו במוצרים היחודיים של וילדה הגרמנית, שהיא מן הקונצרנים המובילים בעולם בתחום אביזרי הניקיון. "כבר היום אנחנו מייבאים כ-30 פריטים שונים ונגיע ליותר, עד כדי שינוי הרגלי הניקוי של הצרכן", מבטיח גיל ישראלי, מנכ"ל החברה.

 

גם חוגלה-קימברלי כינסה את מותגי הנקיון שלה תחת מותג ניקול והחדירה לשוק את ספוגית הפלא, במקביל לספוגית דומה של סנו. ספוגית הפלא הפכה ללהיט הפסח, בעיקר זאת של חוגלה המגובה בפרסום מסיבי ובמבצעים.

 

אבי ברנר, מנכ"ל החברה, מדווח על שיווק כמיליון יחידות בחודש מרץ, מספרים שאנחנו לא מכירים במוצר מן הסוג הזה, טען. אם כי יש לציין שרבע מהספוגיות ניתנו חינם במסגרת מבצע של החברה. בסנו מכירות הספוגית לא מפילות מהכיסא את המנכ"ל אלכס לנדסברג.

 

הספוגית התחילה את דרכה כחומר לבידוד אקוסטי שפיתח קונצרן בי.איי.אס.אף הגרמני, שעד היום הינו היצרן היחיד בעולם של המוצר. באקראי גילו ביפאן את תכונות הניקיון המופלאות של המוצר המשווק בארהב על-ידי פרוקטר-אנד-גמבל ובארץ דווקא על-ידי המתחרים הגדולים שלהם חוגלה-קימברלי.

 

סנו רוכשת את אותו חומר גלם מספק אחר, יש להניח בתחום הבידוד, ומניחה לפני הצרכן את התאום הסיאמי של הפלא.

 

 

מה הסיבה להתעוררות המפתיעה בשוק אביזרי הניקיון? מדובר באופן מסורתי בשוק שמגלגל כ-80 מיליון שקל, עם פעילות אינטנסיבית של המותגים הפרטיים בעיקר של הרשתות. "הפעילות הגדולה והגוברת של המותג הפרטי, בעידוד הרשתות, מסבירה את גל החידושים בתחום אביזרי הניקוי", מציין אבי ברנר.

 

גיל ישראלי משוכנע שלמרות המחירים הגבוהים יחסית של הפטנטים החדשים, אין בשוק מגב כמו המגב עם השפריצר (ראו בדיקה) שהם מנסים להחדיר לשוק. עד כה נחשבו הישראליות לשמרניות בניקוי רצפות הנצמדות לסמרטוט הספונג'ה. היום הישראליות פתוחות לחידושים ומחפשת נוחיות, טוען ישראלי.

 

ציון 9

 

מטלית ריצפה, סנו סושי. מחיר: 16.50 שקל קלה מאוד נוחה לעבודה. נסחטת היטב ויושבת טוב על המגב. קל לנקות בה והיא מתייבשת מהר. החברה מבטיחה אחריות לשנה. מי שמצהיר שקנה והמטלית התפוררה אחרי מספר חודשים מבטיחים להחליף לו את המוצר.

 

ספוגית הקסם, ניקול, חוגלה קימברלי. מחיר: 8 שקל (זוג), 13 שקל (רביעייה). ספוג המבטיח הסרת כתמים בקלות וללא חומרי ניקוי. התוצאות מופלאות. הסיר גם כתמים ישנים שאפילו אקונומיקה לא התגברה עליהם. החסרון - יש להיזהר משריטת מוצרים עדינים ולנסות לפני השימוש במקום נסתר. הספוגיות קטנות יחסית מה שמקשה על ניקוי משטחים גדולים. בנוסף, יש צורך בתחלופה גדולה. בכל מקרה, התוצאות משתלמות.

 

ספוג הפלא, סנו סושי. המחיר: 15 שקל (6 יחידות). התאום של ניקול במחיר מעט זול יחסית. השימוש דומה לספוגית של חוגלה ללא הבדל משמעותי. אותה יעילות עם אותן הסתיגויות. בעת ניקוי כתם על ספת עור לדוגמה, התעמעם הברק עם הסרת הלכלוך.

 

ציון 8.5

 

רפיד אקטיב, וילדה. מחיר: כ-100 שקל. מוצר חדש ונסיוני. מגב לספונג'ה שעל המוט שלו מורכב מיכל לנוזל ניקוי ומטלית מיוחדת המתלבשת על תחתיתו. באמצעות לחצן מתיזים מים ועוברים במטלית. הנסיינים התלהבו ממנו במיוחד כמקל ספונג'ה רזרבי בבית. נוח מאוד לניקוי חפוז וחוסך את הטירחה בארגון דלי ספונג'ה. כושר הניקוי טוב מאוד. כמות המים שבמיכל מספיקה לחדר בינוני.

 

מטלית ריצפה, גלילונית. מחיר: 5 שקל (3 יחידות). מטלית ריצפה בגודל של 50 על 80 ס"מ. נוחה בעבודה וקלה לסחיטה כמו המטליות של המתחרים. יתרונה במחירה הנמוך משמעותית.

 

מטלית זיג זג, סנו. מחיר: 16 שקל (3 יחידות). 3 מטליות רחבות בגודל של 60 על 80 ס"מ. תוספת הרוחב היא לא בהכרח יתרון. חלק מהנסייניות התלוננו שהסמרטוטים מסורבלים יותר לעבודה וקשים לסחיטה בגלל כובדם. בדקנו ושקלנו - הם באמת שוקלים יותר עם מים. לעומת זאת, מי שהשתמש בה למשטחים גדולים נהנה, כי העבודה היתה קלה יותר.

 

ציון 8

 

סופר מופ, וילדה. מחיר: 32 שקל (ראש) 32.99 שקל (דלי). ערכה הכוללת מוט עם רצועות, דלי ומסחטה. נוח מאוד בעבודה, בעיקר למי שמתקשים להתכופף. שמים בדלי והוא נסחט היטב. ניתן להשתמש בו כשהוא יבש גם לניקוי מנורות גבוהות ותריסים החסרון - המחיר.

 

מטלית רצפה, חוגלה-קימברלי. מחיר: 12.99-10.99 שקל (4 יחידות). מטלית בתפירת זיג-זיג בגודל של 50 על 80 ס"מ. מטלית סטנדרטית. נוחה בעבודה, קלה לסחיטה וסופגת טוב. הגודל מתאים ונוח לדירה ממוצעת.

 

מטלית עם סרט בצמדה, ניקול. מחיר: 11-13 שקל (3 יחידות). מטלית ריצפה עם סרטי הצמדה למגב. מידות: 50 על 80 סמ. דומה למטלית הסטנדרטית, למעט סרטי ההצמדה שמונעים את החלקתה מהמגב. החסרון - השפעת הסרטים נהרסת בשימושים חוזרים, לפני שהמטלית מסיימת את חייה.

 

מטלית ריצפה, וילדה. מחיר: 14.99 שקל. מותאמת למגב מיוחד בעל 2 תופסני אחיזה. נוחה בעבודה. קלה ונסחטת בקלות. לא משאירה סימנים וקל לנקותה.

 

ידית קרצוף, סקוטש ברייט. מחיר: 12.99 שקל, 9.99 שקל לספוגיות מילוילספוגית סקוטש ברייט הידועה הוצמדה ידית המשמשת כמיכל לנוזל הניקוי. מוצר משופר למוצרים דומים. נוח בעבודה, נותן תוצאה טובה בניקוי הכלים.

 

"המקצוענים" "ניקיון" 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ג'רמי פלדמן
ניקיון. מכירות מוגברות
צילום: ג'רמי פלדמן
מומלצים