ירידה של 16% בהכנסות מפרסום חוצות ב-2003
כלכלני BDI מעריכים, כי אחת הסיבות היא הפניית תקציבי פרסום לערוצי מדיה שונים, ובעיקר גידול חלקו של הפרסום בטלוויזיה ובאינטרנט על חשבון פרסום החוצות
ב-2003 הסתכמו ההכנסות בענף פרסום החוצות בכ-265 מיליון שקל, ירידה של כ-16% לעומת 2002. כך עולה מסקר שוק שערכה חברת ביזנס דאטה ישראל (BDI). הירידה בהכנסות פרסום החוצות גדולה מהירידה שנרשמה בכלל ענף הפרסום ב-2003 (כ-6%).
ב-BDI, מציינים כי אחת הסיבה לירידה בהכנסות נובעת מהטיית תקציבי פרסום לערוצי מדיה שונים, ובעיקר גידול חלקו של הפרסום בטלוויזיה ובאינטרנט על חשבון פרסום החוצות.
גורמים נוספים הם השפעות המיתון, התחזקות התחרות בענף, הוזלת מחיר של חבילות פרסום בשל שיעורי תפוסה נמוכים של שלטים וקיטון ברווחי החברות בשל ריבוי קמפיינים גדולים הנחלקים בין מספר חברות.
מהסקר עולה, כי במהלך 2003 חלה הוזלה של כ-15%-10% במחירן של חבילות הפרסום, וגם ירידה במשך קמפיין ממוצע בשלטי חוצות (כ-12 ימים, לעומת כ-20 בעבר).
מהסקר עולה עוד, כי ענף פרסום החוצות מרוכז בעיקרו בידי 3 חברות - מקסימדיה, רפיד ופוסטר מדיה, אשר אוחזות ביחד בכ-80% מההכנסות בענף.
מקסימדיה, החברה הגדולה מביניהן, אוחזת בנתח שוק של כ-38%-36%. פוסטר מדיה, המחזיקה בכ-17%-16% מהשוק, נמצאת בימים אלו תחת כונס נכסים.
כלכלני BDI מעריכים כי ב-2004 צפוי ענף פרסום החוצות לשמור על יציבות, ואף לגדול בשיעור מתון לעומת 2003.
ירידה בהכנסות מפרסום חוצות
מומלצים