שתף קטע נבחר

Splinter Cell: Pandora Tomorrow

משחק ההמשך ללהיט Splinter Cell. הכותר החדש מציג משחקיות משובחת, גרפיקה ברמה גבוהה ודיבוב מצוין. מומלץ לכולם

Splinter Cell: Pandora Tomorrow הוא משחק ההמשך ללהיט Splinter Cell שיצא ב-2002 ל-Xbox וב-2003 ל-PC. משחק החדש משתמש פחות או יותר באותה טכנולוגיה ואותו מנוע גרפי כקודמו, אך כולל סיפור חדש לגמרי ומשימות שונות לחלוטין. בנוסף, הוא מציג, לראשונה בז`אנר ההתגנבות, ריבוי משתתפים דרך הרשת, במסגרתו ניתן לשחק כמרגלים מסתננים או שכירי חרב שתפקידם לגלות ולנטרל את האיום.

 

המשחק מתרחש ב-2006, אחרי שמזרח טימור, כיום חלק מאינדונזיה, משתחררת מעול הכיבוש והופכת למדינה. כמו שקורה לא פעם, ארה"ב שולחת כוחות על מנת "לייצב את המצב". פלג בדלני מיליטנטי בראשות סוהדי סדונו לא ממש אוהב את ההתערבות, ונלחם נגדה בכל דרך, כולל איום בטרור ביולוג.

 

התפקיד שלכם מתחיל מאיסוף מידע על הארגון, ממשיך בגילוי הסכנה, ומסתיים בעצירתה הסופית והמוחלטת. בדרך בעיקר תתגנבו, תזחלו בין הצללים, תתמודדו מול סכנות בשקט וביעילות - ומפעם לפעם גם תחסלו אויבים.

 

צללים משתנים

 

Splinter Cell המקורי הצליח כל כך בגלל שילוב בין מספר גורמים. ראשית, הגרפיקה. המשחק השתמש במנוע Unreal החזק, ולקח אותו למקומות שאפילו יוצריו לא ייחלו להם. האפקטים של תאורה וצללים שהופיעו במשחק נחשבים עדיין לטובים מסוגם, ומקומם לא נפקד גם מ-Pandora Tomorrow, כאן נוספו להם מקורות אור נעים, שמהווים סכנה מיוחדת עבור הדמויות, מכיון שהם יוצרים צללים משתנים.

 

קשה להפריז בחשיבות התאורה והצללים במשחק. רוב הזמן תבלו במעבר מצל לצל ובמעקב קפדני אחר מד האור. כשהאזור מואר מדי - יש לירות במנורות בסביבה. לפעמים אין ברירה וחייבים לחצות במהירות קטע מואר, כמובן לא לפני שווידאתם שהשומרים אינם מביטים.

 

תוכלו להסיט את תשומת ליבם באמצעות זריקת חפצים, אבל הטקטיקה החביבה יותר, היא עקיפת המכשולים היכן שניתן. סם פישר, גיבור המשחק ואיש קומנדו, ניחן ביכולות אקרובטיות מופלאות, ויכול לטפס ללא מאמצים מיוחדים במעלה צנורות חלקים, לגלוש במורד חבלים, לנוע בהליכת זיקית לאורך מוטות מאוזנים, להתלות עם הידיים על קצוות של גגות, וכו'. מפעם לפעם, בעיקר בשלבים המתרחשים בערים, תוכלו להשתמש ביכולות האקרובטיות הללו כדי לעבור קטעים מסוכנים.

 

ירושלים, פריז, לוס אנג'לס

 

שלבים ארוכים למדי במשחק מתרחשים בירושלים העתיקה, ועבור הגיימרים הישראליים הם מהווים בונוס מיוחד. המשחק מציג לא רק שלטים בעברית, שוטרים הלבושים מדים בכחול אפור, ועיצוב רחובות מציאותי, אלא גם כולל שיחה בעברית, בין שני חרדים - שאינה מתורגמת לאנגלית. כבוד.

 

חוץ מירושלים, יש גם את פריז, נמל התעופה של לוס אנג`לס, בסיס צוללות סודי ומקומות ברחבי אינדונזיה. אחד השלבים המרשימים הוא שלב הרכבת המהירה בין פריז וניס. בשלב זה מגיעים לרכבת בטרמפ במטוס מיוחד, משתלשלים לגג, חודרים לקרון המטען וצריכים להתקדם לעבר קרונות השינה. כפי שראה מי ששיחק בדמו, הדמות תעבור מתחת, מעל, לצד ובתוך הרכבת, באחד השלבים הכי מעוררי אדרנלין וקולנועיים במשחק.

 

שלב הרכבת, לעומת זאת, אינו מרשים כל כך מבחינה גרפית. את העבודה עושים טוב יותר השלבים בירושלים, עם האור הצבעוני מחלונות הזכוכית של הכנסיות; שלבי הפתיחה בשגרירות האינדונזית, שמפגינים את אפקטי המים והאש המעולים של המשחק; והשלב במעבדות בפריז, עם התאורה הדינמית והאדים הקרים.

 

אווירה מצוינת

 

מלבד גרפיקה מעולה, המשחק מצליח לשמור על קצב טוב ועל איזון בין התגנבות מורטת עצבים בשלבים בהם אסור לפגוע באף אחד, לבין שלבים בהם ירי לא רק מותר אלא אף רצוי. בשום שלב המשחק לא הופך למשחק פעולה של רוץ וירה, אך מפעם לפעם אפשר להתיר את הרסן על האצבע המונחת על ההדק. המשחק אינו קשה, למרות שהוא הולך ונעשה מאתגר לקראת הסוף, אבל הוא גם אינו קל מדי.

 

עוד אלמנט שבו המשחק מצטיין הוא האווירה. הפסקול, שמשנה קצב בכל פעם שהסכנה מתגברת או שמישהו רואה אתכם, דווקא זניח למדי, אך הסיפור, דרך הצגתו ובעיקר הדיבוב הם שעושים את ההבדל. הסיפור מתקדם בעיקר דרך קטעי קישור, חלקם מציגים את פישר בדרכו לאי שם, ורובם מורכבים מ"הקלטות" קצרות של שידורי חדשות המסקרים את ההתפתחויות הגלויות במשבר המזרח טימורי.

 

כמו במשחק הראשון, הדיבוב נעשה על ידי מייקל איירונסייד המשכנע כסם פישר המזדקן, הקשוח והציני, ודניס הייסברט (שמשחק את הנשיא דיוויד פאלמר בסדרת הטלוויזיה "24") כבוס שלו.

 

אחד המאפיינים המבטיחים והמסקרנים של Pandora Tomorrow הוא ריבוי המשתתפים שלו, המיועד לשניים נגד שניים. תוכלו לשחק אנשי קומנדו חשאיים או שכירי חרב שמטרתם לגלותם ולחסלם. אנשי הקומנדו חמושים בכלי נשק לא קטלניים, ויכולים להשתמש ביכולותיהם האקרובטיות כדי לנוע. שכירי החרב מצוידים בפנסים ובמגוון חיישני תנועה ומוקשים - אך מוגבלים לזווית ראיה של גוף ראשון ולתנועה רגילה.

 

יש גם בעיות

 

למרות הכל, המשחק אינו מושלם. התלונה הראשונה היא לגבי השלבים הלינאריים - רק קטעים מסוימים בחלק קטן מהשלבים ניתן לעבור ביותר מדרך אחת, וגם אז מדובר בשתי דרכים בלבד. לפיכך כמעט כל המפות נותנות תחושה של הליכה במסדרון אחד ארוך.

 

עניין נוסף הוא שהמשחק בקושי דורש שימוש בציוד הרב והמתוחכם. מלבד אקדח ורובה מושתקים, יש גם רימוני רסס והלם, מכשיר לשיתוק זמני של מצלמות בטחון, ותחמושת מיוחדת לרובה שמאפשר ירי למרחק, מיני מצלמות, קליעים מחושמלים, רימוני עשן ועוד. מכל הציוד המתוחכם הזה, רוב הזמן משתמשים רק ביריות רגילות, במשקפת לראיית לילה ובראיה הטרמית. כל שאר הציוד נותר מיותם.

 

Splinter Cell: Pandora Tomorrow הוא משחק פעולה/התגנבות משובח. הוא פונה לקהל רחב ולא רק לחובבי התחום. הוא נראה מצוין, מדובב מצוין, מותח, חכם יותר מרוב משחקי הפעולה, ובאופן כללי - פשוט כיף לשחק בו. מומלץ, כמובן לכל מי ששיחק ב- Splinter Cell המקורי ואהב אותו, אבל לא רק. לא בכל יום פוגשים משחק פעולה מהנה, יפה גרפית וחכם כמו זה.

 

סיכום כללי

 

פלטפורמות: PS2, PC, GameBoy Advanced, GameCube.

 

משחקיות: 9. התגנבות לייט, מתובלת בקטעי פעולה ושומרת על קצב טוב.

 

גרפיקה: 10. גרפיקה משובחת במיוחד, אפקטים מהטובים שישנם, וצמחיית ג`ונגל שצריך לראות בשביל להאמין.

 

סאונד ופסקול: 9. אחלה דיבוב, סאונד סביבתי שיוצר אווירה טובה, פסקול שכיח.

 

אורך חיים: 9. 15-20 שעות למשחק יחיד, ועוד יש ריבוי משתתפים.

 

טכני: 9. שמירה וטעינה מהירות. דרישות מערכת גבוהות.

 

ציון כולל: 91.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
Splinter Cell: Pandora Tomorrow. ריבוי משתתפים
Splinter Cell: Pandora Tomorrow. ריבוי משתתפים
קשה להפריז בחשיבות התאורה והצללים במשחק
קשה להפריז בחשיבות התאורה והצללים במשחק
ירושלים העתיקה מככבת
ירושלים העתיקה מככבת
פסקול זניח. דיבוב מעולה
פסקול זניח. דיבוב מעולה
הליכה במסדרון אחד ארוך
הליכה במסדרון אחד ארוך
אתר Vgames
אתר Vgames
מומלצים